Boomloos zadel en dressuur rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berthe

Re: Boomloos zadel en dressuur rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:27

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:31

aparte zadels allemaal zeg! ik heb een tijdje een barefoot van een verzorgtinker gereden en dat zat zeker lekker! alleen niet veel hou vast.
Waarom zou je eigenlijk niet met een standaard barefoot op wedsterijden mogen gebruiken? Groetjes !

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:36

Ik ben erg blij met mn Flexion van Heather Moffett, zadel is helaas uit de handel genomen met dank aan de firma Ansur......(daar koop ik dus nooooit een zadel meer van).
Het nieuwe zadel van Heather heeft volgens mij gedeeltelijk een boom maar lijkt verder erg op het vorige model.
dit is het "oude" zadel:
Afbeelding

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:52

ik vind die "regeltjes" in de sportwereld ook zó stom!
Een "witte" rijbroek!!!! je zit al in de stress om em schoon te houden!
Om maar eens een voorbeeld te noemen...
Op een bepaald niveau móet je met trens en bit rijden in de dressuur, en wat nou als je het ook met een enkel bit kan? Wat is dan het probleem... dan is het juist toch beter! Ze moeten juist regels erin zetten dat hoe meer hulpteugels e.d. hoe meer aftrekpunten. Het zegt toch iets over de controle die je hebt op je paard en de "fijne" hulpen die je moet geven
Maar goed om op het barefoot topic te blijven
Ben blij omte horen dat we wel met een barefoot mogen starten
Mag je ook gewoon met zo'n vorm van barefoot starten of moet het echt een dressuurgericht zadeltje zijn...
Afbeelding

Ik vind het onzin. Een barefoot is júist een perfect zadel, doelgericht naar het paard zodat ie zich vrij kan bewegen en de hulpen heel fijntjes kan aanvoelen met behulp van de zit van de ruiter en ook doelgericht naar de ruiter, dat ie z'n evenwicht leert vinden en "goed" met de bewegingen van het paard leert te bewegen!
Op een boomloos zadel rijden lijkt me moeilijker dan in een stug dressuurzadel. Nou ja, moeilijker... het is gewoon even wennen totdat je het door hebt hoor ik van velen (na een hoop spierpijn)
Van wat ik gezien en gehoord heb ben ik zeer overtuigd door deze manier van rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:16

mijn vriendin heeft ook een barefoot maar was ook aan het twijfellen of je er mee mocht starten.
Ze zei ook al tijd dat je zo'n close contact had.
Dat had ik ook toen ik het leende en op mijn paard uitprobeerde.Alleen had ik zo wat close contact met de grond .Mijn paard is nogal een springerig type.
Ik vind het best moeilijk om er mee te rijden.
Ik had zelf ook belangstelling voor het heather Moffet zadel.Zijn de gebruikers hier van erg tevreden?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 00:36

Dat blauwe Barefoot zadel op een van de eerdere pagina's is pas volgend jaar leverbaar volgens mij. Is wel een beauty vind ik.

Ik heb de 2 types Barefoots getest, allebei een week, heerlijk. En heb de Heather Moffett van Kinke uitgeprobeerd, oef, helemaal lekker, en een echt dressuurzadel om te zien.