Saskia9 schreef:[
Voordat je reageert moet je even al mijn posts lezen, dan is het misschien wat duidelijker wat ik bedoel.
Dit was slechts een kleine toevoeging, en uiteraard niet letterlijk helemaal serieus bedoeld.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Saskia9 schreef:[
Katja schreef:Ik vind het altijd moeilijk wat nou het beste is. Volgens en vriendin van me die fysio is kun je ze beter vaak werken maar dan heel kort. Bijvoorbeel een minuut of 15.
Mariek87 schreef:@ Katja: Dat vind ik ook veel beter dan een paar keer in de week een aanslag op de spieren doen en hem dan maar weer een dagje op het land te gooien.
Zit geen systeem in en zo bouwen de spieren slechts heel langzaam op en hebben ze steeds een periode van herstel nodig.
Urielle schreef:Mariek87 schreef:@ Katja: Dat vind ik ook veel beter dan een paar keer in de week een aanslag op de spieren doen en hem dan maar weer een dagje op het land te gooien.
Zit geen systeem in en zo bouwen de spieren slechts heel langzaam op en hebben ze steeds een periode van herstel nodig.
Ben ik niet helemaal met je eens Mariek. Jonge paarden moeten uberhaupt wennen aan het werk en aan de belasting van de spieren. Als je kiest voor twee dagen werken (longeren/rijden) -wat dan natuurlijk ook niet gelijk een vol uur is- kunnen de paarden op dag 3 wat herstellen van de gedane inspanning en ze blijven fris in hun kop. Met 4 a 5 dagen in de week een half uurtje aan het werk ben je imo echt wel opbouwend bezig met je paard en kunnen de spieren zichzelf goed ontwikkelen zonder dat het paard zichzelf overvraagd voelt, het werk als verplichting gaat zien of overbelaste spieren/pezen/gewrichten krijgt.