chippen:laatste nieuws

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: chippen:laatste nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:56

karoliena schreef:
oosterhoff schreef:
als de geldprijzen die te winnen zijn op wedstrijden maar hoog genoeg zijn. En de administratie up to date is. denk ik best dat er mensen te porren zijn

Vaak als de prijzen hoger zijn kost het ook weer veel meer om mee te kunnen doen. Daardoor zullen dan weer een hoop mensen afhaken en naar de goedkopere gaan.

Ja maar zo moet je het dan dus ook niet regelen.
Maar dit is echt te offtopic daar ben ik al veel te ver in gegaan dus ik ga er maar niet op door.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:04

ikke schreef:
Alane: fysiek zijn chips vrijwel niet te verwijderen (in ieder geval niet onzichtbaar), maar het is geen enkel probleem om de informatie op die chip te vernietigen.

Van de leverancier..
Citaat:
The permanently programmed code is unique, counterfied-proof and cannot be moddefied or deleted ..

ben ik maar weer goedgelovig en naief maar hbe toch maar niet iets meer vertrouwen in de uitspraken van zo'n bedrijf

ook al zou je de transponder in 2e breken dan nog is ze uit te lezen.

ps ben er even vanuit gegaan dat het de bedoeling is dat het paard de actie moet overleven...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:18

Alane schreef:
ben ik maar weer goedgelovig en naief maar hbe toch maar niet iets meer vertrouwen in de uitspraken van zo'n bedrijf

ook al zou je de transponder in 2e breken dan nog is ze uit te lezen.

ps ben er even vanuit gegaan dat het de bedoeling is dat het paard de actie moet overleven...

Ja. Ik maak de chip binnen een minuut onleesbaar. Die fabrikant kan wel vanalles beweren, maar helaas voor hem weet ik een en ander van de werkingspricipes van de chip. Het klopt dat de informatie op de chip niet gewijzigd kan worden, maar dat is niet hetzelfde als de chip onleesbaar maken. En ja, het paard overleeft deze actie zonder zelfs maar te merken dat er iets gebeurt is.
Je bent dus te goedgelovig naar die fabrikant toe.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:33

Ik denk dat het dan eens tijd wordt dat je je eens meld bij al die dommerikken die deze transponders gebruiken...
NASA, defensies, transport en logistiek, overheid enzovoort...
Begin is met Trovan of Sokymat denk dat die staan te springen om mensen zoals jij die bijna 40 jaar research binnen 1 minuut onleesbaar kunnen maken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:40

Ik heb ook al vaker gehoord dat de chip heel makkelijk onleesbaar te maken is. Dus wordt er dan weer een nieuwe ingestopt.
Mijn DA vertelde me laatst dat ze paarden gezien heeft waar ondertussen al 3 chips inzaten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:25

Sugarmiss schreef:
Ik heb ook al vaker gehoord dat de chip heel makkelijk onleesbaar te maken is. Dus wordt er dan weer een nieuwe ingestopt.
Mijn DA vertelde me laatst dat ze paarden gezien heeft waar ondertussen al 3 chips inzaten.

Ik ken ondertussen ook enkele paarden waarbij de chip gewoon spontaan is opgehouden te werken. Geeft ook niet echt vertrouwen in de werking
Het grootste probleem is eigenlijk dat er in de paardenwereld te veel geld omgaat voor gebakken lucht (Poetin die 900.000 euro opbrengt). Daarmee is fraude voor sommigen een lukratieve bezigheid. De feitelijke waarde van een paard is wat ie schoon aan de haak bij de slager opbrengt. De rest is belofte en verwachting. Voor een deel is dat niet erg, maar ook daar zijn grenzen aan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:50

Sugarmiss schreef:

heeft je DA röntgen ogen dan?

en het blijft altijd bij van horen zeggen en nooit zelf gezien of gedaan

Waarom denkt iedereen bij een zgn gechiptpaard waar de chip geen respons lijkt te geven gelijk dat de transponder stuk/niet meer te lezen is?
en waarom denkt niemand dan aan fraude, nl dat papier en paard mischien helemaal niet bij elkaar horen?

Dat een paard 3 werkende transponders in z'n hals heeft zitten zegt meer over de eigenaar en/of PPC-er dan over de transponders en/of readers.
En bij meerdere werkende transponders op een kluitje werkt de reader nog steeds heel normaal en laat alle nummers zien

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:55

Sugarmiss schreef:

Alane schreef:

heeft je DA röntgen ogen dan?
Nee een apparaatje wat reageert op chips en andere niet-lichaams eigen dingen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:12

wat zijn dan die andere "niet-lichaams eigen dingen" ?
en dat apperaatje verteld wat dan een transponder is en wat dat andere is?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:35

mijn oude paardje had iig 3 chips !!

had al een chip .zei men ..spoorloos ...nieuwe chip er in week later spoorloos ..weer een nieuwe chip der in ..paardverkocht chip was weer spoorloos nieuwe eigenaar heeft er weer een chip in geduwd ben benieuwd of ze die nu wel kunnen vinden ...

mijn nieuwe ter gebruik staande paardje zou NIET gechipt zijn , kwam vandaag arts enten en wat blijkt beestje is wel gechipt ...

weet iemand of dat ik kan uitzoeken waar het paspoort is ? of iig waar die opgegeven staat?

mijn hond is als het goed is gechipt door de vorige eigenaar ..de arts heeft er vandaag naar gezocht en gevonden , ding zit NIET in zijn nek maar onder de knie op het voorbeen !! begrijp nu waarom die gek loopt

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:09

Jee onder zijn knie? En nu neem aan dat je hond pijn heeft eraan?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:40

Nederlands bepaling : Passport + keuze tussen chip of DNA

Belgische bepaling : Passport + chip .... maar met deze regeling zijn ze er nog niet ... wij ijveren voor een keuze net als Nederland ... wordt gevolg.

ENGIE Europese bepaling : Passport is verplicht.

Momenteel wordt de verslag van de vergadering tussen leden van de Nederlandse Groep Nijhof en de Belgische Werkgroep en leden van de E.C. omtrent paarden registratie in Europa uitgewerkt. T.z.t. na goedkeuring wordt het 'openbaar' gemaakt en zal je het kunnen lezen op de site (http://www.invisio.nl/antichip/).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:11

de hond heeft er "momenteel ogenschijnlijk"geen pijn aan
maar het zit wel op een rot plek en de kans dat we deze laten verwijderen is meer dan aanwezig ..mijn hond is 74 cm hoog en ik moet dan direct denken aan mijn niet gechipte mini merrie van 75 cm schofthoogte ...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:25

Peterina schreef:
Nederlands bepaling : Passport + keuze tussen chip of DNA

Belgische bepaling : Passport + chip .... maar met deze regeling zijn ze er nog niet ... wij ijveren voor een keuze net als Nederland ... wordt gevolg.

ENGIE Europese bepaling : Passport is verplicht.

Momenteel wordt de verslag van de vergadering tussen leden van de Nederlandse Groep Nijhof en de Belgische Werkgroep en leden van de E.C. omtrent paarden registratie in Europa uitgewerkt. T.z.t. na goedkeuring wordt het 'openbaar' gemaakt en zal je het kunnen lezen op de site (http://www.invisio.nl/antichip/).

correctie:
Nederland: paspoort en chip zijn verplicht (behoudens de paardachtigen zoals genoemd in de overgangsregelingen zolang die van kracht zijn) echter is er een mogelijkheid om ontheffing aan te vragen en de identificatieplicht middels DNA te voldoen (echter is die regeling vooralsnog niet definitief en kan dat herroepen worden)

België: Paspoort en chip zijn verplicht, behoudens de paardachtigen zoals genoemd in de overgangsregelingen en zolang die gelden.

Europa: I&R-regeling, echter is men tot op heden per land vrij om de iedentificatieplicht in te vervullen, Frankrijk volgt Nederland en België en de Duitse stamboeken zijn in overleg om het brandmerken ook af te schaffen en over te gaan op de transponder als identificatie methode.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:16

Alane schreef:
en het blijft altijd bij van horen zeggen en nooit zelf gezien of gedaan

Waarom denkt iedereen bij een zgn gechipt paard waar de chip geen respons lijkt te geven gelijk dat de transponder stuk/niet meer te lezen is?
en waarom denkt niemand dan aan fraude, nl dat papier en paard mischien helemaal niet bij elkaar horen?

Omdat de eigenaar ze zelf heeft laten chippen? Vervolgens wordt met verschillende readers gezocht naar de chip. Bij twee paarden spoorloos, bij het derde paard gewoon te lezen. Bovendien voel je bij een van die twee paarden de chip heel duidelijk zitten, ZELF GEVOELD!
Alane schreef:
Dat een paard 3 werkende transponders in z'n hals heeft zitten zegt meer over de eigenaar en/of PPC-er dan over de transponders en/of readers.
En bij meerdere werkende transponders op een kluitje werkt de reader nog steeds heel normaal en laat alle nummers zien

Jawel, dat is ook heel verklaarbaar. Die reader krijgt drie codes terug en geeft die keurig aan. Niks vreemds aan hoor.

Alane schreef:
Ik denk dat het dan eens tijd wordt dat je je eens meld bij al die dommerikken die deze transponders gebruiken...
NASA, defensies, transport en logistiek, overheid enzovoort...
Begin is met Trovan of Sokymat denk dat die staan te springen om mensen zoals jij die bijna 40 jaar research binnen 1 minuut onleesbaar kunnen maken.

Waarom? Denk jij nou werkelijk dat zij dat niet allang weten? Kom op zeg, zij weten heus ook wel dat het heel simpel is, daar hebben ze mij echt niet voor nodig.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:35

karoliena schreef:
hihi dan zit je redelijk veilig denk ik

Maar waarom geen paspoort en chip/dna dan?

Ik zie daar het totale nut niet van in..
Mijn paard willen en kunnen ze niet stelen (daar ben ik redelijk van overtuigd) en wat voor meerwaarde heeft het voor het paard en mij?

Ook heb ik gehoord dat de belastingdienst bezig is om de paardenbezitter aan te gaan pakken. Ze willen een soort van hondenbelasting maar dan voor paarden gaan laten betalen en als jij je paard heb gechipd hebt sta je bij de belastingdienst direct geregistreerd..... en dat wil ik niet

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:46

@ Alane: Ik ben blij dat jij OOK op de vergadering tussen de E.C. en de Werkgroepen aanwezig was. Zo hoor je tenminsten wat wij hebben gemist! Het kan ook natuurlijk zijn dat de heren van de E.C. helemaal niet op de hoogte zijn van de Europese reglementering en de lidstaten dossiers en zomaar valselijke informatie verspreiden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:13

Peterina schreef:
@ Alane: Ik ben blij dat jij OOK op de vergadering tussen de E.C. en de Werkgroepen aanwezig was. Zo hoor je tenminsten wat wij hebben gemist! Het kan ook natuurlijk zijn dat de heren van de E.C. helemaal niet op de hoogte zijn van de Europese reglementering en de lidstaten dossiers en zomaar valselijke informatie verspreiden.

Tuurlijk Peterina, één grote samenzwering... waarvan alleen jij/jullie op de hoogte zijn en de rest van de wereld ziet het niet of wil het niet zien...
Ik heb je toch verteld dat ik een melkboer heb die overal van op de hoogte is

en hoe zit het met je kennis die bestolen is in Frankrijk en in Japan op een conferentie was geweest? heeft die zijn papieren al terug?

en met je onderzoek over de problemen rond chippen? Waar zat je de laatste keer op met percentages? 10 % wat mis ging?

@Ikke: En denk je nu werkelijk dat die uitvinders/leveranciers/fabrikanten geleerd genoeg zijn? Wil je een telefoonnr van iemand die dagelijks met die dingen werkt en je de inns en outs kan vertellen en wat je er mee kunt en laten en met welke apparatuur? en nee die werkt niet bij eerder genoemde bedrijven en ook niet voor Virbac
daarnaast zal ik de laatste zijn die ontkent dat er nooit iets mis gaat, ik blijf het alleen frapant vinden dat je er nooit iets over hoort, uitgaande van de ophef die erover gemaakt wordt en wat er allemaal mis kan gaan etc...
Ik heb nu al zoveel PPC-en gevraagd, DA's enzovoort het zal dan waarschijnlijk aan de mensen liggen die ik vraag maar never nooit eens iets.. ja vanhorenzeggen, de zuster van de tante wiens oom boer moet zeggen tegen de tandarts van de schillenboer...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 01:16

of mensen willen het niet horen ..gaat regelmatig fout

ook bij mij is het fout gegaan das pech chip weg of nee we kunnen het niet aflezen dus hub weer een nieuwe er in en idem dito..

ach kan schreeuwen wat ik wil heb het al vaker gedaan maar mensen moeten wel WILLEN horen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 07:07

nickyu schreef:
of mensen willen het niet horen ..gaat regelmatig fout

ook bij mij is het fout gegaan das pech chip weg of nee we kunnen het niet aflezen dus hub weer een nieuwe er in en idem dito..

Of dat de reader stuk is

nickyu schreef:
ach kan schreeuwen wat ik wil heb het al vaker gedaan maar mensen moeten wel WILLEN horen

Men laat voorkomen dat paarden bij bosjes omvallen na of door het chippen.
De cijfers zeggen: 100 000 paarden gechipt in 14 gevallen problemen met de transponder. Is niet nieuws hoor
Die kuddes paarden die wat mankeren daar hoor ik niets van...

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:53

Weet je, de registratie plicht, oke (al zie ik daar het nut bij de grasmaaiers, lees, shetlanders, bij de buurman ook niet van in, maar goed). Maar ik wil gewoon geen lichaamsvreemd voorwerp in mijn paard. Ik rijd geen wedstrijden oid. Dus een hoop gedoe is het ook niet voor mij. Ik wil gewoon geen ding in mijn paard waar eventueel risico's aan kunnen zitten waar ik niks aan heb.
DNA is volkomen veilig. Ik zie er echt het nut niet van in een paard te chippen ipv DNA als ik geen wedstrijden rijd of mijn paard naar het buitenland wil laten vervoeren of wil laten slachten. Belachelijk dat het dan eventueel verplicht word.
Ze kunnen je toch ook niet verplichten je kind te chippen. Wel handig, als ie weg loopt en iemand vind em breng je hem naar iemand met een chipreader en die kunnen het kind dan zo thuis brengen... Handig in pretparken enzo. Kunnen ze je mobile nummer zien in de database en gewoon even bellen als ze je dochter gevonden hebben. Dan neem je toch ook niet het risico van de 14 gevallen dat het mis gaat op de 100.000 (wat natuurlijk gaat om geregistreerde gevallen, wie weet of het bij al die paarden die nagenoeg nooit gecontroleerd worden alles nog goed zit). Voor sommigen misschien een kromme vergelijking, maar mijn paard is als mijn kind.
Trouwens, as het ook niet Anky ofzo (weet niet zeker) die haar paad niet wilde laten chippen vanwege problemen met inbuigen van de hals ofzo?

En Alane, met jou ga ik niet meer in discussie want jij hebt gewoon je ogen dicht. Natuurlijk vallen ze niet bij bosjes dood, maar problemen zíjn er wel, die vallen niet te ontkennen (wat jij wel steeds doet bij Nickyu bijvoorbeeld).

Trouwens nog een voorbeeld van een geval waar het mis ging. Een kennis van mijn vriend (tevens een kennis van mr Doornebal die fanatiek en wedstrijmatig met friezen ment, misschien kent iemand hem hier wel, wat aangeeft dat het niet de eerste de beste leek is op paardengebied. Vandaar dat ik het even meld) fokt paarden (en geen goedkope ook). Liet ze altijd allemaal chippen want dat was gewoon het makkelijkst. Ik heb nog weleens een discussie met die man gehad dat ik het best link vond enzo, maar dat was allemaal onzin.
Totdat een van zijn paarden in de marathon heel erg hard met zijn hals tegen een hindernis is geklapt. Wat blijkt, chip kapot. Ze hebben de halve hals van dat paard open moeten halen om alle glassplintertjes te kunnen verwijderen. Ze hadden geadviseerd dat het paard beter afgemaakt kon worden omdat het bijna onmogelijk is alles te verwijderen, met eventuele gevolgen van dien. Maar daar wilde die man dus niet aan. Ze hebben redelijk wat kunnen verwijderen maar het is nog niet zeker of het weer helemaal goed komt.
Wat nou goed en gedegen onderzoek? Dit moet toch niet kunnen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:57

Nee eigenlijk niet maar overal zitten toch risico's aan?

Ik zie hier niet meer risico's in als in andere dingen dat voor ons allemaal wel normaal is. Dat is het gewoon. Ik geloof best dat er dingen verkeerd gaan en dat het soms niet altijd even leuk afloopt maar dat is toch met alles zo? 14 op de 100.000 gevallen is niet veel. Tuurlijk het hoort 0 te zijn maar alles brengt een risico met zich mee.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:11

Alane, er is maar altijd een persoon die spreekt over 'samenzweringen' en dat ben jij. Waarom jij niet gewoon kan aannemen dat er andere mensen zijn die wel dergelijk weten waarover ze praten en wel dergelijk dingen hebben meegemaakt die niet in lijn zijn met wat de officiele instanties ons willen laten geloven.

De 14 gevallen waarover jij praat staan inderdaad in een rapport vermeld maar nogmaals dit is een rapport die juist uitkomt van die Instantie belast met chippen en gefinanceerd door die Instantie.

Het praktijk is heel anders. En DEZE bewijzen hebben de werkgroepen kunnen voorleggen aan de E.C. met gevolg dat die delegatie wenst kopies van alle bewijsmateriaal EN op de hoogte gebracht te worden van andere voorgevallen. Alleen al omdat dit meervoud gevallen zijn en deze niet aan hun aandacht gebracht zijn door de Nederlands instantie die beweert dat er MAAR 14 gevallen zijn.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:28

Ik ben het er helemaal mee eens dat je niet uit kan gaan van de instanties die baat hebben bij het chippen. Die zullen altijd een andere oorzaak zoeken dan dat het van de chip zal komen.Of dit nou een officiele instantie is of niet. Ik ben helaas nog nooit iemand tegen gekomen die problemen had met de chip. Maar ik geloof best dat er meer gevallen zijn dan die 14. Jammer dat ik nog nergens veeartsen heb gevonden die zich negatief hebben uitgesproken over de chip.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:05

oosterhoff schreef:
Jammer dat ik nog nergens veeartsen heb gevonden die zich negatief hebben uitgesproken over de chip.

En toch zijn er die zich gemeld hebben aan de Nederlandse Nijhof Groep met 'case histories' van paarden waar het misgegaan is.