piggeljay schreef:maar de paarden stonden altijd al bij elkaar ( als ik het goed begrepen heb ?) dus was er ook geen reden om aan te nemen dat ze elkaar te lijf zouden gaan.
Dat ze elkaar tegen het lijf zouden gaan dat is een ding dat zeker gebeurt, mijn paard is absoluut geen lieverdje, zeg maar gerust een kreng en zo is er nog 1tje bij. Mijn paard en die andere zijn vaak bezig met de andere op jagen.
Die bewuste dag waren ze elkaar aan het terroriseren, en fientje wat toen ook gek aan het doen (4 paarden dus op het kleine stukkie).
Het bewuste paard voelde zicht waarschijnlijk opgejaagt en wou vluchten, wat natuurlijk niet ging, dus ging ze over de mesthoop.
Veder wil ik zeggen ook al heeft het weinig met dit topic te maken maar het geeft wel een buidelijker beeld van de stal + staleigenaar.
Met de vergadering had hij afgesproken de omheining te verbeteren, de snippers in de bak en sproeiers en hij zou de reperaties doen.
Van de omheining zijn er houten palen neer gezet zodat het 1 groot suk land zou zijn zonder draadjes. Om het land in stukken te verdelen zit er een stroom draadje met van die plastieke paaltjes (waar ze vaak door heen breken en dat de groepjes (2) bij elkaar komen), er staat niet een altijd stroom op.
De bak: hij heeft de sproeiers neer gezet en ze doen het alleen niet goed zodat sommige plekken helemaal droog zijn nog en op andere liggen hele plassen, de snippers zijn er nog steeds niet.
En er zijn maar enkele klusjes gedaan.
Veder doet hij dingen met je paard die je niet wilt ook al zeg je het tegen hem. Zoals gemaaid gras geven. Ik heb deze vakantie veel problemen gehad met mijn paard en ben ook veel op de lingehoeve geweest. Dus ik wou niet dat hij het nog gaf maar onder tussen gaat hij er gewoon mee door en zegt achter me rug om dat ik me paard behandel als een barbie!
Ze moest op een schone stal staan omdat ze een wond aan haar hoef had, heeft hij geen schoon stro! Daar stal was net een zwijnenstal.
Het hooi is beschimmeld en m'n paard begint te hoesten!
Kort om het is een domme boer die met z'n paarden omgaat als koeien.
Het is echt een aardige vent hoor maar hij heeft schijt aan wat je zegt!
Maar nu hebben jullie wel een beetje een indruk van hoe het bij ons op stal is. Het is echt super gezellig en het is nogmaals een aardige vent mja verstand van paarden heeft hij niet echt.
Ik ben overigens wel op zoek naar een andere stal, ik zou eigenlijk met ciska mee gaan maar dat is niet handig voor mij.