verzorgster die "stiekem" rijdt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieneke_

Re: verzorgster die "stiekem" rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:15

* want nu mag ze dus alleen nog maar gaan rijden waneer ik of mijn zusje er is, en aangezien ik liever tijd in mijn eigen pony stop heb ik daar geen zin in *

sooooooooooo jezus!!! Geen zin in..!!
dat vindik al helemaaaal dom..
je zoekt dus nu gewoon een smoes om haar niet te laten rijden.. omdat je zelf geen zin hebt om er dan bij te blijven staan!!
so dit vind ik echt heel erg..
pff..
ik zou al gelijk hebbe gezegt * stik er maar in*

benje te lui ofzo om al die klusjes zelf te doen?!
dan zegje ook nog eens dat jou pony in de wei ernaast staat dat ze daardoorheen moet..
sooooo moeilijk he.. omdan even helemaal naar die andere wei te lopen!!

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 22:24

Lieneke_ schreef:
* want nu mag ze dus alleen nog maar gaan rijden waneer ik of mijn zusje er is, en aangezien ik liever tijd in mijn eigen pony stop heb ik daar geen zin in *

sooooooooooo jezus!!! Geen zin in..!!
dat vindik al helemaaaal dom..
je zoekt dus nu gewoon een smoes om haar niet te laten rijden.. omdat je zelf geen zin hebt om er dan bij te blijven staan!!
so dit vind ik echt heel erg..
pff..
ik zou al gelijk hebbe gezegt * stik er maar in*

benje te lui ofzo om al die klusjes zelf te doen?!
dan zegje ook nog eens dat jou pony in de wei ernaast staat dat ze daardoorheen moet..
sooooo moeilijk he.. omdan even helemaal naar die andere wei te lopen!!

de reden dat ik die klusjes niet zelf doe is omdat het niet mijn pony´s zijn, jij gaat toch ook niet de stront van je buren ofzo opruimen

en dat ik daar niet bij wil staan is omdat ik daar met 2 kleine kinderen dan moet gaan staan die bang zijn voor die welsh

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:25

Nou ik zou zeggen opr*tten dan. Als ze zich niet aan de afspraken kan houden, hoeft ze ook niet te komen.
En lieneke_ heb je ervaringen met dit soort gevallen of ben je gewoon een vriendin van de verzorgster haha ajb zeg
Je weet niet wat die verzorgster doet als je er niet bent, het kan dat ze er altijd nog op klimt of andere dingen uitvreet.
Hopen dat ze het niet meer doet dan maar!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:32

Ik heb alleen de eerste pagina tot nu toe gelezen, maar daar lees ik al een paar dingen die ik niet kan stroken:

1. Het gaat om 2 kleine pony's (Shet en Welsh_A), dus een klein en/of jong meisje als verzorgster
2. 1 van de pony's is hengst en kan slaan (zowiezo, het is een hengst), is dat ook de pony waar het hier over gaat?

Je hebt hoe dan ook een kind (naar ik aanneem) in een weitje met een hengst en/of een jong paard. Júllie zijn aansprakelijk als er iets gebeurd.

Ik had hier allang korte metten mee gemaakt... Kleine kinderen kunnen overigens best overweg met moeilijke pony's en grote mensen soms helemaal niet, het is maar net welk overwicht je hebt. Het moet gewoon klikken tussen alle partijen en dat is hier geloof ik niet het geval. Als er nu al iets voorvalt terwijl jullie pas 2 weken verder zijn... Sorry, daar heb ik mijn twijfels over.

Nu ga ik even de resterende pagina's lezen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:44

Susan_opel schrijft

de reden dat ik die klusjes niet zelf doe is omdat het niet mijn pony´s zijn, jij gaat toch ook niet de stront van je buren ofzo opruimen.

Ik heb nieuws voor je het zijn de pony's van de verzorgster ook niet

En ja op de meeste maneges moet je de paarden ook eerst poetsen en ik denk dat de meesten dit ook leuk vinden om te doen.
Vervolgens mag je dan een uur heerlijk rijden ipv dat het met pijn en moeite toegestaan is om 15 minuten op een pony te zitten.

Je hebt daar aardige instructrices die je helpen ipv chagrijnige meiden die daar geen zin in hebben.

Heb zelf ook een verzorgpaard. Daar ben ik naar op zoek gegaan omdat ik vaker wilde rijden dan alleen op de manege. Als ik niet zou mogen rijden zou ik het paard ook niet gaan verzorgen. Toch poets en verzorg ik haar met liefde gewoon omdat ik om het paardje geef.
Toen ze onlangs een maand kreupel was ging ik elke dag met haar wandelen om haar toch beweging te geven. De eigenaren hebben helemaal geen regels opgesteld. Toch gaat het goed want ik behandel haar als mijn eigen paard en doe dus mijn best om alles zo goed mogelijk te doen. Soms doe ik wel eens iets wat in hun ogen anders zou moeten. Dan zeggen ze dat en dan doe ik het gewoon zoals ze van mij vragen. De eigenaren zijn heel makkelijk en genieten er van dat ik er zo,n plezier aan heb. Ze hebben mij beslist niet genomen voor de rotklusjes.

Jij schrijft wel ze moet niets ze mogen alles maar ik krijg toch de indruk dat je haar alleen laat komen voor de klusjes

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:51

Even bijgelezen...

Ik lees een paar reacties waar ik het mee eens ben: jullie hebben klein grut staan, daar hebben jullie menselijk klein grut voor nodig... Maar dat kleine grut moet wel volwassenenwerk doen. Imo kun je niet van kinderen die shetlanders etc verzorgen verwachten dat ze álleen maar elke dag komen mesten etc; er mag wel iets voor terugkomen (lesje geven oid...).

Wat ik vooral zie: praat eens met d'r ipv alles hier op Bokt te smijten. Ik zou het zelf niet op prijs stellen als ik een dergelijk topic tegenkwam. Okay, met reden. Maar dat ik daarin dan lees dat als het nog één keer gebeurd ik op kan rotten, en dat ik misschien je Shet vernachel door er op te gaan zitten... Sorry, ik zou echt zelf weggaan, de eer aan mezelf houden... Kortom: zeg dat tegen haar persoonlijk en praat daarover.

Er staan reacties tussen waarvan ik me afvraag waarom je in godsnaam een eigen pony hebt. Toen ik Pervinco nog reed maakte ik na het rijden de bak schoon. OOK de stront van andere paarden. De wei hoefde ik niet te mesten, maar deed ik af en toe toch. Dan heb ik het over een enorm grote wei waar meestal een groep van 10 paarden op stond. Hoeveel moeite kost het nou helemaal en 2 Shetlanders en een jaarling Welsh te verzorgen met zijn 2en, jij en je zusje? En om even de andere wei mee te nemen met het mesten?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 23:00

lindsey schreef:
Susan_opel schrijft

de reden dat ik die klusjes niet zelf doe is omdat het niet mijn pony´s zijn, jij gaat toch ook niet de stront van je buren ofzo opruimen.

Ik heb nieuws voor je het zijn de pony's van de verzorgster ook niet

En ja op de meeste maneges moet je de paarden ook eerst poetsen en ik denk dat de meesten dit ook leuk vinden om te doen.
Vervolgens mag je dan een uur heerlijk rijden ipv dat het met pijn en moeite toegestaan is om 15 minuten op een pony te zitten.

Je hebt daar aardige instructrices die je helpen ipv chagrijnige meiden die daar geen zin in hebben.

Heb zelf ook een verzorgpaard. Daar ben ik naar op zoek gegaan omdat ik vaker wilde rijden dan alleen op de manege. Als ik niet zou mogen rijden zou ik het paard ook niet gaan verzorgen. Toch poets en verzorg ik haar met liefde gewoon omdat ik om het paardje geef.
Toen ze onlangs een maand kreupel was ging ik elke dag met haar wandelen om haar toch beweging te geven. De eigenaren hebben helemaal geen regels opgesteld. Toch gaat het goed want ik behandel haar als mijn eigen paard en doe dus mijn best om alles zo goed mogelijk te doen. Soms doe ik wel eens iets wat in hun ogen anders zou moeten. Dan zeggen ze dat en dan doe ik het gewoon zoals ze van mij vragen. De eigenaren zijn heel makkelijk en genieten er van dat ik er zo,n plezier aan heb. Ze hebben mij beslist niet genomen voor de rotklusjes.

Jij schrijft wel ze moet niets ze mogen alles maar ik krijg toch de indruk dat je haar alleen laat komen voor de klusjes

Ze moeten dan misschien wel heel veel klusjes doen, maar daar hebben ze dan ook zelf voor gekozen. Toen ze van plan waren deze pony's te verzorgen hebben ze de regels gehoord. Als het ze niet aanstond moesten ze er maar niet mee beginnen.
Ik verzorg ook een paard die ik mag rijden, maar dan moet ik wel haar stal uitmesten.

Verder vind ik dat je wel gelijk heb dat ze er wat terug voor zouden kunnen krijgen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 23:02

Rijden en een kwartier rijden is wel een verschil... Een kwartier is mijn warming-up...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 01:29

Sylvia schreef:
Rijden en een kwartier rijden is wel een verschil... Een kwartier is mijn warming-up...

En met een kwartiertje rondhobbelen kun je zo'n kind al zielsgelukkig maken

Maar ik vind het van TS absoluut niet netjes om een privé probleem (met een andere bokker) op bokt te smijten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 06:46

Kinderen kijken anders tegen dingen aan: een kind kan na 1 kruiwagen mest ruimen uit de wei werkelijk denken dat de wei schoon is.
Dat het langzaam gaat wil niet zeggen dat ze het niet willen doen, het kan ook zijn dat er nog een soort van onhandigheid aanwezig is.

Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar je komt ook nog niet echt oud over. Het zijn niet je eigen pony's, maar die van je vader. Als je vader het goed vindt, wat is er dan mis mee?
Dat meisje heeft laten weten dat het niet goed was om zomaar op die pony te gaan zitten, laat haar dan ook van haar fouten leren.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:35

ik zou ook bedanken om voor jullie te verzorgen. Er staan veel minder leuke dingen tegenover de klusjes, die horen er zeker bij, maar nu is ze niets meer dan een veredeld poetsknechtje. Ze had niet op jullie pony mogen zitten, maar ze stuurt je een pb met excuses en je zet haar alsnog te kakken. vind ik niet netjes van je. Ik denk dat jullie beter ofwel zelf gewoon kunnen opruimen en geen verzorger nemen, je blijft al over de z**k over zoiets, laat staan als het kind straks nog eens een fout maakt (want die zullen er zeker komen). Ze heeft haar excuses gemaakt, dat is kennelijk niet genoeg voor jullie, dan doe iedereen een plezier en zoek een andere oplossing. Ik krijg echt de kriebels als ik dit lees. Het is niet alsof je pony onschadelijk leed heeft aangedaan ofzo, tis zeker niet netjes, maar ze heeft haar excuses gemaakt. Klusjes horen er zeker bij, maar het moet wel een beetje evenwichtig zijn. En als het nu al zo moeilijk gaat, zou ik er echt voor bedanken om poetsknechtje te spelen.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 08:51

Dat ze op je pony gaat zitten zonder jou toestemming is niet leuk MAAR JE HAD ER GEWOON METEEN WAT VAN MOETEN ZEGGEN. Nu ga je haar eerst zwart maken op dit forum en dat slaat op 0. Zo heeft zij geen kans om haar kant van het verhaal te vertellen! En ookal had ze misschien geen excuus, geeft jou nog niet het recht het hier zo neer te gooien en oprotten dit en oprotten dat te roepen.

Je zei zelf dat ze zei dat het fout was via een pb. Dat is voor iemand van jonge leeftijd ook een sorry! En daarna ga je nog lekker hier in dit topic wat ze kan lezen zeggen dat ze kan oprotten als ze iets fout doet enzo. Dat vind ik heel kinderachtig want ze heeft gezegd dat ze fout zat en misschien wil ze het nu wel alleen nog maar goed doen en dan geef jij haar nog even een schop na.

Nou verzorgstertje als je dit leest: Ik zou nooit meer op komen dagen en lekker een ander pony'tje zoeken. Je hoeft nieteens te vertellen dat je niet meer komt want ze vertonen zelf ook raar gedrag.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:15

Danielle_1 schreef:
dag verzorgster!

voor haar 10 anderen hoor

he;emaal mee eens(jij zegt wat ik denk)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:47

Wat het probleem ook mag zijn, ik vind het absoluut geen stijl om een topic hier op bokt te openen waarin je het hebt over een andere bokker. Je durft haar niet eerst persoonlijk aan te spreken, maar het maakt je niets uit dat ze de berichten hier wel kan zien??!!

Als je niet met je verzorgster kunt praten hierover, hoe ga je haar dan met je paard (of in dit geval die van je vader) vertrouwen?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:02

de ts word nu wel heel erg aangevallen niet? kijk dat meisje verzorgt die pony, bij verzorgen hoort ook de mest uit de wei halen. als je zelf een paard hebt doe je dat toch ook? ik heb zelf bij een verzorgpony het idee: ervaren hoe het zal zijn om zelf een pony te hebben, bij een evrzorgpony kan je lekker oefenen op een anders pony, en ervaren wat er allemaal bij komt kijken. als je nou als verzorger al geen mest uit de wei wilt halen, hoe moet dat dan als je ooit een eigen paard krijgt?

veel ouders zijn blij met verzorgpony's, omdat hun kinderen zo kunnen leren dat een pony niet alleen leuk is voor het rijden, maar dat er veel meer bij komt kijken. ook mest uit de wei halen. ik snap persoonlijk niet dat jullie hier zo over vallen, ik denk dat er heel veel verzorgsters zijn die uit moeten mesten, en meer zwaar werk moeten doen. maar goed, maakt ook niet uit.

verder blijf ik er bij dat je verzorgster niet zonder toestemming op de pony had mogen gaan zitten, het was niet volgens de afspraak, en het was nog gevaarlijk ook. ik vind het erg vreemd dat een verzorgster die er nog maar net is, zich nu al niet aan de afspraken houdt. als ze er nou al wat langer was, en verder ging alles goed was dit door de vingers te zien.

en dat de ts dit op bokt zet: nou en? ze weet niet wat ze hier mee moet doen, vind het eigelijk niet kloppen, laat het haar hier neer zetten. verder lijkt het me ook makkelijker om dit via de computer op te lossen dan in het echt, ook voor de verzorgster. nu weet de verzorgster dat de ts het heeft gezien en dat ze het niet leuk vind, nu kan ze er wat aan gaan doen en zorgen dat de ts weer wat vertrouwen in haar krijgt.

ik zal het zelf ook moeilijk vinden om zoiets te bespreken, maar ik kan zelf gewoon moeilijk commentaar geven.als iemand mij nu zal aanspreken op zoiets, en ik had het ook nog echt gedaan, dan zal ik me geen raad meer weten. en als 14 jarige al helemaal niet. maar goed ik snap het zelf dus wel

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:06

oh en verder, als de ts de verzorgster er nu gewoon mondeling op aan had gesproken, zal dat hun band niet erg versterken lijkt me. en het vertrouwen in elkaar ook niet. nu kunnen ze (naar mijn idee) makkelijker met elkaar door een deur dan anders.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:22

zorro schreef:
oh en verder, als de ts de verzorgster er nu gewoon mondeling op aan had gesproken, zal dat hun band niet erg versterken lijkt me. en het vertrouwen in elkaar ook niet. nu kunnen ze (naar mijn idee) makkelijker met elkaar door een deur dan anders.

Nou als jij iemand op bokt over jou ziet praten en ziet staan: Als het mijn pony's waren geweest dan kon ze oprotten' dan kan je al helemaal niet meer met die persoon door 1 deur! En de TS vraagt er zelf om om al die meningen dus het kan ook negatief voor haar uitpakken, moet ze maar niet zo'n topic openen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:31

Dressuur85 schreef:
zorro schreef:

Nou als jij iemand op bokt over jou ziet praten en ziet staan: Als het mijn pony's waren geweest dan kon ze oprotten' dan kan je al helemaal niet meer met die persoon door 1 deur! En de TS vraagt er zelf om om al die meningen dus het kan ook negatief voor haar uitpakken, moet ze maar niet zo'n topic openen.

mmm heb je ook wel weer gelijk in ja!

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:16

Hoezo zou ik een vriendin vanhaar zijn..? ik weet niet eens over wie dit hier gaat?!
ik vind het gewoon een super naaaistreek vandie suzan of hoe je ook mag heten!
dat ze weet dat dat meisje dit ondertusse gewoon kan lezen..
hoe je al haar slechte kanten beschrijfd en afkraakt.
je kan alleen maar over haar ziijken!
ze heeft vast ook heel veel goede kanten..
ik denk datje hierna ( als ze dit allemaal heeft gelezen )
maar weer lekker opzoek moet gaan naar een nieuwe verzorger!
ik zou meteen wegzijn omdat ik gewoon bang zou zijn omjou tege te komen zo!
en ik weet echt zeker datje geen andere verzorgster kan vinden alsje zo door blijft zeuren!
k vind het gewoon laf.. dat je het hebt gezien en er niets van zei..
en dat je daarna *ook* nog eens rijafspraken hebt gemaakt!!
en dan diezelfde avond laat je iedereen luulige opmerkingen maken en ik weet zeker dat je dan hoopt dat ze dit leest!
gewoon om haar een rotgevoel te geven..
ze heeft toch haar excuus aangeboden!
alsik haar was zou ik gelijk ermee stoppen..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:58

Lieneke_ schreef:
Hoezo zou ik een vriendin vanhaar zijn..? ik weet niet eens over wie dit hier gaat?!
ik vind het gewoon een super naaaistreek vandie suzan of hoe je ook mag heten!
dat ze weet dat dat meisje dit ondertusse gewoon kan lezen..
hoe je al haar slechte kanten beschrijfd en afkraakt.
je kan alleen maar over haar ziijken!
ze heeft vast ook heel veel goede kanten..
ik denk datje hierna ( als ze dit allemaal heeft gelezen )
maar weer lekker opzoek moet gaan naar een nieuwe verzorger!
ik zou meteen wegzijn omdat ik gewoon bang zou zijn omjou tege te komen zo!
en ik weet echt zeker datje geen andere verzorgster kan vinden alsje zo door blijft zeuren!
k vind het gewoon laf.. dat je het hebt gezien en er niets van zei..
en dat je daarna *ook* nog eens rijafspraken hebt gemaakt!!
en dan diezelfde avond laat je iedereen luulige opmerkingen maken en ik weet zeker dat je dan hoopt dat ze dit leest!
gewoon om haar een rotgevoel te geven..
ze heeft toch haar excuus aangeboden!
alsik haar was zou ik gelijk ermee stoppen..

oke maar buiten dit alles om, had de verzorgster volgens jou op de pony mogen rijden of niet? want daar gaat het om. ik vind zelf van niet, maar jij dan? (niet aanvallend bedoelt btw )

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:15

hm.. ik las zelf dat ze alleen erop *zat*?! alsze met hem buiten de wei/stal weetikt is gekomen dan vind ik het niet kunnen..
maar alleen erop zitten maakt tochniet uit..?
je weet ook niet of ze er al lang op zat.. of ze al n uur aan het rijden was of dat ze er net een paar seconden even opzat..?
ik vind dat je dat eens moet vragen aan haar..want je weet eigenlijk helemaal niet wat ze heeft gedaan..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:18

Ieder mens heeft de verantwoordelijkheid over zichzelf.

> Verzorgster heeft de mogelijkheid om hier te posten en haar kant van het verhaal toe te lichten
> Verzorgster heeft de mogelijkheid om een PM te sturen (heeft ze dus gedaan), te bellen of langs te gaan bij TS om het uit te praten
> Verzorgster heeft zelf gekozen voor een verzorgpony waar je ook moet verzorgen (overigens, ik ben zelf ook weer op zoek en ik rijd vrij aardig dressuur en ben volwassen maar de eerste opmerking die er altijd valt is, het wel ook voor de verzorging he, niet alleen voor het rijden. En dat is ook normaal!) en het staat de verzorgster vrij om te zeggen dat ze dat toch niet wil.
> Verzorgster heeft zelf de keuze gemaakt om bewust tegen de regels in te gaan en de consequentie ervan te dragen. Bij deze dus.

> TS heeft de keuze gemaakt om het hier op Bokt te zetten en neemt daar de evt. consequenties ook van dat de verzorgster zich te beschaamd voelt om te komen.

Trouwens, bij elke stal is het zo dat je eerst vertrouwen moet winnen voor je echt dingen mag doen hoor, bij de een is het op het paard rijden, bij de ander is het buitenrijden of springen of op concours of wat dan ook. Hangt af van de omstandigheden en je eigen leeftijd, ervaring en hoe je overkomt. En dat de eigenaar aanwezig is als je er voor het eerst opgaat vind ik al helemaal niet meer dan normaal, ze moeten toch zien hoe je rijdt en of je met het beest overweg kunt?!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:20

Lieneke_ schreef:
hm.. ik las zelf dat ze alleen erop *zat*?! alsze met hem buiten de wei/stal weetikt is gekomen dan vind ik het niet kunnen..
je weet ook niet of ze er al lang op zat.. of ze al n uur aan het rijden was of dat ze er net een paar seconden even opzat..?
ik vind dat je dat eens moet vragen aan haar..want je weet eigenlijk helemaal niet wat ze heeft gedaan..

Ze hoeft helemaal niet op die pony te zitten zonder toestemming!
Stel dat de Welsh was komen klieren? Stel dat de pony haar er had afgebokt en ze had iets gebroken? Er was niemand aanwezig daar en de eigenaar van het paard is er wel verantwoordelijk voor!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:46

Urielle schreef:
Lieneke_ schreef:

Ze hoeft helemaal niet op die pony te zitten zonder toestemming!
Stel dat de Welsh was komen klieren? Stel dat de pony haar er had afgebokt en ze had iets gebroken? Er was niemand aanwezig daar en de eigenaar van het paard is er wel verantwoordelijk voor!

precies en dat wou ik er ook mee zeggen! of de ts het nou op bokt had gezet of niet, of ze er nou lang of kort op had gezeten, het mocht niet en het was zelfs gevaarlijk!

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 13:01

ze leest het gewoon mee en zij stuurt mij er pb over , die ik ook beantwoordt. ik heb haar ook uitgelegd dat alles wat ik hier schrijf gewoon mijn mening is. en zij kan daarop haar mening geven. ik heb verder niks tegen haar alleen ik ben er gewoon niet mee eens wat ze gedaan heeft, en ik hoop ook dat het verdere verzorgen goed gaat zodat ik ook weer vertrouwen in haar heb. en het is niet zo dat ze geen leuke dingen mag doen , maar ze moet eerst de pony´s leren kennen. als je met die hengst de straat op gaat en hij ziet een andere pony (en die staan er zat in de buurt) gaat hij zich uitsloven, hij gaat trekken , bijten en soms zelfs stijgeren. dat gedrag hebben ze nog niet gezien van hem, en ze moet gewoon goed weten wat ze van hem kan verwachten. ik ben trouwes 21 jaar