Wie kent BM stables Dream Stables

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Wie kent BM stables Dream Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:06

puntje schreef:
een draver word gewoon nooit een goed dressuur paard ! ze zijn gefokt om hard te draven en niet om er een dressuurproef mee te rijden! ik heb vijf jaar met dravers gewerkt dus weet wat ik zeg en heb persoonlijk niks tegen dravers en je kunt ze ook best dressuurmatig trainen maar een echt dressuurpaard word het nooit!! en bmstables vemeld niet dat het dravers zijn maar als je naar de foto's kijkt kun je ze er meestal wel uit halen en helemaal als je ze ziet lopen!!!ze geven dus geen correcte informatie.

ik heb eens gelezen in een blad, was een meisje met haar draver M1 of 2? Ze ging in ieder geval over naar de Z
(ik vind mijn paard al een goed dressuurpaard als ze goed haar best heeft gedaan! )

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:32

puntje schreef:
ik ga er niet verder meer op in.Het ging over bmstables en ik wilde alleen duidelijk maken dat ze niet de correcte informatie geven.

Kan je ook maar beter niet doen,als jij vind dat ze bij ieder paard moeten vermelden of het wel of niet een draver is!
Wat maakt het nou uit,wat voor ras paard het is,je koppt een paard naar je zin en niet of het wel of geen draver is!
Je hebt kans het paard uit te proberen,al wil je meerdere keren komen kijken,als de klik er is ,is het toch goed,ieder heeft een eigen keuze waar je voor kiest!
Als je specifiek een dressuurpaard wilt hebben ben je toch ook dom als je een draver als een dressuurpaard ziet!
In dit geval zou ik me eerst maar eens goed gaan verdiepen in het ras wat je nu eigenlijk zoekt!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:39

Ontzettend bedankt lieve Bokkers!!!!

Helaas heb ik als stal idd wel eens last van roddels.Zelden in mijn gezicht, altijd via via.

Ik vrees dat t komt omdat wij toch wel veel verkopen ( al lijkt dat altijd tegen te vallen als je er zelf in zit )en het lijkt erop dat sommige mensen toch enigzins last hebben van afgunst.
Nou voor diegenen: We leven van de handel en ik kan je zeggen: je krijgt t niet voor niets en het is zeker geen gemakkelijke baan!

Als mensen een "nieuw " paard hebben gekocht komen ze thuis, en dan heeft de halve manege of stal commentaar erop.
Zo begint meestal de negativiteit.Iedereen weet wat, dat lijkt echt een gril van de paardenwerled te zijn.

Op het moment dat iemand een paard koopt met een gebrek, of een schoonheidsfout, of bijv een paard met leeftijd, vinden ze dat dan wel eens naderhand een bezwaar, en willen ze gebruik maken van de inruilgarantie.Ze zien op de site een mooiere.

Nu zit ik er ook om de kost te verdienen, en zo een paard kan natuurlijk worden geruild, maar als men dan een "betere "wil, kost die ook meer geld.Daar komen wel eens onenigheden over.
In deze tijd waar iedereen t wat krapper heeft, worden dit soort onenigheden regelmatiger.
Een paard houden kost veel geld, ook daar vergist men zich wel eens in.

Gebreken; het hebben van draversbloed,etc; alles wat wij weten vertellen we erbij.

En er lopen vele dravers hoog in de sport!

Wij hebben altijd van alles wat staan, ook wel sportpaarden en ponys, maar over t algemeen lager geprijsde paarden.
Wel eens types al la Salinero, maar dat zijn dan geen gemakkelijke!
EN niet geschikt voor doorsnee ruiters.
Er zijn eens 2 paarden , door ons verkocht voor ca 2000,- doorverkocht, de ene voor 100000 DM en de andere voor 100000 Pond.
Dat bleken topspringers,bij de juiste ruiters.
Zulke lotjes uit de loterij maak IK zelf ook niet mee, en die reacties hoor je niet hier.......

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:47

ik had een vraagje hoe duur is ongeveer bij bm stables een e pony of paard?

groetjes mariska

Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:49

Een draver kan uitgroeien tot een heel leuk rijpaard. Betaal (zeker voor een uitgekoerst paard dat net uit training komt voor de draverijen omdat hij niet snel genoeg meer is) niet meer dan tussen de 600-1200 voor een dergelijk paard, normaal worden ze opgekocht voor het slachthuis. Kijk maar eens op de paardenmarkt Utrecht of andere paardenmarkten. Sowieso is de handel in dravers momenteel heel slecht.

Van de BMstables weet ik helemaal niks (heb daar dus ook geen oordeel over), wel van de handel in dravers >> betaal niet te veel!! Je kunt voor weinig geld heel veel plezier beleven aan dergelijke paarden, maar ze zijn zeker niet gemakkelijk en hebben vaak al een zware sportcarriere en/of trainingsperiode achter de rug. Dat kan enige lichamelijke en geestelijke (!) sporen hebben nagelaten.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:09

Prijzen van dravers varieren, net als met KWPNers ed.

Er gaan juist in de draverswereld torenhoge bedragen om.

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:13

ja maar dan heb je het niet over dravers die als rijpaard worden verkocht! en lundi ik ben blij dat jij het allemaal zo goed weet!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:15

Natas is eerlijk! Zij krijgt info van de eigenaar van het paard die zij koopt. Krijgt zij foute info of geen info over iets wat het paard mankeert, dan kan zij er niks aan doen. Jij koopt een paard bij haar en ze zegt alles over het paard.
Natas moet er van leven, als zij troep zou verkopen, dan zal het snel over zijn met BM stables. Zo te zien staan er altijd verschillende paarden en pony''s op de site, dus verkopen doet ze.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:16

Reggea schreef:
x_shirley_x schreef:
Diegene die zei dat je er niks moest kopen, heeft wel ff een schaduwaccount aangemaakt zie ik, want dit was haar eerste post!

waar ik reed kopen ze altijd de paarden bij BM, Heb er al tig daar vandaan zien komen (Natasha weet wel waar ik het over heb: Jackystables), en geen-1 met iets wat er niet bij vermeld was hoor..
Ik heb er écht al veel gereden die van BM afkomen, 1 voor 1 waren het leuke beestjes!!

Jackystables gaat dat over een minipaarden fokkerij???

Nee hoor, Heeft allerlei paarden, van Shet tot E-pony

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:17

puntje schreef:
ja maar dan heb je het niet over dravers die als rijpaard worden verkocht! en lundi ik ben blij dat jij het allemaal zo goed weet!

Vertel mij eens waarom een draver geen rijpaard kan wezen,het is niet te hopen dat je alle dravers die als rijpaard dienen in de kost moet nemen!
Bedankt voor je complimentje !

Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:20

Idd. nu moeten we geen Appels met Peren gaan vergelijken.

Dravers die het recreatiecircuit ingaan en zijn uitgeschreven bij het NDR (draverstamboek) zijn geen "torenhoge" bedragen waard.

Zelfs op draverveilingen (zoals Unitrot) worden veel jaarlingen, gefokt met het oog op een sportcarriere op de drafbaan, verkocht onder de E 1000!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:40

Tja, het is een kwaaie tijd.
KWPNers , jaarlingen, worden nog wel voor minder verkocht.

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:44

kijk aan disa heb je tenminste wat die weet volgens mij waarover ze praat en lundi je moet wel goed lezen ik heb niet gezegt dat een draver geen rijpaard kan zijn!!!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:49

Puntje ik begrijp je discussie niet goed.Waar wil je naartoe?
Wat is je klacht nu eigelijk?
Dat ik niet heel veel geld bood op je draver op dat moment?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:50

Het is maar net waar je die draver voor wil gebruiken,ieder paard is al snel een rijpaard!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:51

Ja maar we gaan hier nu wel selecteren heh...
Kijk als je nou eens niet naar het ras kijkt etc. een kwpn-er kan worden verkocht voor 500 euro en dan een draver voor 6000 euro, ik zeg maar wat, het kan ook andersom zijn, verschilt per kwaliteit/leeftijd/schofthoogte en leergierigheid van het paard!
BMstables

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:55

ik wil helemaal geen discussie aangaan en wat je nu schrijft klopt al helemaal niet want je deed ongezien en zonder vragen een bod dus wat nou kwaliteit/leeftijd/schofthoogte en leergierigheid!! ik zeg maar zo eerlijkheid duurt het langst en als het bij jullie echt allemaal zo netjes zou gaan zou dit topic en andere over bmstable er niet zijn of alleen maar positief!!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:56

ja ja daar gaan we weer
Jongens zoals eerder al gezegd werd, een handelaar verkoopt NOOIT expres een paard wat niet goed is. Ze moeten er immers hun geld mee verdienen, en dat is op die manier toch echt gouw afgelopen hoor. Gezien nathasja al even bestaat met haar stal lijkt mij dit erg onwaarschijnlijk. Het kan natuurlijk eens voorkomen, per ongeluk. Als je handelt in de goedkopere prijsklasse zit de kans er gewoon in dat de vorige eigenaar niet eerlijk is geweest tegen haar. Daarom bestaan er keuringen, zowel klinisch als rontgenologisch. Iedereen die wat te klagen heeft op dat gebied heeft gewoon niet gekeurd. En kan zichzelf dus net zo hard iets verwijten. Als het gaat om een karakter trekje van het paard, dat hoeft helemaal niet bij elke ruiter cq eigenaar zo te zijn. Dus dat ligt ook net zo hard aan je zelf als aan het paard. Kun je onmogelijk de handelaar verwijten, die weet immers alleen hoe het paard is, en niet hoe de nieuwe eigenaar is. Het is aan de nieuwe eigenaar om te bepalen of dat paard bij hem/haar past ja of nee, en niet aan de handelaar. Die kan hooguit advies geven hierin.
Gelukkig is het meerendeel van bokt zo volwassen om het op te nemen voor nathasja, want die verdient het echt niet om door het slijk gehaald te worden.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:59

puntje schreef:
een draver word gewoon nooit een goed dressuur paard ! ze zijn gefokt om hard te draven en niet om er een dressuurproef mee te rijden! ik heb vijf jaar met dravers gewerkt dus weet wat ik zeg en heb persoonlijk niks tegen dravers en je kunt ze ook best dressuurmatig trainen maar een echt dressuurpaard word het nooit!!

Even ietwat off-topic... Ik weet het, het hangt af van de bouw van de draver, enz. en een Salinero zul je op de renbanen niet tegenkomen, maar kijk eens op www.hoefjes.be
Een draver... en hij springt zo zoetjes aan lekker zn wissels
Je kunt een heel eind komen door de juiste training en aanpak, bij vrijwel ieder paard...!

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:02

keep on dreaming sherwood

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:12

puntje schreef:
ik wil helemaal geen discussie aangaan en wat je nu schrijft klopt al helemaal niet want je deed ongezien en zonder vragen een bod dus wat nou kwaliteit/leeftijd/schofthoogte en leergierigheid!! ik zeg maar zo eerlijkheid duurt het langst en als het bij jullie echt allemaal zo netjes zou gaan zou dit topic en andere over bmstable er niet zijn of alleen maar positief!!

Ik weet niet waar je leest dat ik het over kwaliteit/leeftijd/schofthoogte en leergierigheid, heb, en op je andere suggestie ga ik maar niet in.
Wat is je echte naam, waar woon je, mag ik dat weten? Ik krijg een beetje vreemde indrukken zo.......

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:17

Patricia of heet je Pauline???
Tsja Puntje, hoe heet je nu eigenlijk

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:21

allebei niet goed jammer. wat maakt het nou uit wie ik ben ik geef mijn mening en als je het daar niet mee eens bent jammer

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:22

Patricia,en ze staat op Enthoven