Boomloos zadel ,slecht of juist goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stiggeltje

Re: Boomloos zadel ,slecht of juist goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:56

Thx ik laat t jullie weten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:57

Nog 4

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:01

Sugarmiss schreef:
Nog 4

En nu nog 3, erg he...en dan heb ik t gehaald en dan weet ik niets meer te vertellen in de 'huiskamer'

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:07

Kijk maar uit dat dit geen slow-chat wordt anders moet je weer een nieuw topic zoeken
Heb je de westernfenders of gewone beugels erbij ??

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:26

Sugarmiss schreef:
Kijk maar uit dat dit geen slow-chat wordt anders moet je weer een nieuw topic zoeken
Heb je de westernfenders of gewone beugels erbij ??

wat is dat ?slow-chat ? wordt je er dan uitgeknikkerd ?

De westernfenders zitten er bij, wel jammer dat ik 1 fenderriempje mis, tenminste zit er wel bij, maar kapot dus ga eerst maar ff langs de zadelmaker om te kijken of hij t kan maken, want als ik wil testen, wil ik t wel goed doen . bij de barefoot van mijn vriendin had ik gewone stijgbeugels en riemen, zit dus voor geen meter he.

Alhoewel ik vanmorgen super heb gereden in de bak dressuurmatig, dus tis ook een kwestie van wennen denk ik hoor . Voor mij en mijn paardje, want ik heb t idee dat mijn beenhulpen wat minder goed doorkomen, door de zweetbladen die wel erg dik zijn, tenminste dik...ik ben een podiumzadel gewend, die zit is wat hoger maar heeft een supercontact met t lichaam, want heeft korte zweetbladen en een stuk dunner dan de barefoot.

Stilletjes hoop ik dus wel dat mijn zadelmaker (waar mijn podium op t moment ligt voor aanpassing) gauw met mijn podium terug komt en dat ie weer uitstekend ligt, want die blijft mijn voorkeur nog houden

Nu nog 2

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:45

stiggeltje schreef:
wat is dat ?slow-chat ? wordt je er dan uitgeknikkerd ?

Dan verdwijnt dit item naar de Huiskamer en kun je er dus (nog) niet bij

Citaat:
De westernfenders zitten er bij, wel jammer dat ik 1 fenderriempje mis, tenminste zit er wel bij, maar kapot dus ga eerst maar ff langs de zadelmaker om te kijken of hij t kan maken, want als ik wil testen, wil ik t wel goed doen . .

Bij de meeste schoenmakers kun je ook losse leren riempjes kopen. Kost iets van Euro 2. We zo veilig idd.

Citaat:
, want ik heb t idee dat mijn beenhulpen wat minder goed doorkomen, door de zweetbladen die wel erg dik zijn, tenminste dik...ik ben een podiumzadel gewend, die zit is wat hoger maar heeft een supercontact met t lichaam, want heeft korte zweetbladen en een stuk dunner dan de barefoot.
Dat hoor je vaker bij boomloos. Je zit natuurlijk meestal ook wel wat breder.
Doordat je met een boomzadel hoger zit hangen je benen meer naar beneden en heb je dus meer kontact.

Nu jij weer

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:35

Citaat:
Bij de meeste schoenmakers kun je ook losse leren riempjes kopen. Kost iets van Euro 2. We zo veilig idd.

Ik heb m net al gebracht bij onze zadelmaker, die stikt m ff goed vast, zal ook niet veel kosten hoor, denk ik ???? Ik mag m straks al weer ophalen

Citaat:
Dat hoor je vaker bij boomloos. Je zit natuurlijk meestal ook wel wat breder.
Doordat je met een boomzadel hoger zit hangen je benen meer naar beneden en heb je dus meer kontact.

Nu jij weer

Tja, idd was ik al achter gekomen ja....maar wat is nu beter he ik heb ook geen zin om te moeten schoppen om haar een beetje mijn been te moeten laten voelen, tja tis wat hoor, maar ik heb mijjn paardje zo getraind dat ze op een lichte druk reageerd, maar ze voelt mijn been gewoon niet goed door die barefoot. En als endurance ruiter wil je gewoon niet teveel moeite overal voor doen he relaxed en heel licht aan de hulpen is super belangrijk !

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:22

He,Stiggeltje!!
Gaan we morgen samen testen???
Als je om dezelfde tijd als mij kan tenminste...
Ik kan om 13:00 uur bij de wei zijn,lukt jou dat ook???
Gaan we samen barefoot...

Ps,je hoeft nog maar 1 post!!!

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:16

Tinkerloos schreef:
He,Stiggeltje!!
Gaan we morgen samen testen???
Als je om dezelfde tijd als mij kan tenminste...
Ik kan om 13:00 uur bij de wei zijn,lukt jou dat ook???
Gaan we samen barefoot...

Ps,je hoeft nog maar 1 post!!!

Jaaa! goed he!!! NU nog maar 0
Ik ben er morgen om 10:30 al, want de hoefsmid komt dan, die zal om 11:30 / 12:00 wel klaar zijn, dus wil dan eigenlijk gelijk vertrekken kan je wat eerder, heel toevallig ?? mocht t nu langer duren en de smid is rond 12:30 pas klaar ( want die is zoooo nauwkeurig altijd en zit te teutelen met kel...etc...etc...) dan wil ik nog wel ff wachten en hobbelen we nog wel ff in de bak wat aan tot jij er bent, okee ?
Dus we kunnen afspreken, dat ik je zie bij stal, ben ik er nie, dan zie ik je waarschijnlijk op de hei wel

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:25

paxine schreef:
Sugarmiss: Ja dat is waar,hoe ging het gezegde ook alweer? Een goede ruiter hoort z,n paard fluisteren,een slechte ruiter hoort z,n paard niet eens schreeuwen. Zoiets was het in ieder geval.Ik bedoelde het eigenlijk meer letterlijk dus echt met woorden maargoed "keep on dreaming" )

die ken ik niet maar wel deze: Een goede trainer kan een paard horen praten. Een bijzondere trainer kan een paard horen fluisteren.
en ik denk dat het per paard verschild of het geod is.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:17

charily schreef:
paxine schreef:
Sugarmiss: Ja dat is waar,hoe ging het gezegde ook alweer? Een goede ruiter hoort z,n paard fluisteren,een slechte ruiter hoort z,n paard niet eens schreeuwen. Zoiets was het in ieder geval.Ik bedoelde het eigenlijk meer letterlijk dus echt met woorden maargoed "keep on dreaming" )

die ken ik niet maar wel deze: Een goede trainer kan een paard horen praten. Een bijzondere trainer kan een paard horen fluisteren.
en ik denk dat het per paard verschild of het geod is.

Ja dat was het!!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:23

ik vond het juist makkelijker op een BF om mijn benen stil te houden en neit steeds aan te drijven das wel weer een voordeel

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:19

skessa schreef:
Veel plezier!
Laat je weten hoe ie beviel?

Nou...mijn update betreft de barefoot ;
Ik heb m woensdag binnen gekregen, donderdag de eerste rit gemaakt;
Afbeelding

Hij ligt goed, ruggegraat ligt mooi vrij, dit is te zien na t rijden aan de droge streep over de ruggegraat. Zit als een dijk, zou je niet verwachten maar je hebt een enorm vaste zit ( op mijn podium had ik meer zitvrijheid), je krijgt geen last van je zitbeenknobbels, want je zit gewoon superzacht, beenligging moet je aan wennen en ik ben bang dat ik daar de meeste moeite mee heb. Ik voel me paard niet genoeg, ja onder me kont, maar ik voel mijn paard niet aan zoals ik zou willen en zij voelt mij ook minder, is mij heel duidelijk ! Ik heb meer moeite om haar aan t been te rijden, dit komt naar mijn idee omdat de zweetbladen met dekje zo ontzettend dik is en geen boom hebt zoals idd eerder in dit topic vermeld is die je benen een positie geven dat ze beter om je paard liggen.

Vrijdagavond was helaas de laatste avond dat ik m goed kon testen ;
Afbeelding

want ze stapte tijdens t galoperen in een roestige borgpen van een trailer die een of andere idioot kwijt is geraakt en in de rijbak is terecht gekomen Gelukkig waren we op tijd erbij en eruit gekregen en de juiste acties ondernomen...dus na staat ze op de zware antibiotica en is t afwachten of er geen spier geraakt is...maar zeer waarschijnlijk loopt t met een sisser af, want ze loopt niet kreupel, niet dik of warm, maar ff de eerste komende dagen mogen we niet in t zand of blub lopen om infecties te voorkomen ook niet kreupel, dus we zijn aangewezen op t stappen door t dorp om de doorbloeding optimaal te houden

Van echt testen komt dus weinig van terecht > 1 ding is in ieder geval zeker > die fenders die wil ik hebben !!! Helemaal toppie, geen last van die vervelende riemen die nog wel ns irriteren bij je knieholtes en die sluiting beneden bij de beugels is ook ideaal, geen bobbel onder je zweetblad !!

En wie weet in de toekomst zou ik wel een barefoot erbij willen hebben voor de periode na de rust, wanneer t oude zadel niet meer top ligt vanwege de spierverandering en percentage vet wat is verhoogd zo kunnen we met de barefoot deze periode goed overbruggen tot ze weer in vorm is en d'r eigen goed passende zadel met boom kunnen gebruiken !

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:41

dekoezegtboe schreef:
ik vond het juist makkelijker op een BF om mijn benen stil te houden en neit steeds aan te drijven das wel weer een voordeel

T gaat ook niet om t aandrijven, mijn paardje hoef ik gelukkig niet steeds aan te drijven, die is al heel voorwaarts van zichzelf, en reageerd ook gelukkig goed op gewichtshulpen, maar t is meer aan t been rijden, zoals netjes om t been heen een wending maken of wijken voor t been. Kelly is gewend om op een lichte druk te reageren, maar die lichte druk die komt voor mijn gevoel dus niet goed genoeg door de zweetbladen heen