hoe zelf antiklit spray maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Re: hoe zelf antiklit spray maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 00:21

Antivries slaat echt alles!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 00:28

Nou inderdaad!!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 01:19

cockpitspray kan nooit goed zijn lijkt mij...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:10

vroeger gooide men gebruikte trekkerolie op de manen en staart als de paarden eczeem hadden. gebeurd nu nog wel..

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:52

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:53

elinax21 schreef:
vroeger gooide men gebruikte trekkerolie op de manen en staart als de paarden eczeem hadden. gebeurd nu nog wel..

dat doen ze ook bij paarden met mok, nogsteeds.
En helpt ook zeggen ze?

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:00

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:28

weet je wat ik altijd doe, bij ons is het echt lekker goedkoop het anti klit gedoe nou ik doe iedere keer 1/10 ervan in een flesje, water erbij schudden en gebruiken. Werkt goed, ruikt goed en je hebt dan 10 flesjes anti klit!!!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:44

[***] schreef:
elinax21 schreef:

Ja sommige mensen doen er nou eenmaal alles aan om te zorgen dat hun paard een mooie staart/manen heeft

Dit is niet om een mooie staart te creeren maar om de jeuk bij de paarden tegen te gaan, olie is zwart en niet bepaald een goedje dat er makkelijk uitgaat!
Het is trouwens altijd afgewerkte olie, aan normale olie heb je niets.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:57

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 05-04-24 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:03

het gaat er gewoon om dat het vet is. wij gebruiken gewoon zonnebloemolie. kan geen kwaad, en gaat de jeuk ook tegen.
en afgewerkte olie haal je uit de trekker:)

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:17

Citaat:
Kom jij toch in de verkeerde topics denk ik
Maar ben het met je eens dat gaan spuiten met meubelspray o.i.d. een tikkie chemisch klinkt, geen idee of dat ook echt zo is hoor, ik ben erg bio maar heb nog geen bio meubelspray gezien Wasverzachter daarom ook alleen die ene zonder enge toevoegingen, babyolie smeer je op baby billetjes, ik heb het nog nooit nagekeken maar ik denk toch niet dat dit chemische bestanddelen heeft, lijkt mij niet tenminste.

Ach, ik verkoop zelf tonnen van het spul waar jij het over hebt, kan onuitputtelijk uit eigen voorraad blijven graaien (kijk voor de gein maar eens op mijn website www.horsesarcade.nl welke merken ik heb) maar zelf maken is veel leuker vind ik, als ik haast heb grijp ik een fles kant en klaar spul uit mijn voorraad hoor maar ik frobel nu eenmaal graag ook zelf iets in elkaar en er zijn erg veel mensen hier op Bokt die dat ook leuk vinden

Citaat:
Zelf frobelen maakt niet uit! Dat vind ik zelf ook leuk.
Als het paard er maar geen last van heeft!

Ik maak zelf vliegenspray, kruidenmix! Dat geef en spuit ik alleen als ik echt weet dat het veilig is. En ze er niet ziek of jeukig van worden.

Ik bedoel het is toch ook erg leuk om een speeltje voor je paard te maken. Daar heeft je paard ook nog echt iets aan!

Maar meubelspray gaat in mijn ogen te ver! Dan denk ik bij mezelf: als jezelf een paard was zou je dan ook meubelspray en al die ongein op je willen.
Nou dat denk ik niet!

Ik vind dat mensen zich soms wat meer in het paard moet verplaatsen (ok je bent een mens en zal het dan vermenselijke maar toch).

En met HAW word er om soms de kleinste dingen al gedaan of het pure dierenmishandeling is.
En dat is geen kwestie van in verkeerde topics kijken, want het staat in bijna elk topic dus je kan er niet omheen.

Dat vind ik dan gewoon ff iets minder, snap je?

KRUIDENMIX? HOE??

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 23:08

liekieJ schreef:
Citaat:
Kom jij toch in de verkeerde topics denk ik
Maar ben het met je eens dat gaan spuiten met meubelspray o.i.d. een tikkie chemisch klinkt, geen idee of dat ook echt zo is hoor, ik ben erg bio maar heb nog geen bio meubelspray gezien Wasverzachter daarom ook alleen die ene zonder enge toevoegingen, babyolie smeer je op baby billetjes, ik heb het nog nooit nagekeken maar ik denk toch niet dat dit chemische bestanddelen heeft, lijkt mij niet tenminste.

Ach, ik verkoop zelf tonnen van het spul waar jij het over hebt, kan onuitputtelijk uit eigen voorraad blijven graaien (kijk voor de gein maar eens op mijn website www.horsesarcade.nl welke merken ik heb) maar zelf maken is veel leuker vind ik, als ik haast heb grijp ik een fles kant en klaar spul uit mijn voorraad hoor maar ik frobel nu eenmaal graag ook zelf iets in elkaar en er zijn erg veel mensen hier op Bokt die dat ook leuk vinden

Citaat:
Zelf frobelen maakt niet uit! Dat vind ik zelf ook leuk.
Als het paard er maar geen last van heeft!

Ik maak zelf vliegenspray, kruidenmix! Dat geef en spuit ik alleen als ik echt weet dat het veilig is. En ze er niet ziek of jeukig van worden.

Ik bedoel het is toch ook erg leuk om een speeltje voor je paard te maken. Daar heeft je paard ook nog echt iets aan!

Maar meubelspray gaat in mijn ogen te ver! Dan denk ik bij mezelf: als jezelf een paard was zou je dan ook meubelspray en al die ongein op je willen.
Nou dat denk ik niet!

Ik vind dat mensen zich soms wat meer in het paard moet verplaatsen (ok je bent een mens en zal het dan vermenselijke maar toch).

En met HAW word er om soms de kleinste dingen al gedaan of het pure dierenmishandeling is.
En dat is geen kwestie van in verkeerde topics kijken, want het staat in bijna elk topic dus je kan er niet omheen.

Dat vind ik dan gewoon ff iets minder, snap je?

KRUIDENMIX? HOE??

Nou eerst het doel bepalen wat je ermee wilt berijken.
Algehele conditie, hoesten, nervositeit.
Dan kies je ZORGVULDIG de kruiden die deze werking hebben en elkaar aanvullen (ik gebruik altijd een basismix) dit meng je dan door elkaar (van de basiskruiden kan je veel gebruiken en met de sterkere kruiden moet je voorzichtig zijn) en klaar!
Als je niet weet of je bepaalde kruiden bij elkaar kan doen vraag je info aan deskundige of je laat 1 van de 2 uit je mix.

Voorzichtigheid geboden dus.
Ik zoek kruidencombinaties uit die al in bestaande mixen zitten, zodat ik zeker weet dat het bij elkaar kan en staat het nergens dan bel/mail ik een deskundige.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:54

Danku !

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:44

Antivries . Dat is echt gigantisch giftig. Zeker als ze het op een of andere manier binnen krijgen.
Vooral honden en katten schijnen het lekker te vinden, ik weet niet hoe het met paarden zit. Maar het zorgt in ieder geval voor ernstige nier en leverfalen.

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:50

Waarom niet gewoon anti-klit uit de winkel, weet je zeker dat het niet giftig is en zo duur is t nou ook weer niet 7 euro voor een fles ofzo (geen Equistar maar Equishine, of andersom) kopen. Verdunnen is mischien ook wel een idee. want hoevaak spray je dat dan? Ik alleen na het wassen voor de wedstrijd en anders eigenlijk nooit. Ik doe zowat een half jaar met een fles. EN ga toch regelmatig op wedstrijd.

En als je paard jeuk krijgt op zn staartwortel kun je ook sterk verdunde Imaverol sprayen: tegen de jeuk en toch wat glans

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:01

wij gaan met behoorlijk wat pony's naar de keuring, en dat kost kapitalen..dus ligt er maar net aan hoe lang je er mee doet

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 17:04

nou, ik vind dat het best snel op gaat, ga niet op wedstrijd, maar spuit het regelmatig, blijft de staart lekker zacht en klit vrij En waar koop jij flessen voor 7 euro? bij ons zie ik ze alleen maar voor minimaal 10 euro...

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:57

liekieJ schreef:
Danku !

Als je het basismix recept wil moet je maar pben.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:50

bij ons kost het meen ik ook maar iets van 4,95 de fles en ik verdun het altijd wat ik al eerder heb gemeld kost dan niet veel en je doet er lang mee!!!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 08:46

zo maar 4,95 per fles? welk merk is dat dan?? Ja verdunnen is ook wel een goed idee!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:26

ik zal eens gaan kijken welk merk het is!!! Jullie horen het strax wel!!!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 10:42

oke dank je wel

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:53

Oh, antiklit koop ik altijd bij de boerenbond, is ook speciaal voor paarden.. Kost geloof ik iets van 7 euro en ik vind hem ook nog eens fijner dan die van Equistar! Hij wordt wel een beetje vet als je er te veel in doet, maar dat moet je dan ook niet doen En de kleur van mijn pony's staart wordt er op de een of andere manier veel mooier en 'dieper' van kleur door!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:39

Nou ik heb er ook foto's van gemaakt hoe de fles eruit ziet het kost 3,40 stond op de fles en het merk heet glossy maar dat is geloof ik eigenmerk maar ja werkt hetzelfde