Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Alleenstaande bokkers met een paard, hoe doen jullie dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:59

Makkelijk!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:02

Thanks, een hele gerust stelling

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:05

ik ben ook alleenstaand/vrijgezel !
ik woonde op mijn eigen,maar omdat ik dolgraag een paard wilde ben ik teruggegaan naar mijn ouders !
ik kan het uitstekend met mijn ouders vinden, en met een eigen woning ging al mijn salaris naar mijn huis !
ik betaal nu kostgeld en heb mijn eigen tinker, maar nog moet ik uitkijken wat ik doe met mijn geld want mijn salaris is ook geen vetpot (werk in een supermarkt, 32 uur per week)
en met je paard op een privestalling gaat het hard !

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:12

ik red het met minder

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 17:20

Leuk hoor dat er zoveel vrijgezelle meiden zijn die het redden om een paard te houden. Dan maar met minder kleren en dure vakanties

Sommigen hier hebben het best goed als ik lees hoeveel er voor pension betaald kan worden. Ik vind 320 € echt een héle hoop geld, dat zijn prijzen die je hier niet ziet. Mijn huur is 310 (nog geen huursubsidie) dus zo'n paardenstal zou duurder zijn
Ook bijna 200 euro voor 24/7 in de wei staan is echt belachelijk. Ik zou daar dus echt geen paard kunnen houden met mijn uitkering op bijstandsniveau (700,20 per 4 weken, doe daar niet geheimzinnig over). Ik moet bijklussen, als ik geen paard zou hebben zou dat ook al moeten want alleen de huur en de vaste lasten overtreffen dit riante inkomen behoorlijk >;)

Riel ken ik natuurlijk van naam maar ben er nooit geweest. Mijn zus heeft een vrijstaand huis in Molenschot, ook niet onaardig daar Maar ze heeft geen paard

Heb in mijn vorige huis 2x enorm moeten bijbetalen toen de naheffing van Essent (energie) kwam. En ik betaalde toen al rond de 180 euro per maand. Dus dan krijg je betalingsregelingen of leningen. Ben nooit afgesloten geweest want moet er niet aan denken in de winter in de kou te zitten maar daarvoor moest ik wel behoorlijk in de pen klimmen.

Hoorde van de vrouw waar mijn paard in pension gaat ook over een naheffing van 600€, de schrik slaat me alweer om het hart.

Dat zijn kostenposten waar niemand op zit te wachten, baan of geen baan maar voor de een is het iets makkelijker op te vangen dan voor de ander. Als je tweeverdiener bent zijn die extra lasten toch makkelijker op te brengen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:25

ik heb ook nog eens een ziektenkostenverzekeringspremie van bijna 300 euro per maand, in het onderwijs moet je je particulier verzekeren, al heb je maar een heel klein baantje, en geen enkele maatschappij wilde mij hebben omdat ike en chronische ziekte heb. Ik heb dus een dure verzekering, maar niet lang meer, ik ben blij met de nieuwe regeling, dat snappen jullie wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:30

hou op over particuliere ziektenkosten... ik als ambtenaar moet dus ook bij zo'n oplichtersmaatschappij zijn voor een verzekering...mán wat is dat duur! ( en dan ben ik nog gewoon gezond!)

Ik heb per maand €1700 netto, dus ik mag eigenlijk helemaal niet klagen, maar waarom is het dan altijd op én heb ik nog een stukje maand over??

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:06

En nog een vrijgezellige . Ik heb 1 paard en das een vrij dure meid, zeker het laatste jaar. 4x h.schoenen, eens in de 3mnd een emmer Hoofmender, begin dit jaar 13 dgn Utrecht vanwege een hoefzweer en sinds 2 wkn een probleempje vanaf dr heup tot onderkant bil dat gekneusd is, 2x p.dag smeren met traumeel .....wanneer stopt dit. Je hoort wel eens dat vrouwen geld kosten, tja dat geldt ook voor merries . Ik heb dan geluk dat ik het zoldergedeelte bij m'n zus kan huren en als werk zit ik op de vrachtwagen, ben je ook best lang mee bezig en om in m'n uppie in een huis te zitten....nee, vandaar dit besluit. Maar ik zal m'n "kind" noooooiiiiitt verkopen, ben er zelf aan begonnen en zal het afmaken ook .

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:21

ja daar kan ik over meepraten,macho is ook een jaar geblesseerd geweest,en de kosten van de kliniek etc ect.
daar word je niet vrolijk van,en natuurlijk valt dat net niet onder je paardenverzekering !
kijk, ik heb alles over voor macho,bijna al mijn geld ging vorig jaar richting hem,maar op een gegeven moment werd ik er zelf depressief van.
ik ben nu ook dolblij dat het al weer een half jaar goed met hem gaat !!!!!!!!!!!!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 18:44

Ik heb nu geen tandartsverzekering meer, voor het eerst dit jaar, en poets nu extra goed . Het werd te duur. Ben ook heel benieuwd wat het komende jaar zal brengen, het gaat naar ratio van inkomen heb ik begrepen. Nou ja, dan mag het voor de armsten onder ons wel zowat gratis . Smurf zal er wel op vooruit gaan want 300 eurioos per maand is extreem voor 1 persoon zonder kids.
Ik heb geen paardenverzekering meer. Er komt ook geen ander paard meer heb ik (voorlopig) besloten. Hooguit nog eens een flinke shet of Welsh-A met een karretje. De verzekering ging dit jaar behoorlijk omhoog en dat had ik nog niet eens een ziektekostenverzekering, alleen arbeidsongeschikt en dood... en koliek, maar dan moest de operatie wèl slagen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:49

geen tandartsverzekering kan ik me niet permitteren, ik zit soms 3 x per week bij de smoelsmid omdat er gewoonweg hele stukken van mijn kiezen afbrokkelen, heeft niet met slecht poetsen te maken. Vreemd genoeg heeft een aantal collega's van me het ook die van hetzelfde bouwjaar zijn (1958)

De AMEV ga ik opzeggen voor Morrie, ze vergoeden helemaal niets, nu ik ben overgestapt op een holisitisch DA laten ze me helemaal barsten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:55

ik verdien ongeveer 1400 netto, stalling is 190, huis is 350. Maar ik heb veel vaste lasten helaas, eneco fout waardoor die erg hoog is komende jaar en ziektekostenverzekering is ook zo duur, ik heb ook geen tandartsenverzekering, is gewoon te duur... zit al totaal met al mn verzekeringen rond de 145 euro per maand

maar ach, ik redt het precies en met mn bonusjes kan ik beetje sparen, dat is wel fijn. Jammere is dat allerlei apparaten en dieren meteen aanvoelen als ik spaargeld heb, want dan gaat alles net stuk of wordt ziek
maarja, daar is dat spaargeld dan ook wel weer voor bedoelt uiteindelijk

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 18:59

Dan is het een ander verhaal hè! Ik heb een vrij sterk gebit alhoewel alles is gevuld. En het is nog mooi wit ook Ik ben van '54, maar kreeg vroeger denk ik genoeg melk of zo. Mijn ouders hadden al wel heel vroeg een kunstgebit. Maar dat was toen zo.

Ik had me nu aangemeld bij de Onderlinge, alles ingevuld maar niks meer gehoord. Ze zouden gaan kijken bij het weiland maar ik denk dat ze toen ze die bolle zagen meteen zijn weggerend Gelukkig is Sox een gezond paard maar weer een keer de paardentandarts erbij zou geen overbodige luxe zijn. De bekapper moet ook weer komen maar ik wacht tot ik over kan naar de nieuwe stal. Dat gehannes in zo'n wei is ook niks.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:13

paardentandarts is hooguit 40 euro, doe ik ieder jaar...

Bekappen kan je toch zelf, ze heeft toch gezonde voeten zonder stanafwijking? Is echt een fluitje van een cent hoor, vijl en 2 renetten en je bent klaar. Fred kan je dat in een half uurtje uitleggen, iedere week bijhouden na een bekapping van Fred en hij is overbodig
ik teken voor een kunstgebit, ik durf amper iets te eten uit angst dat er weer iets afbreekt....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:14

*bij de kringloop winkel kan je voor weinig geld een mooie gardarobe bij elkaar zoeken!*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:15

niet als je maat 48/50 hebt....... en geen oma-bloemetjesjurken wilt....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:19

nouja er hangt elke keer weer ander spul hoor, het is maar net wat er binnen komt toch.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:49

ach ik heb als ik geen vakantie heb toch geen tijd om te winkelen, met de kleren die ik nu heb, kan ik door tot m'n 80ste......als ik niet nog dikker word tenminste...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 20:18

Tinkerlief slijt haar hoeven wel af op het verharde. Met mijn flutrug ga ik niet vijlen alhoewel Fred me dat wel heeft aangegeven. Moet ik ook weer zo'n ding kopen om die hoeven op te zetten. Gelukkig groeien die hoeven niet zo hard dus hoeft ie niet iedere 2 maanden te komen. Ze heeft wel wel rasp op het moment, en dat baart me meer zorgen. Achterknieën vol bulten, zal wel door dit pokkeweer komen. Gisteren in de betadinescrub en vandaag in de shampoo en flink gewassen. De DA kan er ook niet veel mee, groene dreft en misschien mokzalf oid. Het gaat straks vanzelf ook weer weg hopelijk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:26

groene Dreft????????? dat is iets nieuws voor me, biotex ken ik wel....

volgens mij komen al die kwalen van binnenuit. Alles wat Morrie eet is of wordt doorgemeten met een biosensor (doe ik zelf) en wat niet goed voor hem is, krijgt ie niet, sinds ik dat doe heeft ie geen mok, schurft of rotstraal meer gehad......

Hoeven moet ik vrijwel dagelijks bijwerken en Morrie zet echt geen voet op een bokje hoor, dat is puur werk vanuit de rug, voet op m'n knie en vijlen maar en ik heb echt geen goede rug, ik lig 's nachts wakker van de rugpijn. De bekapper is ook al niet dol op hem, maar moet hem toch iedere maand doen om nog schever lopen te voorkomen.

Maar nu ik ver in level 2 Parelli ben, worden de manier van Morrie beter, vooralnu ik alle knopjes weet om hem goed neer te zetten en benen op te geven enzo, scheelt een heel stuk, zouden ze iedere hoefsmid ook moeten leren. Ik heb het al 2 smeden geleerd en die zijn er blij mee!

Morrie heeft ook keiharde hoeven, maar dat is juist de pest: 10 meter over straat en er zitten haakjes aan, die, als je die neit verwijdert haarscheurtjes worden war bacterien gaan nestelen met alle nare gevolgen die je niet direct ziet, maar later wel merkt....vijlen dus en oefening baart kunst!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 20:35

Ik bedoel ook biotex

Maar je gaat afdwalen van het topic, hoort bij natuurlijk bekappen of bitloos or whatever

Ik heb ook eens kruiden van mijn bekapper gekocht tegen mok, hartstikke duur en je moet er thee van zetten. Krijg dat maar eens naar binnen. Heb toen geloof ik slobber gekocht en die thee daar doorheen gemengd. Bij tinkers gaat de rasp vaak vanzelf weer over als het ander weer wordt. Ik maar me er niet meer zo druk over.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:46

allereerst echt super dat jullie zoveel voor je paardje over hebben ! echt top!
bij mij ligt het allemaal wat lastiger op het moment en dat wil ik eigenlijk ook wel eens voorleggen aan jullie paardenmensen

Ik ben niet alleenstaand...maar sta er in zekere zin toch alleen voor, dat gaan we even uitleggen.
ik ben getrouwd en heb 2 kindjes (3 en 1 jaar)
ik werk niet mijn man werkt fulltime en een beetje extra (ongeveer 50 à 60 uur per week nu) en dat doet hij in wisseldiensten waar geen touw aan vast te knopen is.

ik heb een tijd een paardje gedeeld met een vriendin (echt alles half half ) en dat ging heel goed, maar nu de belasting ruim 4800 euro terug wil hebben van ons (foutje van het administratiekantoor) heb ik helaas toch moeten besluiten om mijn helft terug te verkopen.

ik mis het onwijs ! ik wil dolgraag weer een eigen paard maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen....
als ik de kids naar opvang wil brengen kost dat meer dan ik ooit zou gaan verdienen dus dat heeft geen nut.
ik kan me er best bij neerleggen hoor, zo'n drama is het nou ook weer niet,
geen eigen paard, maar ja ik word er door sommige mensen wel op aangekeken dat ik haar nu verkocht heb omdat het "wat" minder gaat...

er zit niks anders op dan wachten op betere tijden (als de belasting terugbetaald is houden we ineens weer wat geld over natuurlijk) hoop hoop duim duim

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:48

Citaat:
hoort bij natuurlijk bekappen of bitloos or whatever

tja daar post ik niet meer..... ben ik niet intelligent genoeg voor...

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:50

Bitch schreef:
hou op over particuliere ziektenkosten... ik als ambtenaar moet dus ook bij zo'n oplichtersmaatschappij zijn voor een verzekering...mán wat is dat duur! ( en dan ben ik nog gewoon gezond!)

Ik heb per maand €1700 netto, dus ik mag eigenlijk helemaal niet klagen, maar waarom is het dan altijd op én heb ik nog een stukje maand over??

wow
wij leven met zn 3en van 1700 per maand...
1 in de ziektewet van ww (dus heeft geen baan meer, ook langdurig in de ziektewet, overspannen), 1 met een part time inkomen van 900 per maand, en ik met een part time inkomen van rond de 400 per maand
mocht willen dat ik op mezelf kon wonen, en vooral een leuke pony kon kopen...of zelfs maar lessen kon nemen bij de manege
maar elk dubbeltje wordt zonder paard al omgedraait..
en betere baan schijnt er niet te vinden te zijn met "enkel havo"

dus wees heel blij dat je je paard hebt en kan onderhouden!!
ik zou er ook alles voor over hebben, en idd ook desnoods op droog brood leven...maar zelfs al zou ik dat doen, dan nog zou ik het niet redden helaas!!

Bedoel er enkel mee, hoe moeilijk je t ook hebt, wees ontzettend blij met je maatje!!!!!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 21:03

Hm, Kekaro, ik denk dat je beter kunt wachten op betere tijden. Als je een paardje koopt in goeie tijden en het inkomen wordt minder probeer je alles te doen om verkoop te voorkomen. Maar als het niet meer gaat dan is het over. We moeten wel reëel blijven. Ik zou dus persoonlijk geen paard kopen in mijn huidige situatie. Is van de zotte. Ik neem aan dat je ook geen kinderen neemt als je die niet kunt betalen. Het gebeurt wel helaas, maar voor kinderen krijg je nog allerlei subsidies alhoewel dat ook steeds minder wordt heb ik gelezen (heb er geen verstand van).

Paarden kosten alleen maar geld. Maar je hebt er dan ook je plezier van (hopelijk ) en het is je uitlaatklep en hobby. Als ik 's-middags bij de mijne op het land ben, en we staan te knuffen, is meteen mijn hoofdpijn weg, ik zorg met een spuitbusje dat haar dazen een tijdje weg zijn en dan is het goed. Hoeven we niet eens voor uit rijden te gaan. Kruidenbiksjes of een wortel, en een hoofd van haar over mijn schouder doen veel.

Kreeg vandaag een enge brief van de Postbank maar het eerste waar ik aan denk is auto wèg. Moet nog een maandje volhouden want dan is de stalling pas klaar vlakbij. Kost ook meer dan de weide nu (een stuk meer) maar de benzine die ik nu verbruik kost ook een hoop....

Een auto kan ik altijd weer kopen, maar mijn paardje is niet te vervangen.