wie heeft er al een deken op zijn paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Re: wie heeft er al een deken op zijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:17

de mijne staat vanaf gister weer snachts binnen, het land is veel te nat. In september komen de dekens weer tevoorschijn, alleen met deze regen mss een ongevoerde binnenkort
Al was het vorig jaar september nog warm!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:24

Ivanka (en Aidan) staan nu 24/7 buiten, zonder deken. Ivanka maakt zelf wel even wat extra vacht aan als ze het nu te koud vind, ik ga nu iig nog niet met dekens beginnen .

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:34

Een paard begint eind juli alweer met het aanmaken van wintervacht, het kan dus best dat je dat nu merkt.
Koud heeft een paard het niet snel , maar kou op de spieren wel. Althans, die van mij. Rillen etc maakt mij niet zoveel uit, daar is hij per slot van rekening op gebouwd. Maar continu naar de fysio omdat de boel weer vast zit vind ik minder, vandaar ook dat ik o.a. op haar advies een dekentje erop heb gedaan. Kan hij fijn buiten lopen maar wel met een regenpakkie aan.

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:37

Heey
Ik doe de mijne nog geen deken op hoor dan maakt ie het toch stuk.Hij gaat ik oktober naar binnen en dan ga ik eens kijken of het kouder word

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:53

Ik twijfel wel, de mijne begint ook al een wintervacht te krijgen!..

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 13:33

Mijn haf staat 24/7 buiten en heeft sinds paar dagen een gevoerde regendeken op omdat hij flink verkouden is , is het weer over gaat hij weer af , maar mocht het zo slecht blijven laat ik hem mooi op liggen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:50

Ik heb de mijne snachts een zomer deken op, overdag nog niet maar dat zal als het zo doorgaat niet lang meer duren,

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:20

Amo en Amica staan altijd zonder deken. Zomer of winter, zon of regen, +20 of -15 graden, en ze kunnen er best tegen Alleen wordt er natuurlijk wel een lekker vachtje gekweekt Maar ach, niets is er zo lief als een beertje op stal Nee, die blijven lekker zonder deken, 24/7 op de wei

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:05

mijn paardje heeft lekker een ongevoerde regendeken op. Hij had echt last van de regen en had vaak zijn haren recht overeind staan. Van de fysio moet ik zijn rug ook warm houden dus.......
plus dat ik absoluut NIET wil scheren........

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:15

Zoro schreef:
die van mij staat bijna de hele dag op stal en die staat met een zweetdeken en daarover een zomerdeken op stal.. dus redelijk in gepakt en dan is het bij ons op stal ook nog best wel warm net zo warm zowat als in de huiskamer maar ze moet een mooie dunne vacht houden en anders krijgt ze t koud das ook zielig..

Dit ga je niet menen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:05

Die van ons staan overdag lekker buiten zonder deken. Jij loopt toch ook niet met je deken of winterjas over straat? 's avonds hebben ze al wel weer een deken op, maar daar is het ook wat koeler.

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:14

Mijn pony verhaard nog steeds !!!! tooske jou paard krijgt al een wintervacht? wat kan het raar lopen he zo een paarden vacht

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:29

loveprince schreef:
Mijn pony verhaard nog steeds !!!! tooske jou paard krijgt al een wintervacht? wat kan het raar lopen he zo een paarden vacht

Is t dan niet juist zo dat die van jou nu zn zomervacht kwijtraakt en wintervacht aanmaakt, lijkt me logischer..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:08

bij ons krijgen ze voorlopig toch echt geen deken om, zo koud is het nu ook weer niet.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:15

Ik ga ook echt nog geen deken op doen, paarden schijnen 15 graden het lekkerst te vinden. overdag is het nu sowieso 20 en 's nachts rond de 13. Dus ga nog niks ondernemen. Ze staat alleen nu binnen omdat het morgen en vannacht wel erg veel gaat regenen. Maar dat ik meer omdat ik bezorgt ben om der volgens mij Wanneer het rond de 15 overdag wordt krijgt ze de eerste deken op.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 01:33

Midden/ eind september krijgt ze pas een dunne zomerdeken op of regendeken. Ik wil niet eerder beginnen. Dan scheer ik haar dit jaar maar voor de 1ste keer.

Angel08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:34

Ik heb alleen een regendeken erop liggen, mijn paard staat namelijk snachts buiten en laatst stortregende het hier echt, dus heb ik er maar een regendeken opgelegd..

( maar mijn paard heeft een heel dun velletje dus zou het zielig zijn om haar in die regen zonder dek te laten.)

Angel08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:36

Angel08 schreef:
Ik heb alleen een regendeken erop liggen, mijn paard staat namelijk snachts buiten en laatst stortregende het hier echt, dus heb ik er maar een regendeken opgelegd..

( maar mijn paard heeft een heel dun velletje dus zou het zielig zijn om haar in die regen zonder dek te laten.)

oeps vergeten te zeggen,, overdag heeft ze de deken af..

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:39

Ik vind dat sommige mensen echt overdreven reageren op het ophebben van een deken. Ik vind dat als je paard dag en nacht op het land moet staan zonder ook maar enige vorm van beschutting, hij best met slecht weer een regendeken dag en nacht om mag hebben, ookal is het nog niet koud. Door de wind en de regen koelen ze enorm snel af en als ze geen beschutting kunnen vinden, vatten ze kou!

Zoals al eerder gezegd, de mijne heeft het snel koud dus staat met een ongevoerde regendeken. Maar mijn shet staat sinds deze week ook onder dek met al die zware buien. Hij kan er best tegen maar ik wil voorkomen dat hij mega haar aan gaat maken. En ook hij heeft geen beschutting, dus zo raar vind ik dat niet!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:25

DinkeyGirl schreef:
Ik vind dat sommige mensen echt overdreven reageren op het ophebben van een deken. Ik vind dat als je paard dag en nacht op het land moet staan zonder ook maar enige vorm van beschutting, hij best met slecht weer een regendeken dag en nacht om mag hebben, ookal is het nog niet koud. Door de wind en de regen koelen ze enorm snel af en als ze geen beschutting kunnen vinden, vatten ze kou!

Zoals al eerder gezegd, de mijne heeft het snel koud dus staat met een ongevoerde regendeken. Maar mijn shet staat sinds deze week ook onder dek met al die zware buien. Hij kan er best tegen maar ik wil voorkomen dat hij mega haar aan gaat maken. En ook hij heeft geen beschutting, dus zo raar vind ik dat niet!

Een regendeken is ook wat anders dan een dek natuurlijk he. En dan nog hebben wij de merrie's en de het jonge grut gewoon buiten zonder deken. Beschutting van de bosjes. De rest van de paarden komt met zware regen trouwens ook gewoon binnen.
Iedereen doet het op een eigen manier, maar een regendeken vindt ik al wat anders dan dag en nacht al een deken op.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:35

die van mij loopt anders al heel wat weekjes met zijn regendeken op. het is echt kl*te weer. als het mooier weer zou worden zou mijn paard een vliegendeken op krijgen.

en ik vind dat de nachten op het moment koud zijn dus daarom zeker een deken.

(mijn paard staat overgigens wel de hele dag buiten en staat als ie op stal staat in een buitenstal)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:11

Josje heeft nog lang geen deken op! Bijna iedereen bij ons op stal heeft al een deken op nou die van mij echt niet! Josje staat sneller te zweten dan dat ze bibberd! Misschien begin-midden september dat ik met een zomerdekentje begin.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:15

ik heb mijn paard nog geen deken op,
maar ik heb onderweg wel aantal paarden gezien die dat al wel hebben.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:26

Nee hier ook nog niks onder dekens. En mensen die denken dat paarden het nu koud hebben die vergelijken ze echt iets teveel met mensen. De ideale temperatuur voor een paard is tussen de 5 en 15 graden, dat van ons zo tussen de 20 en de 30 graden

Die van mij wordt ook een beertje in de winter en omdat ik wel wil blijven doorrijden en niet in de lente 4 maanden lang bossen haar eruit wil halen gaat hij wel onder een dek om de echte berenvacht een beetje te beperken. Maar dat zal halverwege september denk ik een ongevoerde regendeken worden (als het overdag echt onder de 15 graden blijft en de dagen korter worden) En dan als het echt koud wordt een 200 grams deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:27

Ik ben echt een dekenfreak, hij krijgt altijd vrij snel een deken om, maar nu is het nog echt te vroeg! Ik doe het altijd heel simpel, in de maanden met een R, krijgt hij een deken om. Dus in September gaat er weer een dun zomerdeken op.