ik weeg 90 kilo ben ik te zwaar voor mijn paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re: ik weeg 90 kilo ben ik te zwaar voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:11

kimmy1986x schreef:
kunnen de iets zwaardere onder ons mischien een foto hier plaatsen of naar mij sturen als ze op en paard rijden
ik rij wel eens langs een ruit ofzo en dan denk ik zo dat ziet er niet uit
in de paardensport zie je bijna alleen maar hele slanke meide ik ken echt maar heel weinig stevige mensen die paardrijden
ik wil wel eens foto´s zien van meide die stevig zijn en op een paard zitten
als ik een foto van me zelf zie of mijn paard dan denk ik nou het valt best wel mee maar kijk ik dan in z´n ruit dat schrik ik gewoon

Gaat het erom of het eruitziet dan? In mijn ogen niet. Het gaat erom of paard en ruiter plezier hebben.

zal eens kijken of ik ergens rijfoto's heb want alles is opgeschoond bij mij.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:12

Afbeelding
wel een oudere. 2 jaar terug of zo.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:13

Afbeelding
op ons andere knollie.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:28

Van ruiten lijk je dikker :D:D Nee grapje.
Foto's van mij:

hahahaha... wil anoniem blijven:

Afbeelding

O ooh zet ik er toch een op :D

Afbeelding

En dees is op mn oude haffie...niks mis mee toch? En dies echt klein.

Afbeelding

En hier ben ik wel trots op geheghe..

Afbeelding

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:32

Wat giga knap dat je het lef hebt om foto's te plaatsen! Ik zit dus ook een beetje met hetzelfde probleem. Ik weet zeker dat mijn paard geen last van mijn gewicht heeft, terwijl er toch wel een aantal kilo's bij mij ervan af moeten (ben bezig).

Maar ik heb ook altijd het idee dat het er niet uitziet. ook als ik foto's of een video terug zie dan vind ik het er vreselijk uitzien.
Ik ben nu aan het afvallen en 1 van de belangrijkste reden is om het makkelijker te krijgen met het rijden (voor mezelf dan).

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:37

Van Ruiten lijk je dikker Roxje??? Ik snap um niet

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:38

Marquez: moet je jezelf dan je plezier ontnemen omdat het 'plaatje' niet mooi is? Mijn plaatje is niet mooi. Dat realiseer ik me. Maar paardrijden is wel een van de weinige dingen die mij kunnen doen ontspannen en die ik leuk vind. Ik doe mijn paard geen schade dus dan maar geen mooi plaatje.

eventinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:44

jezus russel, misschien kan je voortaan even nadenken voor je wat zegt? ik vind het echt mega lomp dat je dat zo zegt? als ze zich zo ok voelt, of het lef heeft er wat aan te doen... zie ik het nut er niet zo van in iemand zo af te bekken.

eventing girl

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:02

Faas schreef:
Marquez: moet je jezelf dan je plezier ontnemen omdat het 'plaatje' niet mooi is? Mijn plaatje is niet mooi. Dat realiseer ik me. Maar paardrijden is wel een van de weinige dingen die mij kunnen doen ontspannen en die ik leuk vind. Ik doe mijn paard geen schade dus dan maar geen mooi plaatje.

Dat heb ik ook he, ik ben net weer begonnen met rijden naar een lange stop.Eest duurfde ik het niet zo goed omdat ik dacht dat ik te zwaar was.Maar ik heb het toch gewoon gedaan omdat ik paardrijden echt geweldig vind.Het geeft me rust en onspanning om lekker met het paard bezig te zijn.En omdat ik dan dikker ben dan de gemiddelde mens zou ik het niet kunnen doen(zo dacht ik eerst).Nou ik heb het lekker doorgezet(gelukkig) en ik heb onzettend veel lol en plezier met het paard.Het paard heeft er ook geen enkele moeite mee.En ja het zal er bij mij ook wat minder mooi uitzien dan bij een ruiter van 50 kilo maar ja BOEIEN!!!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:07

aan alle foto plaatsers, als jullie je dik noemen, dan ben je gek hoor, jullie zijn stevig niet dik!!! En soms vind ik een stevig persoon er beter uitzien dan een magere pannelat, die op zo,n huppelponybeest zit en strak in d,r setje past. Nee laat mij dan maar stevig!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:53

Ik weeg ook rond die 90 kg en rij op een NRPS van 1.46 ook Endurance (Klasse I, maar hopelijk eind dit jaar een keer klasse !!).
Hier een foto, of je het steving of dik of wat dan ook noemt, ik weeg nog altijd hetzelfde !

Ik ben de linker...
Afbeelding

De ruggenkraker van Jeddah raadde wel aan om met een opstapje op te stijgen omdat Jeddah graag gaat lopen terwijl ik opstijg en gezien ik en klein en zwaar ben is het niet goed voor haar rug als ik dan elke dag eventjes "hang" aan haar rug.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 18:08

hoi allemaal ik vind het hele mooie foto´s ik probeer als het een beetje beter weer is morgen een paar foto´s te maken en dan zet ik ze hier neer
het is zo raar als ik die foto´s zie passen jullie perfect op jullie paardjes ook de kleine nrps van jedah vind ik prima staat
en dan loop ik af en toe langs die ruiten en dan denk ik dit kan echt niet
jullie mogen hopelijk morgen mij beoordelen hahaha

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:17

Karin schreef:
Ik kan me voorstellen dat paarden soms moeten wennen aan meer gewicht op hun rug. Als ze bijvoorbeeld een vaste ruiter hebben van 60 kg en er gaat plotseling iemand van 90 kg op rijden, of een onervaren paard dat nog niet echt gewend is aan gewicht op zijn rug. Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Een paard dat daarin redelijk getraind of gewend is, kan best wat hebben.

Dat denk ik ook ja. Je paard is het gewend om jou te dragen en als je nooit opmerkingen van je omgeving gehad hebt en merkt dat je paard het aankan, wat is het probleem dan?

Ik wens je iig veel succes met je dieet! Heel goed van je dat je al 5 kilo afgevallen bent, ga zo door!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:30

Zal ik je eens wat ergs vertellen?

Ik bezit een Haflingerpony van 1.38 hoog, zij is niet van het zware type, maar van het ertussenin type. Ik ben vorige zomer op trektocht met haar geweest, ik was toen zelf ook op mijn zwaarst, ik woog toen zelf 85 kg (meet ook 1.76), ik reed altijd al met mijn westernzadel (20 kg) Dus ze droeg normaal al 105 kilo. Toen met trektocht had ik nog eens bepakking van in totaal 20 kg bij me. Ze heeft 5 dagen met 125 kilo dagtochten van 4-6 uur gemaakt in stap, af en toe wat draf.

En heb ik ooit gemerkt dat het te zwaar voor haar was? Nope Ben wel afgevallen en nog bezig, en zit nu op de 76 kg, en rijd nog altijd met dat westernzadel...

Zolang je paard niet aangeeft dat het teveel is, gewoon lekker genieten!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:56

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:58

Maya toch

Jeddah: ik zie geen ruiter en paard. Ik zie een geheel dat blij is, plezier heeft en geniet!!! Onthou dat. Als ik ooit mijn angst na het vervelende ongeluk weer te boven kom kan ik alleen maar hopen dat ik dat plezier ook weer op een ander paard kan voelen!!! Op Raakje is het geen probleem. Puur een gevoel van 'deel I wordt weer gecombineerd met deel II van het geheel'. Veel vertrouwen ondanks zijn hengstengedrag . Maar ja.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:09

ik ben 1.90 lang en weeg 92 kilo...

aangezien ik erg lang ben "valt"het niet erg op, maar toch..
Maar om voor jullie ff het plaatje te laten zien hier ff wat fotoos
Ik op mijn lieve Sjors.. Appaloosa merrie (21jaartjes alweer) van 1.54 hoog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het er absoluut niet storend uit zien.. sjors heeft ook nergens last van, we genieten dagelijks nog van de heerlijke ritten samen..
en iedereen die het wel belachelijk vind dat ik met mijn gewicht op een "pony"zit van maar 1.54..., daar lig ik echt niet wakker van..
Ik ben tevreden met mezelf
en hoop dat alle andere dikkere bokkers dat ook zijn..

(overigens lijn ook niet )

nandalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:12

heb je geen foto van je paard???

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 20:18

ik vind je heel goed op je stippie passen hoor claudio en cadish jij vind je zelf toch niet te dik ik wou dat ik zo was hahaha

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:24

Je stippie is GAAF *kwijl*. Wat een leuk dier zeg. Niet te zien dat ze die leeftijd draagt.

En ik vind het er leuk uitzien jullie twee.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:28

Dankjewel

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:29

Ik ben ongeveer net als roxje21 misschien iets 'gevulder'.
En rijd ook fjorden dus op zich kan het best wel hoor.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:57

Nou al die mensen die ik hier heb gezien vind ik echt niet dik hoor

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:00

Dat is lief van je Dressuur85, en anderen natuurlijk.

Ach, ik maak me geen zorgen om mijn paard. Tuurlijk, ik zou ook wel een Jennifer Lopez lijf willen hebben maar dat is nou eenmaal niet zo. Ik ben al ontzettend dankbaar dat ik iets afval, zij het niet snel. Maar als ik mezelf dit moois zou moeten ontzeggen dan weet ik eigenlijk niet wat ik nog zou moeten doen. Klinkt heel dramatisch maar een leven zonder paarden is geen optie voor me.

Het jammere is dat er toch vaak gekeken wordt naar hoe het eruit ziet. Er wordt niet verder gekeken. Niet naar de uitstraling van het paard, niet naar dat van de ruiter.

En ik denk altijd maar zo, als het paard niet wil dan bokt ie wel een keer flink

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:18

@Cadish, jij bent echt niet dik hoor....