Zadels, het blijft moeilijk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Re: Zadels, het blijft moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 13:20

Katja schreef:
Ik vind die Futura wel erg interessant klinken. Ben nu op zoek naar een jong paard en dan loop je tegen het probleem aan dat een zadel wat nu goed past straks niet meer goed is.

Ja precies, dat lijkt mij dus ook! De Futura is wel het één na duurste model, 1795 euro...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:33

*slik*

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 13:42

Ja zeg dat wel!

Trouwens, dit bareback pad zou ik ook wel willen hebben, gewoon voor 'erbij'.

Afbeelding

Equestor Freestyle Bareback Pad
Een zeer comfortabele bareback pad op basis van pure schapenwol, vilt en eerste kwaliteit leer. Ontwikkeld in samenwerking met Freestyle trainer Emiel Voest en intussen een begrip in het Freestyle productassortiment. Bedoeld als aanvulling in de training en niet ter volledige vervanging van een zadel.

Wordt compleet met dressuursingel geleverd.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:55

Dan zou ik nog eerder voor een Barefoot gaan, zo'n ding lijkt mij niets! Geef mij maar een normaler zadel.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 15:38

Jura... ik heb ook een Euroriding en ik ben er zo verschrikkelijk tevreden mee. Iedereen die erop heeft gereden zegt ook dat het een fijn zadel is.

Wellicht kan je Van Rijs eens proberen of Sta-Rho, die komen aan huis passen en hebben allebei ook wat andere zadels die je hebt genoemd in huis.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:01

ik heb al veel zadels gehad, thorowgood, 2 merkloze zadels en een uit zwitserland, weet t merk ff niet. ben nu een lemetex zadel aan het proberen is wennen maar word gedwongen mooi recht te zitten, is wel voordeel maar heb nu wel ff spierpijn!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 21:14

Kleintje, welk type van Euroriding heb je dan? Ik hoor niemand over de Titan II, maar toen we in Duitsland waren, had ik daar even op gezeten en dat leek mij nog het fijnste model van de Euroriding.

Bonny4life, dat doet de Schumacher ook die ik nu nog heb, die dwingt je ook een beetje in een houding.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:38

is mijn zadel niks voor je dan? Op mijn ronde paard ligt hij perfect en hij zit echt wel heel zacht

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:17

hey
ik heb nu een Knightrider Colonel. Die heeft een vrij diepe zit en toch ook wel steun, zonder je echt vast te zetten. Of hij past op zo'n rond paard weet ik niet. Info over dit merk vind je op www.skholland.nl
Veel succes met het vinden van een goed en passend zadel!
xxx

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:26

Ik heb de Diamant versie van Euroriding. Mocht je een keer willen proefzitten, dan kom je maar langs.

De luxor is ook een fijne versie als je van veel bovenbeenwrong houdt.
Toen ik die probeerde was ik nog een stuk steviger dan dat ik nu ben en toen had ik het gevoel 'vast' te zitten in dat zadel.

Titan II ken ik eigenlijk niet...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:51

ik heb de posts niet gelezen maar ik heb sinds kort een Euroriding Luxor op mijn fjord en zit en past als gegoten. hiervoor had ik een KN Symfonie waar ik bij zweerde, maar dit is helemaal te gek!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 08:55

Jura, ik ben zelf ook een echte County Competitor "fan" . Ik heb er een gehad op Kyvaso en was er he-le-maal weg van, vanaf het 1e moment dat ik erop zat. Drunens Ruiterhuis kwam bij mij, heb zowel op ER Diamant als CC gezeten en het is de County geworden.

Later heb ik dat zadel ingeruild tegen een ER Diamant (17 inch was te klein geworden ) en qua model is het vergelijkbaar, maar het is niet hetzelfde!

Nu heb ik een King Saddlery, zelfde model als ER Diamant (via Fugers in Soest). Zit heerlijk, rijdt heerlijk! Sjors is rondgeribd, vol, met weinig schoft (heeft ook boommaat 3 zeg maar als 2 medium is). Dat zadel ligt er heel goed op, zonder aanpassingen. Alleen is de 18 inch me te groot aan het worden, dus ben ik aan het kijken voor een nieuw zadel. Deze week wordt de Arthur Kottas gepast op Sjors:
Afbeelding

Een stalgenoot rijdt ermee en die zweert erbij!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 09:12

Anoukie, leuk om te horen dat jij ook al zo'n County fan bent! Ik ken die King Saddlery niet, Fugers heeft het daar niet over gehad. Zal er ook eens naar vragen. Toch hoop ik dat hij nog aan een County kan komen. Waarom ben jij toen niet voor een nieuwe County gegaan? De foto van de Arthur Kottas doet het niet!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 09:13

Breitling schreef:
is mijn zadel niks voor je dan? Op mijn ronde paard ligt hij perfect en hij zit echt wel heel zacht

Welk zadel is dat ook alweer dan?

Edit: ik zie het al, een KN. Maar het is een bruine, dat vind ik op zich heel erg mooi, maar dan moet ik ook het hoofdstel gaan aanpassen dus ik hou het toch maar bij een zwart zadel. Ook denk ik dat het beter is dat ik een zadel laat aanmeten, ik heb nu al verschillende zadels gepast maar heb er toch ook graag een zadelpasser bij.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:31

Ik zal eens kijken voor een nieuw plaatje. Weet even niet of het de imperial de luxe is of de gewone,...

De gewone:
Afbeelding

De luxe (hoop dat deze het doet):
Afbeelding

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:32

Jura schreef:
Anoukie, leuk om te horen dat jij ook al zo'n County fan bent! Ik ken die King Saddlery niet, Fugers heeft het daar niet over gehad. Zal er ook eens naar vragen. Toch hoop ik dat hij nog aan een County kan komen. Waarom ben jij toen niet voor een nieuwe County gegaan? De foto van de Arthur Kottas doet het niet!

Omdat ze die niet meer hadden volgens mij. Bovendien wilde ik graag wat anders proberen. Ik heb alleen nog geen zadel gehad daarna waar ik zo tevreden over was als de CC.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 09:45

Ik hoop dat Fugers er aan kan komen, in september hoort hij dat. Uit welk jaar was jouw County?

Heb de foto's en site gezien, ziet er ook goed uit dat zadel.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:47

Mijn County heb ik gekocht in (even denken), 1997 ofzo. Kan ook 1998 zijn geweest.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:22

2 stalgenootjes hadden/hebben een Equestor Levada... De ene is overgestapt naar western dus die heeft het zadel verkocht.. .de ander heeft het zadel nog en is uiterst tevreden...

Verder zou je BuitenZinnig eens een pb kunnen sturen... zij en haar vriend bemiddelen voor de boomloze dressuurzadels van Startrekk... of het zadel van Heather Moffet zou je eens ergens kunnen proberen?

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:27

Ik weet niet of iemand deze optie al had genoemd. Maar ik heb een JC-dressuurzadel op mijn fjord. Zit echt heerlijk; diepe zit en heel veel steun. Hij ligt ook perfect op mn fjord

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:36

Waarom kijk je niet naar een Hulsebos zadel, die komen passen aan huis en maken het zadel zoals jij het wil, naar jou wensen, op jou paard. Ben je in een keer van alle ellende af. En dan kan je ook nog kiezen welke leer soort en als er ooit iets is komen ze het weer maken of veranderen. Top mensen ze hebben het alleen soms wel ietsjes druk. Ik heb ook op alle soorten zadels gereden en gezeten maar mijn Hulsebos daar kan echt geen ander zadel tegenop van welk merk dan ook. Dat blijft toch altijd een algemeen zadel dat moet passen bij meerdere soorten type paarden en mensen. Dit zadel dat ik nu van hun heb, voldoet aan de eisen van mijn paard en aan al mijn eisen. Ben dus helemaal happy. Ook verkopen ze bij passende hoofdstellen in alle kleuren, leersoorten en singels. Anders moet je maar is op hun site kijken, het is .nl volgens mij.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:20

ik heb ook een paard met een hele ronde rug. Hij heeft wel wat schoft, die vrij smal is, maar bij zijn ruggegraad en de rest van zijn rug is heel rond/bol. Op hem heb ik nu een kentaur liggen en die ligt perfect!!
Albion dressuurzadels liggen ook perfect op zulke paarden en hebben ook een diepe zit en/of dikke kniewrongen.

site Albion: http://www.albion-saddlemakers.co.uk/

deze site verkopen ze dit merk: http://www.heuvelhoeve.nl/

www.kentaur.cz is de site van kentaur.

Was over de Albion super tevreden, die heb ik verkocht omdat ik graag een bruin zadel wilde, die heb ik nu

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:32

Ik heb op Kentaur gezeten,... Als je ooit op een County hebt gereden, zul je denk ik niet snel een Kentaur kopen,... Die zit imo erg hard!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 16:48

Poehee, ik heb een tijd op een Hulsebos gereden, namelijk die van Orri hier op bokt, en dat zadel was super! Maar ik hoor ook veel mindere berichten, zie bijvoorbeeld eerder in dit topic een bericht. Daarom zie ik er eigenlijk van af.

Ymke, ik ga op die site kijken.

Anoukie, ik denk dat het dan geen Kentaur wordt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:22

Ik sprak vandaag weer twee mensen die super tevreden waren over de service van Hulsebos. (om het nog moeilijker te maken)