Ervaringen: Praten met paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kuiken

Re: Ervaringen: Praten met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:32

Voor d'r rug een spieren staat ze op dit moment onder behandeling bij Steffi van de Laarse en het gaat echt heel goed met d'r!

Zou het zin hebben om meerdere keren contact te zoeken met je paard? Elk jaar bv? En steeds door dezelfde persoon of ook met andere mensen? in real life praten of dmv foto...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:55

Het heeft naar mijn mening altijd wel zin. Al is het alleen maar om te checken hoe het met je dier gaat.
Soms bij dieren die een verleden hebben die ze niet kunnen verwerken, plan ik meerdere gesprekken in.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:37

Ik heb je even een pbtje gestuurd!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:53

ik heb ook een consult laten doen met annika van www.pratenmetpaarden.nl. ik heb al eens eerder een foto van mn paard zorro op willen sturen, had ook al contact met iemand, maar uiteindelijk voelde het niet goed. ik had er geen prettig gevoel bij. bij annika wel. ik zal even neertypen wat ze heeft gezegt van mn paard: ze schreef ten eerste dat ze helemaal vrolijk van zorro word.

zorro: vrolijke jongen, heeft als taak baas energie te geven. ik doe dit met liefde. mijn liefde voor haar is energiek genoeg om te delen. ze zou me vaker moeten omhelzen, ik kan veel geven als ze dit doet. ik zie graag glimlach op bezorgde gezicht baas, mijn gedrag is daarom soms clownesk. ik speel graag op de weide met mijn vriend. geen klagen over leven, ben toch liever lui dan moe. baas doet haar werk prima, ze doet haar best met de middelen die ze heeft en ik besef dat. ze zou haar huis moeten laten nakijken. het is niet pluis daar, de grond is niet goed, de plaats van het huis niet en er is meer aanwezig dan zij ziet. ik kan het weten want ik voel het als ik haar draag. het maakt haar klachten erger. eerdere waarschuwingen heeft ze niet gehoord, paardentaal is onbegrijpelijk. ben blij dat ik haar nu kan waarschuwen.

waarom ben je altijd zo druk met rijden? ik ben druk omdat ik mij niet kan inhouden. vreugde neemt overhand als baas plaats neemt in het zadel.

heb je wel eens ergens pijn? zoals bij elk paard, niks om je zorgen over te maken.

wat eet je het liefst? slobber!

ik heb gevraagt of annika hem wou vertellen dat ik niet zo vaak kon rijden omdat ik een vervelende ziekte heb: gedaan maar ik weet zeker dat hij dat allang wist.

verder kon ik echt geen vragen meer bedenken, dus vroeg ik of ze hem wou zeggen dat ik echt heel veel van hem hou. ik weet dat baas van mij houdt, en ik hou van haar. ben blij bij haar te mogen zijn en te mogen helpen. laat ze waarschuwing serieus nemen, het zal haar zeker helpen!

dat was het. ik heb er veel van geleerd, vooral met het rijden zat ik altijd een beetje, ik wist echt niet waarom hij zo druk was. nu wel en nu rijden we ook een stuk prettiger. ook vind ik het een fijn idee dat hij weet dat ik een ziekte heb en dat ik daarom niet zo vaak kan rijden. hij wist het wel, maar ik wist niet dat hij het wist. ik heb me er altijd heel schuldig over gevoeld, en nu weet ik dat dat niet nodig is. verder heb ik zn waarschuwingen serieus genomen, en ben ik al heel erg aan het opknappen. ik zou het iedereen aan raden, maar dan wel bij iemand waar je een goed gevoel bij hebt. verder zou ik het erg graag nog eens willen doen, dan bij iemand anders. niet omdat ik wil vergelijken, ik ben gewoon benieuwd wat hij nu zal zeggen.

wat ik trouwens wel apart vind: zorro is een merrie. ik zeg zelf altijd hij tegen hem. geen idee waarom, dat is er gewoon in geslopen. annika noemt zorro een vrolijke jongen. zal ze hem ook gewoon een jongen noemen omdat ik hem altijd hij noem? of zal ze niet weten dat zor een merrie is? maakt natuurlijk geen zak uit, ik heb haar er ook niet naar gevraagt, maar het is me wel op gevallen.

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 12:09

hallo alemaal,

ik heb gister het verslag gekregen van Jenna. ze heeft contact gemaakt met mijn haffie Stef. het was heel leerzaam wat hij me vertelde. door de dingen die je paardje je dan kan vertellen kun je zo veel meer begrip krijgen en respect en liefde voor je dier.
om dit gevoel te delen zal ik het verslag in mijn topic plaatsen. het verslag van mijn andere paardje staat ook in dat topic. dus voor degene die dat even willen lezen kunnen daar kijken

groetjes

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 19:47

Mooi gesprek ja!

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:54

Maar ligt het aan mij of zijn paarden bij Jenna langer van stof als bij pratenmetpaarden?
Kan me voorstellen dat het er ook maar net aan ligt hoe het paard zch voelt enzo, maar het valt mij wel op..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:10

ligt aan de mnaier van hoe je communiceert ... en waar je op doelt .. etc etc ..

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:25

Ligt voor een deel aan de vragen, maar het ligt ook absoluut aan het dier. Sommige dieren vertellen hele verhalen bij 1 vraag. En er zijn dieren die 1 zin of 1 woord als antwoord hebben.
Ik neem er ook wel echt de tijd voor en vraag door. Ze hebben bij mij echt ruim de tijd om te vertellen wat ze willen. Soms verstrijkt er zo een uur eer ik klaar ben met 1 gesprek. Daarbij komt dat ik zelf ook een heleboel indrukken krijg die het paard niet direct 'verteld'. Die voeg ik dan toe aan het laatste stukje of als aanvulling op de vraag.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:30

Jenna even een vraagje>
IK heb een tijdlang een paard gereden waarvan we heel sterk het vermoeden hadden dat ze altijd hoofdpijn had. Nu rijd ik deze alheel lang niet meer, zou ook niet weten waar ze staat,maar daar zou je dan dus ook achter kunnen komen??
En doe jij dit adh van foto's??
En zo ja,(ja veel meer vragen als 1 sorry) kun je dat dan ook als dit paard momenteel dus voor mij onbereikbaar is??

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:31

Klinkt heel erg leuk om te kunnen!
Maar ben jij nooit zo nieuwsgierig geweest om een "beroemd" paard een paar vraagjes te stellen??

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:39

sans6 ,ja dat zou ik ook willen weten ,ik heb geen contact meer met de mensen van mijn oude verzorgpony.. ik heb paar vragen die ik wel zou willen weten..

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 12:27

Heb je nooit met Bonfire ofzo gepraat?

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:29

Ik ben te nieuwsgierig zijn en het zeker een keer proberen indd!!

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:51

ik denk dat je uit respect voor de eigenaar niet zomaar ongevraagd met een paard gaat praten. ik zou het ook niet fijn vinden als iemand dat met mijn paardje zou doen eerlijk gezegd. ik kan me voorstellen dat je een uitzondering maakt voor een paard wat mishandeld word of een gestolen paard terug te vinden.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:03

Nightwish heeft gelijk. Ik doe inprincipe pas consulten als ik weet dat het van de eigenaar mag.
Dat werkt zuiverder en het dier hoeft zich geen zorgen te maken over of de eigenaar het wel goed vind dat ik met hem/haar praat.

Maar nee..ik heb nog nooit met een beroemd paard gepraat
Eigenlijk ook nooit de behoefte aan gehad

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 16:12

jenna heb je ervaringen met paarden met een slecht verleden ( mishandeld ed)

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:56

Ja daar heb ik ervaring mee.
Dat is wel eens erg emotioneel omdat ik dingen te zien krijg die geen dierenvriend wenst te zien.
Gelukkig kan ik veel dieren er wel mee helpen.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:09

Dat is zeker de mindere kant! Maar je kan natuurlijk niet het leed van de wereld op je schouders dragen!! Zwaar hoor als je weet dat er zulke gesprekken aankomen..

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:43

M'n eigenaar weet er niks van af als ik het laat doen, dus ga ik het maar niet doen. Groetjes..

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:49

Zit hier echt met knikkende knieen...
Er zijn zoveel vragem waar ik antwoord op zou willen hebben van mijn lieveling.
Doe je dat aan de hand van foto's jenna??
Zou je me anders een pb'tje willen sturen met wat informatie?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 15:53

Ja, ik zou ook op zoveel vragen antwoord willen hebben, maar mijn eigenaar weet er niets van af, dus helaas!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:05

Niekoezz schreef:
Ja, ik zou ook op zoveel vragen antwoord willen hebben, maar mijn eigenaar weet er niets van af, dus helaas!

met 'mijn' eigenaar ,bedoel je de eigenaar van de pony?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 17:00

Ja, dat bedoel ik

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 17:28

misschien kun je aan de eigenaar van je verzorgpaardje vragen of je een consult mag laten doen?