kan ieder paard Z springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: kan ieder paard Z springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:56

ik zal eens kijken of ik nog wat vreselijke springfoto's van Pablo heb

april 2001
Afbeelding

Afbeelding

april 2004
Afbeelding
okt 2004
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:02

Zo Lielle, die heeft zich positief veranderd! Op de 1e 2 foto's kijkt ie ook echt van, help, wat is de bedoeling, hoe moet ik dit doen

De laatste 2 echt super vrolijk Leuk paard

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:13

Nee, absoluut niet elk paard kan een Z parcours springen. Zelfs niet elk paard kan een B parcours springen.
Een enkele hindernis van een meter kan wel (bijna) elk paard springen met de juiste begeleiding.
Een Z dressuurproef is elk paard te leren, niet elk paard zal het kunnen winnen, maar de oefeningen moeten toch wel uit 99,9 % van de paarden te krijgen zijn.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:35

Ja hoor elk paard kan een Z-parcours afleggen

Ik zie mezelf al gaan met mn dikke knol Hahaha... als ik het al zou kunnen, dat springen (heb ik zelf dus echt helemaal geen ervaring of iets mee ) dan zou een B-parcours hem nog moeilijk afgaan, geloof ik.
Een boomstammetje in het bos vinden we hoog genoeg hoor
Het Z, hmm... volgens mij kruipt hij er dan nog eerder onder zo'n hindernis door

En ondanks dat, ik denk ook niet dat elk 'stadaard'-wedstrijd-ras-paard (ja... je weet wel wat ik bedoel) een Z-parcours af kan leggen. Dat lijkt me sterk. Ik heb wel een hoop slechte springers gezien hoor, in mijn tot nu toe best korte leventje. (En als zelfs ik al zie dat een paard er niets van bakt, dan doet hij het wel heel erg beroerd )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 03:19

Nee, ik denk niet dat dat haalbaar is voor elk paard . Maar ik ben dat ook van mening w.b. dressuur.