Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jepsica schreef:ik heb 2 paarden zien ingeslapen worden. de ene stond naar 3 spuiten nog.
bloed was zwart maar beestje bleef staan vechten.
en een pony die viel neer na het eerste spuitje. springt op rent weg en valt weer naar. vocht kwam uit neus en oren. erg moeilijk om te zien. die blik in zijn ogen. net of hij zij ik wil nog niet.
terwijl hij erg ziek was.
en een verzorgpaardje van mij is opgehaald door de verzekering en door verkocht naar belgie.
na een half jaar tegen gekomen. en als nog afgemaakt.
ik zou kiezen voor de slacht. maar ik zou wel zorgen dat iemand heb brengt. en niet door de verzekering laten ophalen.
sterkte met de keuze. doe waar jij het beste gevoel bij heb.
xxjepsica
ps laat je ons even weten waar je voor kiest.
en hoe het is gegaan. heel veel sterkte!
o jakkiebah
da's weer minder , maar meestal weten ze toch wel wat ze te wachten staat, nog heel veel sterkte ermee !
lotteke schreef:Katja schreef:Ik zou er dus nooit voor kiezen om een paard te laten ophalen door de slager. Voor je het weet staat hij op transport naar Italie of nog erger wordt hij doorverkocht.
Mocht je pony thuis afgemaakt worden is mijn advies wel om niet te kijken als ze hem komen ophalen.
Dit is dus de reden dat ik zou gaan voor spuitje of zorgen dat er iemand is die het aankan om tot op het allerlaatste moment mee te gaan.
Het paard van een vriendin van een vriendin van mij had ook allerlei hoefprobleme en kanker ed. nog niet zo vergevorderd maar ze wouden het beesje een hoop ellende besparen.
Ze hadden ervoor gekozen om hem naar de slacht te brengen. Beesje is dus opgehaald en zou "naar de slacht te gaan" een half jaar later kwam er iemand die daar ook op stal stond op internet een foto tegen van een paard dat verdacht veel op dat beestje leek (ze zocht een nieuw paard) zij dus dat meisje erbij geroepen. En ze zijn dus gaan kijken. En het bleek dus haar paard te zijn.
De hoeven waren engigzins "opgelapt" en het paardje werd beter voorgesteld dan het was.
Ze hebben het paard dus teruggekocht, na het terugkopen de handelaar pas het verhaal verteld. En het beesje dus alsnog rustig laten inslapen.
En daarom zou ik kiezen voor inslapen of een bekende mee laten lopen tot op de plek waar hij "geschoten" word. Want dit is dus echt schandalig maar het gebeurt. Zeker als het paardje er nog levendig genoeg uitziet.
Veel succes en sterkte met je besluit!![]()
En als tip neem veel fotos en plukjes haar. (liever te veel als te weinig)

Guinni schreef:Napoleon, zo heeft het 'lijden' van een paard bij de slager ook te maken met de kundigheid van de slager.

) en die haalde daar zijn vlees vaak vandaan, dus kende die man goed en wist dat het daar allemaal erg netjes gebeurde.