hopeloos : 3jarige andalusier wil niet wijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuuZzZ

Re: hopeloos : 3jarige andalusier wil niet wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:17

Is het Penny Patrouille (Of hoe je het ook schrijft) al ingelicht??

@ Dirk_paard: In je profiel staat mijn ouders en ik!!

dirk_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:18

oh maar dat van die ' dikke domme fjord ' slaat heus niet op alle fjorden. Fjorden kunnen heus lief en mooi en talentvol zijn zoals bv. Taco die al in de paardenkrant heeft gestaan. Maar mijn fjord is nu eenmaal een beetje dom. Laatst liep hij tijdens schouder buitenwaarts gewoon lekker lomp met zijn hoofd tegen de muur ... dat zou mijn Dirk niet doen hoor .. Maar toch kan een fjord leuk zijn , de mijne is dat gewoon niet... zo ik hoop dat het misverstand is opgelost.

Over de dartmoor : die is te klein en ik rijd er niet meer mee. Shetlanders zijn sterker dus die kunnen er wel tegen... Die dartmoor heeft trouwens wat problemen aan zijn benen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:20

Vond ik ook al raar SuuZzZ maar bij mij vallen andere puntjes ook op
Vetgedrukt antwoord is die van mij
Eventjes veranderd:

SuuZzZ schreef:
Tatiana, ik heb eens even in je profiel gekeken en daar vond ik dit:

Dirk is een Andalusier van 3 jaar en een paar maanden (...)
Ik wil hem uitbrengen op wedstrijdenen vooral de crosscountry interesseert me ...

Meid, dat paardje is drie, gun hem nog ff zijn vrijheid en van mij mag je best aan de teugel rijden, maar dan kleine stukjes en zeker niet met strafbit en zeker niet met sporen.

Ga mee met bovenstaande reactie maar waarom wil je in hemelsnaam hem leren wijken als je cross country doet??

De andere 6 paarden zijn :

[b]oberon een shetlanderhengst _ 24 jaar _ mijn eerste pony maar ik kruip er soms nog op
Je bent 17 jaar en 1.75, maar je weegt niet verrekte veel, maar oke (nouja oke...).

Hier heb ik geen problemen mee,zolang de shet het leuk vind is het prima

Wat ik dan niet snap is kwestie Nikita:

Nikita een dartmoor die momenteel te klein is dus staat hij in de weide _ 12 jaar
Dartmoors worden ook niet verrekte groot, maar toch groter dan shetlanders..

Te klein,waarom??Omdat je er zoooo graag mee wilt rijden?Koop je lekker een paard

Porky een dikke domme fjord van mijn kleine broertje _ 9 jaar
En nog een compliment voor alle fjordenliefhebbers. (Hoeft niet zo bedoeld te zijn, maar kun je dat dan iets anders formuleren?? ALvast Bedankt)

Die 'dikke domme fjord' is tenminste slimmer als jij hoor En dit is ook een regelrechte opmerking naar mij toe SuuZzZ Geloof dat alle paardenmensen dit 'schokkend' zullen vinden

Brouillard een hanoveraan van 4 jaar _ van mijn mama maar zij kan niet paardrijden
Vendetta BWPmerrie van mijn papa _ 6 jaar _ enkel voor de fok
Chicka _ kruising met haflinger en ik weet niet welk ras _ die moet weg _ 7 jaar oud

Wij hebben thuis uitsluitend raspaarden aangezien mijn ouders en ik daarop staan... behalve dan chicka maar die moet weg want we hebben een dure haflinger op het oog.

Je klinkt een beetje als een meisje uit de Penny, maar dan een van de slechteriken (Sorry, maar dat is mijn mening want we leven in een vrij land en ik heb recht op mijn eigen mening)

chicka moet weg?Gewoon omdat ze geen raspaard is?Omdat ze een kruising is met een haflinger en .......
En over dure,je komt over alsof je rijke ouders hebt

Hoop dat het niet te ingewikkeld is

Spetterlover

Oja en verzin er anders ook nog een rugprobleem bij? Anders klopt je verhaal niet

Chrissetje

Authentic

dirk_paard schreef:
Laatst liep hij tijdens schouder buitenwaarts gewoon lekker lomp met zijn hoofd tegen de muur ...

En dat was niet jouw schuld?

dirk_paard schreef:
Die dartmoor heeft trouwens wat problemen aan zijn benen.

Raar, hoe komt dat?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:21

dirk_paard schreef:
@ amanda:
dus als ik het goed begrijp moet ik hem in de weide laten en 1 maal per week berijden zodat hij genoeg vrijheid heeft? dit kan ik doen maar wat moet ik dan de rest van de week?

ik dacht dat je 7 paarden had staan dus werk zat dacht ik zo
toen ik de titel las dacht ik van uhm ja zal wel een grapje zijn
ik heb hier geen commetaar op ik weet wel dat ik met mijn 3jarige wel plezier heb en hij heeft er zelf ook plezier in dat zal jouw 3 jarige beslist niet hebben

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:22

En wat krijgen je paarden nou te eten? Stenen, theezakjes of groentensoep?

SuuZzZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:22

Spetterlover schreef:
Oja en verzin er anders ook nog een rugprobleem bij? Anders klopt je verhaal niet

HAHAHAHAH!! En die Chika he? die gaat nu zeker naar de slacht, want dat is geen duur raspaardje!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:24

Spetterlover schreef:
En wat krijgen je paarden nou te eten? Stenen, theezakjes of groentensoep?

Het schijnt dat Anky d'r theezakjes even laat weken in de groentesoep en ipv soepballetjes stenen gebruikt! Ik doe hetzelfde maar soms wissel ik af met tomatensoep want daar gaan ze zo leuk van piafferen .

Armaris

dirk_paard schreef:
oh maar dat van die ' dikke domme fjord ' slaat heus niet op alle fjorden. Fjorden kunnen heus lief en mooi en talentvol zijn zoals bv. Taco die al in de paardenkrant heeft gestaan. Maar mijn fjord is nu eenmaal een beetje dom. Laatst liep hij tijdens schouder buitenwaarts gewoon lekker lomp met zijn hoofd tegen de muur ... dat zou mijn Dirk niet doen hoor .. Maar toch kan een fjord leuk zijn , de mijne is dat gewoon niet... zo ik hoop dat het misverstand is opgelost.

Over de dartmoor : die is te klein en ik rijd er niet meer mee. Shetlanders zijn sterker dus die kunnen er wel tegen... Die dartmoor heeft trouwens wat problemen aan zijn benen.

Mijn paard loopt wel tegen de muur als ik net op de middellijn heb gereden
Kwestie van communicatieproblemen
Enne,als ik je raad mag geven,lees eens wat meer over paardenogen

Dus shetlanders zijn sterker en mogen het slachtoffer zijn?Vergeet niet dat je wel groot bent voor een shetje hoor
Wat voor problemen heeft die Dartmoor trouwens?

Nannes

dirk_paard schreef:

volgens mij is jouw IQ iets lager als die van die fjord: schouderbinnenwaarts en met zijn hoofd tegen de muur?? meestal stuur je dan zijn hoofd van de muur af

kan jouw dirk dat al dan? hij kan niet eens wijken

dirk_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:25

SuuZzZ schreef:
Spetterlover schreef:

HAHAHAHAH!! En die Chika he? die gaat nu zeker naar de slacht, want dat is geen duur raspaardje!!

Neen helemaal niet hoor !Chicka is een lief paardje die nog best goed kan lopen dus gaat ze zeker niet naar het slacht. Een handelaar zit er meer in.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:25

Nannes schreef:
dirk_paard schreef:
oh maar dat van die ' dikke domme fjord ' slaat heus niet op alle fjorden. Fjorden kunnen heus lief en mooi en talentvol zijn zoals bv. Taco die al in de paardenkrant heeft gestaan. Maar mijn fjord is nu eenmaal een beetje dom. Laatst liep hij tijdens schouder
buitenwaarts
gewoon lekker lomp met zijn hoofd tegen de muur ... dat zou mijn Dirk niet doen hoor .. Maar toch kan een fjord leuk zijn , de mijne is dat gewoon niet... zo ik hoop dat het misverstand is opgelost.

volgens mij is jouw IQ iets lager als die van die fjord: schouderbinnenwaarts en met zijn hoofd tegen de muur?? meestal stuur je dan zijn hoofd van de muur af

...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:27

onley schreef:
dirk_paard schreef:
@ amanda:
dus als ik het goed begrijp moet ik hem in de weide laten en 1 maal per week berijden zodat hij genoeg vrijheid heeft? dit kan ik doen maar wat moet ik dan de rest van de week?

ik dacht dat je 7 paarden had staan dus werk zat dacht ik zo
toen ik de titel las dacht ik van uhm ja zal wel een grapje zijn
ik heb hier geen commetaar op ik weet wel dat ik met mijn 3jarige wel plezier heb en hij heeft er zelf ook plezier in dat zal jouw 3 jarige beslist niet hebben

Geloof onley maar dirk_paard,zij heeft een 3jarig paard,ingereden,les ze mee maar ze gebruikt geen sporen of whatever en ze gaat heel wat paardvriendelijker om met hem hoor!!En hij heeft tenminste plezier

dirk_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:28

ja dirk kan dat. Ik zag het zelf toen mijn instructeur erop reed. Zelf ben ik er volgens hem nog niet aan toe. Maar wijken ben ik op mijn eentje beginnen leren.

Ja ik wil dirk uitbrengen in cross country maar daarvoor moet hij niet minder dressuur kunnen hé ? Afwisseling moet er zijn ...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:29

dirk_paard schreef:
Afwisseling moet er zijn ...

Ooit wel eens aan lol (voor het paard dit keer) gedacht?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:30

@ Just_dOrange:
oeps leesfoutje

maarre, van schouderbuitenwaarts heb ik nog nooit gehoord, wel van travers

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:30

grappig dit topic

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:31

dirk_paard schreef:
Neen helemaal niet hoor !Chicka is een lief paardje die nog best goed kan lopen dus gaat ze zeker niet naar het slacht. Een handelaar zit er meer in.

Waarom kocht je haar eigenlijk als ze daarna toch weg moest?
Om met een opgeheven hoofd rond te lopen van ik heb een paard bij

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:31

Ja, wat moet ik hier nou op zeggen. Als je zo bezig bent met een paardje inrijden, dan ben je in mijn ogen niet goed bezig.

Het enigste wat een 3-jarige in principe moet kennen is de basis, dus overgangen, netjes halthouden, wendingen rijden, voltes rijden, je hand leren volgen en reageren op het been.

Als je nou eerst een zorgt dat deze dingen probleemloos verlopen, dan kun je je dan druk gaan maken over het wijken, want dat doen ze moeiteloos als je ze goed voor het been hebt, gewoon in stap eerst proberen en later als hij begrijpt wat je wilt ook in draf.

Laat je 3-jarige zijn eigen weg zoeken, leer hem op eigen benen lopen en zijn evenwicht vinden. Gun hem de tijd en dan komt het vast wel goed, maar ga je hem overvragen, zoals wijken en schouderbinnenwaarts, dan loop je vanzelf een x tegen de lamp en dat zou toch zonde zijn van je paard.

dirk_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:31

ja schouder buitenwaarts of travers ik weet het verschil niet hoor ik zeg altijd schouder buitenwaarts maar ja wat het verschil is?..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:33

*zucht

Authentic

Blue_Star schreef:
Waarom kocht je haar eigenlijk als ze daarna toch weg moest?
Om met een opgeheven hoofd rond te lopen van ik heb een paard bij

Vast gekregen voor d'r verjaardag van een oom of tante met iets minder geld ofzo .

Hinata

SuuZzZ schreef:
Tatiana, ik heb eens even in je profiel gekeken en daar vond ik dit:

Dirk is een Andalusier van 3 jaar en een paar maanden (...)
Ik wil hem uitbrengen op wedstrijden

en vooral de crosscountry interesseert me ...

Meid, dat paardje is drie, gun hem nog ff zijn vrijheid en van mij mag je best aan de teugel rijden, maar dan kleine stukjes en zeker niet met strafbit en zeker niet met sporen.

De andere 6 paarden zijn :

oberon een shetlanderhengst _ 24 jaar _ mijn eerste pony maar ik kruip er soms nog op
Je bent 17 jaar en 1.75, maar je weegt niet verrekte veel, maar oke (nouja oke...). Wat ik dan niet snap is kwestie Nikita:

Nikita een dartmoor die momenteel te klein is dus staat hij in de weide _ 12 jaar
Dartmoors worden ook niet verrekte groot, maar toch groter dan shetlanders...

Porky een dikke domme fjord van mijn kleine broertje _ 9 jaar
En nog een compliment voor alle fjordenliefhebbers. (Hoeft niet zo bedoeld te zijn, maar kun je dat dan iets anders formuleren?? ALvast Bedankt)

Brouillard een hanoveraan van 4 jaar _ van mijn mama maar zij kan niet paardrijden
Vendetta BWPmerrie van mijn papa _ 6 jaar _ enkel voor de fok
Chicka _ kruising met haflinger en ik weet niet welk ras _ die moet weg _ 7 jaar oud

Wij hebben thuis uitsluitend raspaarden aangezien mijn ouders en ik daarop staan... behalve dan chicka maar die moet weg want we hebben een dure haflinger op het oog.

Je klinkt een beetje als een meisje uit de Penny, maar dan een van de slechteriken (Sorry, maar dat is mijn mening want we leven in een vrij land en ik heb recht op mijn eigen mening)

Edit: Als dit een grap is... :( Maar je moet hem niet vergeten hem groentesoep te voeren!! En Waar is de Penny-Patrouille als je hem nodig hebt...

Ben ik het helemaal mee en die opmerking van: Wat moet ik dan de rest van de week. Nou uuhh.. ff denken.. hannoveraan rijden, voeren, uitmesten. fjord rijden, uitmesten, voeren. Shet voeren, uitmesten, "erop kruipen". Chika rijden, voeren, verkopen, uitmesten. Zo te zien heb je nog ZAT te doen.. Dus waar zit je dan over te zeuren,, gooi die andalusier lekker in de wei en rij er af en toe recreatief mee met gewoon bit, en zonder sporen en als die dat helemaal gewend is kan je beginnen met het echte werk lijkt mij..