Laten jullie je paard de hele dag in de regen staan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: Laten jullie je paard de hele dag in de regen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:06

Hier is het heel simpel, ik heb sowieso niet genoeg stallen om alles binnen te zetten dus ze blijven gewoon buiten.
Zomer en winter, weer of geen weer.
En zonder dekens of schuilstallen. Gewoon met hun eigen vacht.

Enige uitzonderingen zijn hoogdrachtige merries die rond het veulenen 's nachts op stal komen, dieren die naar een show/keuring gaan mogen 1 of een paar nachten op stal ivm wassen ed.
En mijn oude ruin komt in de winter 's nachts op stal en krijgt bij slecht weer buiten een dek op.
Hij is 30 jaar, heeft cushing en zijn vacht is niet meer waterdicht.
Een paar weken geleden heb ik hem ook nog moeten scheren want hij legde bijna het loodje met een 4cm dikke vacht.

ardanwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:26

De shetlanders van mij staan altijd buiten zomer en winter, mijn kwpner is het niet gewend dus die heb ik s'nachts een regendek opgedaan als het regende.

kwam ik gisteren bij het weiland stond een van de (hoog drachtige) shetlanders te trillen op de benen dus die heb ik toch maar even binnen gezet en een nachtje binnen gehouden.
nu is er niks meer mee aan de hand en staat ze gwoon buiten, of het iets met haar drachtigheid te maken heeft gehad weet ik niet maar je mag toch verwachten dat een shetlander gewoon buiten kan staan.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 16:33

bij ons staan ze ook gewoon buiten met regen!
Zelf vind ik eht zielig,ik denk dan een mezelf dat ik eht niet lekker vind ik de regen,
maar mijn paard staat liever met regen buiten,dan droog in zn stal!
daar verveeld ie zich dood!