help, kat v/d buurvrouw bespringt mijn paard tijdens rijden!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: help, kat v/d buurvrouw bespringt mijn paard tijdens rij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:07

als niets helpt zou je allicht wat gaas rond je bak kunnen maken, dan kan hij er zowiezo niet in. maar vind het "paard op poes" argument wel een goeie!
Onze babykat deed dat altijd bij de hond, kwam ons ouwe hondje nietsvermoedend langs de bank gelopen, besprong dat kleine kreng haar vanaf de bank, hond schrok zich iedere keer een ongeluk *moet erg lachen om alle mental pictures die ik bij die oplossingen hier zie, supersoockers en brandslangen te paard *

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:52

Ik zou niet zeggen dat je paard hem al geraakt heeft, stel dat de kat een wondje heeft en ze er mee naar de DA gaat, mag je dat ook nog betalen.

Wel heel vervelend voor je maar moest er wel om lachen.
Heb het ook een paar keer mee gemaakt, kat in de bak en elke keer dat je langs komt, de staat van het paard proberen te pakken heel lach wekkend, maar vervelend

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:26

pammy schreef:
Ik zou niet zeggen dat je paard hem al geraakt heeft, stel dat de kat een wondje heeft en ze er mee naar de DA gaat, mag je dat ook nog betalen.

Tuurlijk niet, Dan zou het helemaal mooi worden.
Kat loopt op haar terein waar hij niet gewenst is, er is al gezegt dat ze de kat binnen moet houden omdat de kat lastig is en overlast veroorzaakt, en dan zeker ook nog moeten betalen als het wel mis gaat. Betaald zei dan ook de rekening van de dierenarts van je paard? als hij bijv kreupel word van het wegspringen door de kat? Kan ze een beste rekening verwachten denk ik mocht dat gebeuren dierenarts van de paarden is een stuk duurder als van een katje

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:28

Zeg dat maar niet te hard. Heb net een rekening van 680 euro betaald voor mijn kat.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:47

wat een rotwijf zeg. ze geeft jou een probleem en het oplossen ho maar. je vraagt haar de kat tot 9 uur binnen te houden, dan kan ie nog steeds de hele dag rondlopen. wat een stom wijf. dus dan mag jij van alles gaan bedenken terwijl zij voor het raam zit te kijken en niks doet? maakt die kat niks stuk als je hem in je huis doet? want dat krijg je dan natuurlijk ook niet van r vergoed omdat je dat niet mocht. erg grappig dat die twee paarden misschien wel per ongeluk op de kat gaan staan maar dat er volgens haar niks gebeurd als die kat ineens voor jouw paard springt... wat een gedachtenkronkels heeft dat mens.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:36

Katja schreef:
Zeg dat maar niet te hard. Heb net een rekening van 680 euro betaald voor mijn kat.

Ja maar dat is denk ik wel een operatie ofzo geweest, Voor een gewoon wondje ofzo betaal je niet zoveel. Alleen een bezoekje van de da bij je paard is al veel duurder als een bezoekje met je kat aan de da.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:08

Ik zou dat beest vangen en aan zijn nekvel bij die vrouw in de tuin gooien. een keer meppen met de zweep. tennisballen gooien en een plens water over ze kop heen..of de brandslang er op..zeggen tegen de buurvrouw dat ze dat beest op haar eigen erf moet houden omdat je bang bent dat je paarden dat katje een keer dood trappen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:15

Laat je paard los bij haar in de tuin die kat mag toch ook op jouw terrein komen zonder dat zij er wat aan doet?
Eigenlijk is het trouwens belachelijk, katten mogen overal komen en als daar wat van gezegd wordt wordt er gelijk moeilijk gedaan. Moet je eens met een hond o.i.d. proberen.
Zij heeft die kat, en die kat is haar verantwoordelijkheid, dus zij moet het probleem oplossen. Ik had haar duidelijk gemaakt dat iig de gevolgen voor haar rekening zijn, of dat nou haar kat is die gewond is, jij of je paard. En die kat had ik bij zulke geintjes ook allang een tik verkocht, kijkende buurvrouw of niet.
Ik heb zelf ook een kat, en daar ben ik ook gek op, maar hij moet niet bij iemand anders voor overlast gaan zorgen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:26

Supertje schreef:
Laat je paard los bij haar in de tuin die kat mag toch ook op jouw terrein komen zonder dat zij er wat aan doet?
Eigenlijk is het trouwens belachelijk, katten mogen overal komen en als daar wat van gezegd wordt wordt er gelijk moeilijk gedaan. Moet je eens met een hond o.i.d. proberen.
Zij heeft die kat, en die kat is haar verantwoordelijkheid, dus zij moet het probleem oplossen. Ik had haar duidelijk gemaakt dat iig de gevolgen voor haar rekening zijn, of dat nou haar kat is die gewond is, jij of je paard. En die kat had ik bij zulke geintjes ook allang een tik verkocht, kijkende buurvrouw of niet.
Ik heb zelf ook een kat, en daar ben ik ook gek op, maar hij moet niet bij iemand anders voor overlast gaan zorgen.

Das niet waar.
Wij hadden 2 katten toen we nog in een woonwijk woonden.
En die krabte de plantjes uit de tuin van de buuf.
We moesten ze van hun opsluiten en die katten waren echte buiten katten en voelden zich binnen heel naar.
Om geen last te zijn hebben we ze toen naar een boerderij gedaan!!!

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 18:46

heb gister de kat voordat ik ging rijden weer op ons erf gezien. Ben heel woest op hem afgelopen en hem grommend achterna gerend Heb hem de hele dag niet meer bij ons gezien en zag dat ie zich bij de sloot vermaakte aan de andere kant van het erf van mijn buuf

Heb vandaag de huishoudhulp gesproken van mijn buuf (die komt daar 2 dagen per week) en haar alles uitgelegd, dat t gevaarlijk is voor mij en ook voor de kat zelf. Zij begreep het heel goed en wil wel de kat (als ie t er weer op waagt ) in de gaten houden als ze me ziet rijden. Ze zei dat t moeiijk zal zijn om met mijn buuf afspraken te maken omdat ze aan het dementeren is (wist niet dat t al zo erg was , spreek haar niet zo vaak)...... Maar goed ze heeft tegen de buuf gezegd dat t hartstikke link is voor haar kat en dat ze hem goed in de gaten moet houden en ik heb nu mijn telefoonnummer van de buuf in mijn gsm staan. Dus als ie weer op ons erf durft te komen en hij mijn paardjes weer gaat bespringen kan ik mijn buuf bellen en dan zal ze hem wegroepen
Lijkt erop dat t allemaal is opgelost en vandaag was haar kat nog steeds niet te bekennen op ons erf }>

Super bedankt voor t meedenken en al jullie tips

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:54

Mijn mormel deed dat ook, en dan naar zijn staart springen.
Als je erop zit kan je niks doen, maar ben een keer gaan longeren en gewacht tot ze in de bak zat.
Touwtje was natuurlijk wel interessant en na een paar keer misslaan had ik hem eindelijk te pakken..Raakte hem heel flink met het uiteinde van de zweep, vond het bijna zielig..
Maar ze ging wel weg, kwam natuurlijk wel terug maar vanaf dien gaat het iets beter. Als ik nu wat zeg als ze in de bak is gaat ze er wel uit.
Wat trouwens ook meegeholpen heeft maar niet aan te bevelen is dat ze bijna onder de groene zoden is geschoffeld in de wei en dat maakte toch ook wel indruk.

En water zal ook goed helpen; hoewel de kat van de buren werd ook eens weggejaagd met de tuinslang, maar hij bleef stoicijns zitten, schud zich daarna uit en gaat bij de dader op schoot zitten om op te drogen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:37

Fijn dat het al wat beter gaat!
Misschien kan een strategisch geplaatst schrikdraadje bij je bak ook al helpen om hem op andere gedachten te brengen.
Voordeel ten opzichte van een emmer water is dat alleen de kat schrikt en niet ook je paard.
Succes verder!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 00:33

precies, schrikdraad erom heen.
krijgt ie 1 x een knetter , doet de kat het echt nooooooooooit meer.

Wel even kijken op welke hoogte de kat besluipt.
Daarna kan je het draadje laten staan en de stroom eraf halen.
komt de kat dan toch een keer terug, stroom erop.

De beste en makkelijkste oplossing. Hoef je ook niet te zoeken waar de kat is.........

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 00:38

Geweldig topic dit!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:08

whahahah, ja idd je paard los laten hopen... of leer hem de kat te bespringen, dat zal hem leren

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:38

Geweldig dit! hahaha, ik heb ook katten en ik weet wat ze uit kunnen vreten, Het heet niet voor niks 'kattenkwaad'.

misschien dat je de buuf nog even extra kunt wijzen op de maat voeten van je paard, als je paard met zijn voeten op de kat gaat staan dan is die kat toch echt plat! en kan ie het ook niet navertellen!
Je vertelde al dat de buuf dementerend is, ik hoop voor je dat de waarschuwingen blijven hangen want de meeste dementerende mensen kunnen niet zo goed meer onthouden. De kat kan er niks aan doen, de buuf kan er ook niks aan doen en jij kan alleen maar hopen dat het goed blijft gaan.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:29

Supertje schreef:
Laat je paard los bij haar in de tuin

Dit kan natuurlijk niet maar ik moest er wel ontzettend om lachen.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:44

guusje schreef:
heb gister de kat voordat ik ging rijden weer op ons erf gezien. Ben heel woest op hem afgelopen en hem grommend achterna gerend Heb hem de hele dag niet meer bij ons gezien en zag dat ie zich bij de sloot vermaakte aan de andere kant van het erf van mijn buuf

Heb vandaag de huishoudhulp gesproken van mijn buuf (die komt daar 2 dagen per week) en haar alles uitgelegd, dat t gevaarlijk is voor mij en ook voor de kat zelf. Zij begreep het heel goed en wil wel de kat (als ie t er weer op waagt ) in de gaten houden als ze me ziet rijden. Ze zei dat t moeiijk zal zijn om met mijn buuf afspraken te maken omdat ze aan het dementeren is (wist niet dat t al zo erg was , spreek haar niet zo vaak)...... Maar goed ze heeft tegen de buuf gezegd dat t hartstikke link is voor haar kat en dat ze hem goed in de gaten moet houden en ik heb nu mijn telefoonnummer van de buuf in mijn gsm staan. Dus als ie weer op ons erf durft te komen en hij mijn paardjes weer gaat bespringen kan ik mijn buuf bellen en dan zal ze hem wegroepen
Lijkt erop dat t allemaal is opgelost en vandaag was haar kat nog steeds niet te bekennen op ons erf }>

Super bedankt voor t meedenken en al jullie tips

De buuv was dus misschien niet eens bedoeld onvriendelijk, altijd vervelend... Ben blij dat het nu waarschijnlijk opgelost is!