Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marlena schreef:Mij is geleerd, dat paarden geen brok nodig hebben, tot topsportniveau. Daarbij heeft een groot deel van de paardenbrokken tarwe als hoofdbestanddeel, wat niks voor een paard doet. Gaat rechtstreeks het verteringsstelsel door en komt er ongebruikt weer uit.
karoliena schreef:Mijn docent paardenhouderij heeft ons iets heel anders geleerd.
Namelijk door middel van de VEP en VREP te bepalen wat een paard nodig heeft. Daar komt dan bijna bij alle paarden en bijna in elke situatie krachtvoer bij.
Dennis schreef:Mijn pony's krijgen er wel brok bij, zonder werk een halve kg, na werk een halve er bij(dus dan 1kg op een dag).
Mijn jaarling krijgt ruim 1kg dravers brok en die doet (uiteraard) niets en mag nog wat voller.
Ze staan op een schrale wei met bijna onbeperkt goed hooi(het is meestal een uurtje voor de volgende voerbeurt op).
karoliena schreef:Dat is helemaal niet veel. Mijn jaarling krijgt ook een halve kilo en mijn 3-jarige krijgt ook een kilo. Zijn ook shetjes
karoliena schreef:Dat is helemaal niet veel. Mijn jaarling krijgt ook een halve kilo en mijn 3-jarige krijgt ook een kilo. Zijn ook shetjes
karoliena schreef:De dierenarts is er al bij geweest toen hij zo mager was.
Op advies van de dierenarts toen uiteindelijk bijna 2 kilo epr dag moeten gaan voeren omt e zorgen dat hij weer een gewicht kreeg wat neit schadelijk was voor zijn gezondheid.
karoliena schreef:Omdat de pony verder kerngezond was alleen dus broodmager. Maar hi was niet zomaar maar mager hoor was wel een reden voor hoe dat gekomen is.
karoliena schreef:Mijn docent paardenhouderij heeft ons iets heel anders geleerd.
Namelijk door middel van de VEP en VREP te bepalen wat een paard nodig heeft. Daar komt dan bijna bij alle paarden en bijna in elke situatie krachtvoer bij.