Wie heeft er ook geen binnenbak???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ukster

Re: Wie heeft er ook geen binnenbak???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:03

wij hebben ook alleen een buiten bak. van 18 X 36 ofzo.
en hij is gemaakt van t simpelste zand.
als hij zeiknat is dan buiten rondje stappen of longeren.
als het onweert, ga ik niet rijden.
als het ijzelt, bak pekelen en na het rijden de benen en hoeven goed schoon schrobben.
als het sneeuwt, alleen losgooien.
mijn paard heeft ijzers, dus inde winter valt er niet zoveel te doen.
heel het terrein wordt goed gepekeld en we stappen over de openbare weg.
de rest staat hij beetje los of in stal.
maar het is gelukkig geen paard dat er vervelend van wordt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:05

kun je niet beter vragen wie heeft er wel een binnenbak?

denk dat de meeste die op luxe pension of manege staan wel binnenbak hebben en de meeste ruiters die daar dus niet staan maar bij een boer bv geen binnenbak hebben

wij hebben (huren) weiland waarvan we een stukje hebben omgedoopt tot bak ..gelukkig zand grondje maar we hebben zelfs dus geen echte bak en rijden swinters gewoon buiten en ook op de weg kan je gewoon oefeningen doen hoor

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 07:34

hahhahaha ja dat had ik ook kunnen doen...
Maar zo houden we gespreksstof anders waren we nu misschien al klaar geweest

Ik had ook niet verwacht dat er zoveel reactie's zouden komen maar ik vind het erg leuk om te lezen hoe jullie het doen met alleen een buitenbak.

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:31

nickyu schreef:

denk dat de meeste die op luxe pension of manege staan wel binnenbak hebben en de meeste ruiters die daar dus niet staan maar bij een boer bv geen binnenbak hebben

ik heb sins pas ook een binnenbak en het is geen suprrr luxe pension en ook geen manege

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:14

Regen: Zadel erop en rijden
Onweer: Gewoon verder rijden
Sneeuw: Als het kan rijden, anders niet. (ligt aan of het echt sneeuw is of meer ijsballen en ook de dikte van de laag en of de ondergrond bevroren is speelt mee)
Hagel: Rijden
IJzel: Nergens last van dus rijden
De bak te nat: Pas 1x mee gemaakt, maar er was precies een grote volte vrij van diepe plassen, dus longeren.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 07:39

tirana_nr1 schreef:
nickyu schreef:

ik heb sins pas ook een binnenbak en het is geen suprrr luxe pension en ook geen manege

kun je niet dichter bij alkmaar komen staan met de binnenbak,
geen manege of luxe pensionstal dat is wat ik zoek

NovaLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 07:55

ik ben ook al 3 jaar alleen een buitenbak gewent, ik dat gaat eigenlijk prima!

Bij regen; rijdt ik gewoon, alleen als het echt plenst, of van dat onrustige weer is niet

Bij onweer; rijd ik niet, ik weet niet hoe mijn pony daarop reageerd, als ik van te voren weet dat het gaat onweren, gooi ik los of longeer ik

Sneeuw; nog maar een keer gehad(deze winter reed ik niet), ben toen rustig gaan wandelen met paard.

Hagel; is meestal zo over, als ik nog moet opstappen gaat paard nog ff opstal en anders gewoon doorrrijden

IJzel; weet niet, nooit gehad, hangt er denk ik vanaf hoe de bak eruit ziet en hoe ik zelf het erf over wist te komen.

Natte bak; hangt er weer vanaf hoe nat, als het grootste gedeelte echt zeiknat is niet rijden/longeren, misschien losgooien. Pony houd niet zo van water en en is niet zo groot, als ik ga rijden word dat een en al gestamp.

Als het heel erg warm is rijd ik trouwens ook niet in de bak, die ligt echt midden in de zon.

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:11

Citaat:
kun je niet dichter bij alkmaar komen staan met de binnenbak,
geen manege of luxe pensionstal dat is wat ik zoek

whaha... kom maar dichter naar enter

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:16

ik heb nog nooit de luxe van een binnenbak gekend. Eerst heb ik 9 jaar met een veldje of met de weide moeten doen. Behalve als ik dan 1 keer per week ging lessen op de manege met mijn pony, dan had ik wel een binnenbak. Daarna nog een paar maanden op een stal gestaan met een mini buitenbak (15 bij 30) met houtkrul. Verschrikkelijke bak, ben er ook maar 10 keer ingeweest ongeveer

Daarna nog een jaartje alleen weiland (wel 16 ha, dus je kon wel lekker crossen daar) in de winter alleen 1 groot moeras dus dan kon je alleen naar buiten. Nu sta ik bijna een jaar op een stal met buitenbak met zand. Dus dat is tot nu toe het luxieuze wat ik ken. Er zit niet eens een hek omheen, maar dat is wel weer goed voor je stuurkunsten Verder kan je wel heerlijk buitenrijden hier

En als het regent, tja als hij echt al 3 dagen niks meer gedaan heeft ga ik dus gewoon rijden, zal wel moeten dan. Als er een dik pak sneeuw ligt of het vriest is het ook lastig, dan wordt het toch buiten wandelen of andere dingen verzinnen. We hebben wel een hele grote koeienstal en in het gangpad kan je ook wel wat grondwerk enzo met je paard doen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:35

in de droogste uurtjes rijden

en anders beetje over de weg heen stappen(als die neit te glad is )

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:02

Ik heb een bak die met weinig regen veel te zwaar is (heel zwaar zand) en met regen al heel snel onder staat. Hij is wel goed gedraineerd, maar de polder is zo nat dat het water gewoon nergens heen kan. Ik rij dus meestal buiten. Als het echt rotweer is dan ga ik niet rijden, daar doe ik mezelf en Mel geen plezier mee

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:05

Bij mijn verzorgpaard is ook een binnenbak.
Als het te slecht weer is om te rijden, rijd ik gewoon een dagje niet.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:08

Wij hebben ook alleen een buitenbak.
Meestal kun je gewoon door rijden en anders maar een dagje niet.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:03

Waar ik sta hebben we ook geen binnebak,
wel een buitenbak alleen die is momenteel neit fijn te rijden,
veel bobbels en kuilen..

Aan de overkant van de straat heeft mijn lesgeefster wel een binnebak,
daar rijdt ik dan ook vaak,wel tegen betaling..

Ik rij zelden in de buitenbak bij ons op stal,
ik ga vaak naar een ponyclub terrein toe..

katootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:26

heey wij hebben ook aleen een buiten bak en hij is goed te rijden alleen als het gesneeuwd heeft rijden wij niet voor de rest altijd wel we gaan er niet dood van hoor!!haha

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:37

Wij hebben geen Binnenbak en ook geen buitenbak.. Er komt mischien een buitenbak. Wij hebben een speciale weide waar wij rijden en springen. Daar staan geen dieren op en word gemaaid

Als het regent rij ik in het bos.
Laatst bijgewerkt door Anders_Amigo op 01-09-05 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:45

ik heb ook geen binnenbak.

regent: gewoon rijden.
onweer: staan de paarden binnen en ook niet rijden.
sneeuw: als er bijna niks licht ga ik wel rijden.
hagel: dan rij ik erna want hagel duurt niet zo lang.
ijzel: staan de paarden denk ik ook binnen en dan ga ik ook niet rijden.
natte bak: gewoon rijden.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:32

ik hrb ook geen binnenbak, maar ik rijd altijd weer of geen weer, we hebben gelukkig wel de luxe van een solarium waar m'n paardje en ik achteraf onder kunnen drogen :d

aah en stiften hebben geen zin op zand omdat dat niet glijdt maar gras wel

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:44

*gna gna*
Mijn privé-buitenrijbak ( heb hier naast mijn huis nog net geen overdekte rijbak liggen ), ligt altijd, ja écht altijd!, droog, is vrij van stenen of andere rotzooi. Het word niet eens modder ofzo Ook in de winter word het geen grote ijslaag ofzo
Alleen met storm, hagel, sneeuw en onweer rij ik niet.
Kan ook niet, dan is mijn paard kletsnat ( hij heeft inloopstal, maar gaat als het giet dus gewoon lekker in de regen staan... bevalt hem wel ) . En als ik mijn paard opzadel (buiten) in de regen, met zn kletsnatte lijf, ja... dat werkt gewoon niet... dat voelt voor hem niet prettig. Dus als zijn lijf droog is rijden we gewoon. Als het tijdens het rijden gaat sneeuwen ofzo, dan rijden we wel gewoon verder

Ideaal...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:49

Wij hebben ook alleen een buitenbak. Weliswaar goed gedraineerd, maar de afmetingen zijn niet echt ideaal: 35x15. Toch train ik hier minimaal 5x per week, welk weer dan ook. Zeker als ik veel wedstrijden op het programma heb staan, zullen we moeten trainen.

samm_naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:54

hoi,
Als de bak een beetje nat is ga ik gewoon rijden natuurlijk, ook als het regent rij ik ook. Als het bijvoorbeeld onweert ga ik natuurlijk niet rijden dat is t e gevaarlijk. Als de bak te hard is ga ik natuurlijk ook niet rijden want dat is te slecht voor de hoeven en je kan uitglijden net als er allemaal sneeuw in de bak ligt.
veel plezier met rijden kus

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:10

In totaal kan ik misschien 7 dagen per jaar niet rijden door de verschillende factoren, regen niet meegerekend.

Ik probeer goed het weer te volgen en dat in te plannen in mijn rijden. Gevev ze op bijv woensdag veel regen af dan zorg ik dat ik ma en di zowiezo rij dat hij toch zijn beweging heeft gehad.

Bij vorst of sneeuw kan ik meestal vaak nog over de weg stappen en wat draven onder het zadel en kan dit niet bij bv niet verkeersmak paard dan neem ik ze aan de hand mee.

Je hebt nog geluk dat je een eb en vloed buitenbak heb, met veel regen worden die niet te nat itt soms een normale bak.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:24

|Ik heb ook alleen een buitenbak maar hij is bijna nooit te nat om in te werken misschien in totaal een week epr jaar dat we hem neit kunnen gebruiken. En wat het slechte weer betreft we zijn niet van suiker.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:42

Op de manege hebben we 1 binnenbak de 2e word nu afgemaakt en een buitenbak en een springwei... Ik rij dus meestal wel droog...Maar bij mijn verzorgpony hebben we alleen een buitenbak maar daar heb ik in een jaar tijd maar 2x gereden...ik rij met hem gewoon langs het kanaal...en als het regent ook alleen als het onweert rij ik helemaal niet. Veel te gevaarlijk...

Edit: En op de westernstal hebben ze een binnenbak en 2 buitenbakken...

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:15

Waar ik nou sta hebben ze een binnen en buitenbak. Maar ik ga volgende week terug naar de andere stal en daar hebben z alleen een buitenbak. En ik probeer gewoon in alle weersomstandigheden te rijden