Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wouter24 schreef:En een airco doet niets met je vermogen van je motor, de airco vraagt hooguit 100 toeren meer van de motor.
Michel1970 schreef:Lisjuh87 schreef:Wij hebben een volvo v50 en die mag een anderhalf trekken, wij hebben er een zwaar paard in staan (fries van 1,70m) deze mag ook samen gereden worden met alleen B bewijs...(dit ligt ook weer aan de combinatie auto en gewicht)
Overigens is het een diesel met airco en heel veel andere extra´s dus dat van de airco geloof ik niet zo
Dit mag dus NIET met alleen een B rijbewijs. Een Volvo V50 weegt leeg ongeveer 1400 kg, de trailer heeft een totale maximum massa die méér dan 1400 kg is en bovendien ook boven de 750 kg. Dan moet je een E-rijbewijs hebben.
Als je met deze combinatie de weg op gaat zonder rijbewijs E, ben je niet verzekerd.
en nog zie ik de nodige onzin verhalen en mis-interpretaties voorbij komen. Is het zo'n moeilijk te lezen stukje of is iedereen dislectisch?
of ben ik gek? 
cissy schreef:
Als ze echt die >750 kg=E regel gaan doorvoeren dan zijn we hier gelukkig van af....
M'n vader gaat dit weekend kijken maar zo te horen kan er een 2 paardstrailer voor met 2 ponybeesten erin. En nogmaals voor de duidelijkheid: iemand anders rijdt de trailer en deze persoon heeft wel een E rijbewijs
Michel1970 schreef:Lisjuh87 schreef:Wij hebben een volvo v50 en die mag een anderhalf trekken, wij hebben er een zwaar paard in staan (fries van 1,70m) deze mag ook samen gereden worden met alleen B bewijs...(dit ligt ook weer aan de combinatie auto en gewicht)
Overigens is het een diesel met airco en heel veel andere extra´s dus dat van de airco geloof ik niet zo
Dit mag dus NIET met alleen een B rijbewijs. Een Volvo V50 weegt leeg ongeveer 1400 kg, de trailer heeft een totale maximum massa die méér dan 1400 kg is en bovendien ook boven de 750 kg. Dan moet je een E-rijbewijs hebben.
Als je met deze combinatie de weg op gaat zonder rijbewijs E, ben je niet verzekerd.
crazycactus schreef:Het maakt niet uit hoe zwaar de pony's zijn die in de trailer staan. Het gaat om het gewicht van de trailer+het laadvermogen. Vaak ligt dat rond de 2000 kg. Dit is voor de meeste personenauto's toch wel wat aan de zware kant.
Kijk even op het kentekenbewijs van de auto, daar staat als het goed is wat ie max. mag trekken.
superwoman schreef:Wat ook wel leuk is om te weten dat ik iemand ken,die aangehouden werd door de politie - ze moest een E rijbewijs hebben volgens de politie---
Na een hoop gedoe -
bleek de politie het fout te hebben
Dat was echt té triest voor woorden![]()
Dus het is een groot probleem dat veel mensen niet weten wat wel en niet mag......
Katja schreef:Geweldig dat er een discussie van 3 pagina's ontstaat over een vraag die gewoon met ja of nee te beantwoorden is.
Citaat:De helft van de mensen hier kan blijkbaar ook niet lezen, dus dat zal bij agenten niet veel anders zijn.