deurne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SophietjevK

Re: deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:40

Volgens mij is het niet zozeer discriminatie. Tijdens de opleiding in Deurne moet er heel vaak van paard gewisseld worden. En je hebt daar mensen die gigantisch lang zijn, zij kunnen niet meer op een Fjord of iets dergelijks. Op de wat grotere paarden past iedereen, is voor het wisselen van paard veel makkelijker. Volgens mij hoeft het ook niet per se een KWPN'er te zijn, zo lang het paard maar boven de 1,60 meter is.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:42

Ik ben 1.79 en rijd op een fjord van 1,32 en dat ziet er eg nie vreemd uit dus ik vind het onzin..
en op grotere paarden past ook niet iedereen want je hebt ook mensen die kleiner zijn dan gemiddeld en die kunnen dan weer `moeite ` hebben met bepaalde dingen

SophietjevK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:53

Een andere reden kan ik eigenlijk ook niet bedenken dan. Maar in de internationale wedstrijdsport zie je over het algemeen ook meer paarden, weinig Fjorden etc. Dus misschien dat het daar ook mee te maken heeft.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:58

dat is pure onzin!
je ziet geen fjorden vanwege de regel dat je met een pony ook niet hoger mag starten dan Z

SophietjevK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:00

Maar toch lopen er pony's in de internationale wedstrijdsport.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:00

stalleke schreef:
Ik vind dat toch erg knap! Het is je eigen verantwoording dus dan is het niet deurne zijn schuld maar de schuld van dat meisje! betekend niet meteen dat ze daar slecht te eten krijgen!
Je mag zelf bepalen hoeveel brok etc ze krijgen en ze krijgen 2x per dag hooi en staan tot de knieen in het stro dus vind het behoorlijk knap dat ie zo mager was1

Is dat veranderd dan want in die tijd kregen ze inderdaad 3X daags brok maar maar 1x een plakje hooi en voor de rest moesten ze maar stro eten.
Toevallig ben/was ik de eigenaresse van dat paard en ik heb er zelf nog achteraan gebeld dat hij vaker hooi moest krijgen maar ik kreeg te horen dat dat niet de bedoeling was, ze moesten maar stro eten als ze meer nodig hadden.
Ik leen dus nooit meer een paard uit voor de opleiding in Deurne.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:01

Tegenwoordig krijgen ze 2x hooi ja.

konsalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:06

Hallo allemaal, ook ik heb Deurne gedaan en ik kan niet zeggen dat ik er spijt van heb, het is een goede alround opleing maar qua lesgeven ben ik er niet veel wijzer geworden, daarom heb ik de Orun-opleiding er nog achteraan gedaan, mijn lesgeven is daar een stuk beter door geworden.
Inib: Je hebt gelijk wat dat voeren betreft, in mijn tijd was dat ook niet al te best, wij mochten ook maar 1X daags een plakje hooi geven en ik heb verscheidene weekenden binnen moeten blijven omdat ik deze regel overtreden had.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:51

SophietjevK schreef:

ja maar als de ruiter 18 is moet hij/zij bij de paarden meerijden...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:51

2 mensen waarbij ik op stal sta hebben beiden ook op deurne gezeten, ik heb hen de vraag gesteld: als je weer terug in de tijd kon, zou je dan weer opnieuw voor deurne gekozen hebben of niet? Ze antwoordden allebei nee, want als je echt in de paarden wilt werken, en je bent gemotiveerd en je laat echt zien dat je het kan/wil dat je het dan ook wel red!!
Ze hebben er wel veel geleerd maar dan vooral door de stages...

Ik begin aankomende dinsdag ook in deurne...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:56

laukjefreak schreef:
en zo heb ik negatieve gehoord! maar ik zit zelf in de western sport.
alleen ben ik het er niet mee eens dat fjorden haflingers etc geen Z kunnen lopen!
kijk maar naar guusje! die kan piaf etc maar mag niet verder omdta de stokmaat te laag is...

mijn pony van 1.55 mag ook niet mee naar deurne, kan ook makkelijk Z lopen (NRPS-er overigens) is gewoon te klein..maar ligt er denk ik dus niet aan of dat je een fjord, haflinger of wat dan ook hebt...

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 09:12

nee indd je paard moet gewoon 1.60 zijn en nageeflijk lopen. dus als jij een haflinger kan vinden van 1.60 mag die ook mee haha:P

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:52

Id maar zo kan je wel lekker makkelijk de paarden met `minder` potentie er uit werken!
En over NRPS gesproken dit zijn dan weer paardjes die voor meer worden aangezien dan een fjord omdat ze meer sportieve bouw hebben over het algemeen!

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 10:38

ik wil ook graag naar deurne. Ik ga nu naar t3 en doe mijn best om er aangenomen te worden.. Maar het is wel waar, vorig jaar zijn er keuzes gemaakt met het aanemen maar dit jaar hebben ze iedereen aangenomen!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 10:54

Helaas dit jaar is toch een groot deel niet aangenomen! Heb er zat gehoord die niet mochten komen!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 12:09

indd ze moeten wel een keuze maken want straks zitten er gewon heel veel meiden die "de opleiding hebben gekozen omdat er niks anders was" en dan zit er geen motivatie in vind ik. en trouwens als je dan een belgische trekpaard hebt die nageeflijk loopt dan mag die ook mee toch?

SophietjevK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:22

laukjefreak schreef:
SophietjevK schreef:

ja maar als de ruiter 18 is moet hij/zij bij de paarden meerijden...

Ja dat begrijp ik, maar ik wilde even laten zien dat er echt wel pony's in de internationale wedstrijdsport lopen, en daarbij had ik het niet over de leeftijd van de ruiter of amazone.. Verder bedoelde ik het zelfde verhaal als ergens hierboven, dat je gewoon een paard van minimaal 1,60 meter moet hebben. Ik vind dat ook jammer, want als ik zo'n opleiding zou willen doen, betekent dit dat ik dat niet met mijn NRPS'er kan gaan doen. En iedereen heeft een andere mening wat Fjorden en Haflingers betreft.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 12:23

ja klopt want in die rassen haflingers en fjorden heb je heel verschillende soorten..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:56

stalleke schreef:
Helaas dit jaar is toch een groot deel niet aangenomen! Heb er zat gehoord die niet mochten komen!

bij de selectie dag zat ik in een groep van 6 en daarvan waren er 3 zeker niet aangenomen...van die andere 2 weet ik het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:41

annet155 schreef:
indd ze moeten wel een keuze maken want straks zitten er gewon heel veel meiden die "de opleiding hebben gekozen omdat er niks anders was" en dan zit er geen motivatie in vind ik. en trouwens als je dan een belgische trekpaard hebt die nageeflijk loopt dan mag die ook mee toch?

Haha, als jij dat paard zo ver kunt krijgen dat 'ie L-klaar is, prima

En tsja, die stokmaat... Ik kan het wel begrijpen. Ik zie het ook niet echt als discriminatie, maar goed, die mensen moeten toch ergens een grens trekken en dan lijkt 1 meter 60 me een hele mooie. Want tuurlijk, ik ben klein, maar als ik aan zou komen met een D-pony (al was 'ie Z-klaar), tsja, dan zullen er maar weinig mensen zijn die ook op dat paard zullen kunnen rijden. Zo simpel is het gewoon.

Fjorden en Haflingers kunnen dan misschien best L-klaar zijn (hoewel L-springen alweer wat minder vanzelfsprekend wordt, lijkt me), maar ja, dan nog zijn ze gewoon te klein. Ondanks dat ze ook grotere/zwaardere mensen prima kunnen dragen.

Oh, enige wat ik verder heb gehoord over Deurne is van een instructrice op de manege waar ik les heb, die lagere beoordelingen kreeg vanwege haar Twentse accent...

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:39

Wil even zeggen dat dat over dat voer echt de grootste boelshit is die er maar is! En Inib, je bent er zelf nooit bij geweest tijdens het voeren dus je kan het niet weten!Er kunnen ook andere redenen zijn dat die mager is geworden, ik loop al 4 jaartjes rond daar en ken genoeg mensen die deze opleiding hebben gedaan en het is gewoon niet waar over dat voer!

En met een fjord of een haflinger ect naar school komen, kom op nou! Zo'n paard heeft de capaciteiten niet voor het de opleiding, maar als die het zou kunnen ik zou zeggen neem m mee! Dan merk je het vanzelf wel he!(alleen moeten de paarden wel min. 1.60 zijn dus dat worden er niet veel die mogen dan!) Maar er is hier ook een meisje die heeft met een fries de opleiding gedaan, die rijd er ook Z2 mee en heeft er L mee gesprongen, en er lopen hier ook wel es bonte tussen, dus het kan allemaal wel, zolang je paard de capaciteiten heeft voor deze opleiding en aan de eisen voldoet dan mag die gewoon mee, alleen de meeste van dit soort rassen hebben dat nou eenmaal doen, en helemaal geen discriminatie is dat hoor!

Tuurlijk is het niveau op Warendorf hoger, maar dat wil niet zeggen dat die opleiding beter is!Het niveua ligt een paar treetje hoger! Er lopen idd een aantal studenten op school rond waarvan je echt denkt, wat doe jij hier nog? Maar er lopen er ook zat goeje rond! Ik heb op mijn stages nog nooit een slecht woord over deurne stagaires gehoort(okej je hebt er soms wel eens van die lamzakken tussen zitten, maar geef toe dat is op elke school zo!)de meeste van deurne weten van aanpakken en doorwerken, dat in vergelijking tot veel groenschoolstagaires die maar van 8 tot 4 hoeven stage te lopen en dan doordeweeks, wij hebben recht op 1,5 per week vrij op stage en wanneer je die dagen hebt moet je maar uitzoeken met je stage, dus in de weekenden is het ook vaak werken, en ik heb stages gehad waar ik soms van 6 tot 9uur 's avonds aan het werk was, het was zwaar maar ik heb er heel veel van geleerd. Je word er zelfstandig van en ziet de werkelijkheid van het paardenwereldje. Door de goede stageplekken te kiezen en goed contact te houden met de juiste mensen kan je wel degelijk aan een goede baan komen!Ik ken der zat die naar bekende stallen zijn gegaan of gaan.

Nouks@over die beoordeling vanwege dat twents accent, het zal wel iets onverstaanbaar zijn als ze een lager cijfer krijgt want dat is wel belangrijk dat je goed verstaanbaar bent! Ik kreeg ook een x een opmerking dat ik me woorden niet goed afmaakte(dus geven inplaats van geve, haha ach ja ze proberen ons zo goed mogelijk op te leiden op die manier)

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:05

@princess
Jij hebt ook nog een hoop te leren in de paardenwereld! Je hebt wel degelijk fjorden haflingers tinkers oid die dus menig Z paard er uit kunnen lopen! Een daarvan is Guusje! Sorry maar ik vind echt dat je met deze reactie een beetje ver gaat, dat je voor je school op komt oke..
Maar dat wil niet zeggen dat verhalen van andere mensen niet waar zijn!
Ik ken inib en ellebel persoonlijk en weet wel degelijk dat dit verhaal waar is!
Waar zou dit paard volgens jou dan zo dun van zijn geworden?
Een koliek aanval?
Ala maar waarom weet de eigenaar er dan niks van?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:25

laukjefreak schreef:
@princess
Jij hebt ook nog een hoop te leren in de paardenwereld!

haha ja tuurlijk uitgeleerd raak je nooit....maar de manier waarop jij het bedoelt, nee!ik zeg helemaal niet dat er geen fjordjes en haflingers zijn die geen Z kunnen lopen want die zijn er wel dat heb ik ook gezien, maar ja mensen hier op bokt zijn nogal goed in de boel verdraaien, maar wat ik zei de meeste voldoen niet aan de eisen op school omdat ze geen 1.60 zijn!En met springen zullen ze het wel moeilijk gaan krijgen.

En uiteindelijk kan jij met een kwpner/hannoveraan etc ect noem alle stamboeken maar op! verder dan met dat fjordje van je, heb jij ooit een fjord internationaal zien lopen?ik niet

ik weet heus wel dat er ook goede tussen zitten, maar het meeste is gewoon meer recreatief, nou en wat maakt dat uit?als mensen gelukkig zijn met hun fjordje is dat toch mooi!

maar ga mij aub niet vertellen dat ik nog veel te leren heb, lees eerst goed voordat je je conclusies trekt!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:46

Ik heb anders wel degelijk goed gelezen in tegen stelling tot andere personen, blijkt wel weer!
Want ik heb nog geen antwoord op mijn vraag!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:07

Je ziet geen haflingers enzo internationaal lopen omdat er allemaal van die regeltjes zijn die ze dat erg moeilijk maakt, en zo houdt deurne zich ook aan die regeltjes... Verder zijn die jurys ook altijd zo corrupt als de pest, als je met een fjord het veld op komt lopen krijg je zo een paar strafpuntjes meer dan een kwpnner die hetzelfde presteerd, alleen omdat het koudbloedjes zijn. En dat van die "ruime gangen" is onzin, je moet de gangen gewoon inverhouding met de grootte van het paard zien, maar sommige mensen schijnen daar helaas moeite mee te hebben. Ik start geen wedstrijden met mijn tinker, ookal kent hij bijna alle kneepjes tot de Z aan toe, ik heb gewoon geen zin in die eeuwige discussies...