wat "stelen" jullie voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Re: wat "stelen" jullie voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 15:54

Net zoals crossen op een pas geoogst korenland. Het mag (bijna) altijd, ze moeten het toch nog ploegen. Maar even vragen is wel zo netjes.

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:15

sOrrY hoor maar stelen van iemand anders hoort niet. Of het nOu een geldzak is of een biet het hoort gewoon niet!!! (dat rijmt )

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:43

Lekker he, dat soort mensen...

Wij hebben ook dat soort mensen op stal (gehad, want het lijkt een stuk minder).
Bij ons komt 1x in de 2 weken de wortelboer. Voor een krat van ca. 20 kg (denk ik) betaal je €2.50
Met andere woorden; 1x per week €1.25 voor 10kg wortelen.
En dat schijnt voor sommige mensen nog steeds te duur te zijn Dus wij hebben maar onze krat achter in de auto gezet. Nu doen we er een stuk langer mee, vreemd hoor!

Het enige wat ik misschien 'gestolen' heb van iemand anders z'n land is een handje gras

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:47

Ik 'steel' enkel van ons eigen land.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:57

Haha, en ik steel alleen suikerbieten die van de vrachtwagen zijn afgevallen op de dijk.. dan ligt heel de dijk altijd vol. Maar ja, die mag je ook gewoon pakken, want die gaan ze niet terughalen.. Maar voor de rest heb je hier in de buurt ook niet veel om te stelen.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:01

ooit 1 keer gedaan
het hek van de boomgaard stond open en toen ben ik met pony en al die boomgaard in gegaan om een peertje te plukken

{het was een perenboomgaard }

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:44

Ziolette schreef:
Ik "steel" riet uit de slootkanten en ik heb het waterschap nog niet horen klagen . Mijn merrie heeft gedwongen boxrust en twee keer per dag snij ik een bosje riet voor haar af zodat ze toch nog wat groenvoer binnen krijgt . Maar het barst hier van het riet, dus die paar takken die mijn merrie opeet .

Persoonlijk vind ik dit anders, dit riet is niet bedoelt voor broodwinning in eerste instantie. Maar gewoon onder natuurbeheer.

Shadowflower, dus als ik bij jouw huis langsloop, en ik loop langs jullie bloemen- en moestuin, dan mag ik gewoon de tuin lopen, een leuke bos bloemen bijeen zoeken, en een paar groentes pakken. Immers, er staat geen bordje bij, niet plukken of oogsten?!

Kom op zeg! Denk eens even realistisch na...

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:46

Ik steel niet echt wat alleen af en toe haal ik wat maïskolven weg. 1 zak ofzo merkt ie heus nie. Verder niks.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:50

je steels dus wel...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:13

En als iedereen nou zo denkt over "maar" 1 zak of zo? Gewoon met je handen van andermans spullen afblijven! Ik vind het gewoon onbeschoft. Koop je spullen lekker in een winkel.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:25

Er zijn genoeg mensen die maïskolven van het land ''stelen'', ik denk dat sommigen het hier gewoon niet neerzetten omdat die anderen ook schrijfen dat ze het niet doen.
Iedereen moet zelf maar weten als ie het doet maar ik doe het wel,
die paar kolfjes en zo'n mega groot land.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:09

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger weleens steelde, toen ik mijn tinker net had.
Ik heb grote zadeltassen en als ik dan een grote stapel suikerbieten tegenkwam, verdween er wel iets.

Bij ons in de buurt is er een appelboomgaard. Daar ga ik middenin staan met mijn tink zodat ik vanaf zijn rug bij de appels kan. Verdwijnt allemaal in de zadeltassen. Doe ik stiekem nog steeds ieder jaar eigenlijk

Toen ik heel klein was ook altijd met de mais....dan doken mijn pa en ik de maisvelden in met grote boodschappentassen. Vond ik altijd heel spannend, kan er nog lol om hebben als ik eraan terugdenk.

Ik heb wel genoeg boze boeren achter mij aangehad. Heel gemeen van mij....

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:11

Ziolette schreef:
Ik "steel" riet uit de slootkanten en ik heb het waterschap nog niet horen klagen . Mijn merrie heeft gedwongen boxrust en twee keer per dag snij ik een bosje riet voor haar af zodat ze toch nog wat groenvoer binnen krijgt . Maar het barst hier van het riet, dus die paar takken die mijn merrie opeet .

Als de politie het zou zien, krijg je wel een bon... het waterschap klaagt er dus wel over, alleen niet tegen jou persoonlijk, omdat ze niet zien dat je het weghaalt.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:21

Hmm, ik moet zeggen dat ik een aantal jaar terug wel een een (paar) kolf/ven mais heb meegenomen. Geen excuses, want het hoort gewoon niet. Nu doe ik het niet meer Als iedereen een paar dingen meeneemt, gaat zo'n veld snel leeg. En de boeren zijn niet meer rijk... Die kunnen zich grappen als deze ook slecht perimitteren.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:27

ik ga er geen land voor in wandelen, dat gaat me te ver maar als het eenmaal bietentijd is en er liggen hier in de polder overal mega stapels suikerbieten, neem ik er wel 2 of zo mee.

alle overige spullen koop ik netjes en eigenlijk kan ik die 2 suikerbieten ook wel betalen, tsja er is geen excuus voor maar lees gelukkig dat ik niet de enige ben.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:28

Maya schreef:
maar wat ons wel stoort zijn die busladingen (ben serieus) Belgen die even de patatten komen rapen, ze lopen gewoon het land op met hun tasjes en gaan ze uitzoeken en meenemen.
Deze Belg hoort dan iig niet bij die busladingen .
Zo iets vind ik ook niet kunnen.

Ik moet eerlijk zijn, achter ons huis staat een maïsveld, en het is al wel eens gebeurd dat ik een maïskolf pluk.
Maar we kennen de boer dan wel, hij vind het niet erg. Vroeger deed ik niet anders dan in z'n maïs spelen of naar z'n koeien gaan kijken .
De geoogste maïs verwerkt hij tot koeienvoer en de rest mogen wij hebben .

Maar om op een vreemde z'n maïsveld te gaan, dat zou ik dan weer helemaal nooit doen .

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:37

[quote]Iedereen moet zelf maar weten als ie het doet maar ik doe het wel, die paar kolfjes en zo'n mega groot land. [quote]

Dat bedoel ik dus! Als iedereen er nou zo over denkt dan blijft er weinig over voor die boeren en die moeten toch echt hard werken voor hun geld. Ik blijf het onfatsoenlijk vinden, ben trouwens benieuwd hoe jij reageert als mensen in jouw tuin komen wandelen en wat meepakken waar je toch genoeg van hebt staan?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 22:00

Daar heb je gelijk in, zeker als het onbekende zijn...
Zo zijn twee jaar geleden mijn beste Tshirt en ondergoed van de wasdraad gepikt door een jong koppel, stel je voor .

Moest het maïsveld achter ons huis van een vreemde zijn, denk ik niet dat ik er op zou komen, maar het zijn onze schuinoverburen en we er wel contact mee, dus ik weet dat ze het niet erg vinden, Maar kan me voorstellen dat niet Jan en alleman hun veld mag betreden .

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 22:04

hmm.. soms steelt rocky zelf van de boer door onder draad te kruipen en zich aan de spinazie over te geven.. verder krijgt hij van onze boer gewoon bietjes enzo en heb ik nooit zomaar wat van iemands land afgepakt.. vind ik ook een beetje asociaal..

Ontij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 22:06

Toen ik twaalf jaar was had ik een pony.
Regelmatig maakte ik een dagtocht met haar.
En ja, dan reed ik wel eens een boomgaard in en pikte een appel.
Achteraf heel dom, het is stelen, buiten dat weet je maar nooit wanneer de boer voor het laatst (gif) heeft gesproeid.
Maar ja, dan ben je 12 en doe je ondoordachte dingen.
Nu, inmidels heel wat jaartjes ouder en in het bezit van een paard, is het nooit in me opgekomen om voor mijn paard iets lekkers te stelen.
Ik zorg altijd dat ik iets lekkers bij heb voor hem.
Gewoon, zelf betaald uit de winkel.
Net zo gemakkelijk en met een goed tevreden gevoel.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 08:56

Ik vind dit echt een achterlijke discussie het is toch zo logisch als wat. Spullen meenemen die niet van jou zijn is STELEN hoe je het ook went of keert. Als je denkt dat de betreffende boer het niet erg vindt kun je het hem net zo goed even gaan vragen en anders gewoon afblijven.
Laatst bijgewerkt door oxer op 27-07-05 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:13

Ik vind het iedere keer weer verbluffend hoe mensen iets als stelen goed kunnen praten. Echt raar.

Als die boer het dan toch niet erg vindt en zo makkelijk kan missen....... dan kun je het toch gewoon vragen?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:18

ik steel geen eten en lekkere dingen voor mijn pony van andermans land nee
dat vind ik echt niet kunnen dat is hetzelfde dat andere mensen bij ons langskomen en even onze biksbakken kommen leeghalen.

zelf hebben we altijd 1 of 2 volle kratten met appels staan en daar mag zowel ik als alle andere eigenaren gewoon van pakken (ik sta met mariska op een paardenrusthuis waar ik ook al weer bijna 3 jaar werk *mariska is 25* )
ik hoef ook nooit wat voor haar te kopen want we krijgen brood en groenten gratis van de konmar en er is dus altijd wel wat lekkers voor haar aanwezig
toen ik nog op de manege reed nam ik nog wel eens een appeltje mee voor de paardjes daar maar dat mocht ook gewoon we hebben er immers kratten van vol staan en af en toe werd ik bijna gedwongen om wat mee te nemen omdat de boel anders ging rotten

maar mensen moeten echt met hun handen van andermans spullen afblijven tenzij je het hebt gevraagt en die boer er mee instemt.

ZiraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:19

Ik haal ook elk jaar een paar maiskolven van een land af.... en of dat stelen is??..jah inderdaad dat is stelen.
dan ben ik een dief nooit zo over nagedacht. zelf vat ik het niet zo op.. ik heb ook wel eens een roosje uit iemand zn tuin geplukt.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:28

Het gaat de boeren meestal niet om dat ene maiskolfje of die suikerbiet maar om het feit dat er mensen zijn die zomaar jouw eigendommen meenemen en dat ook nog eens heeeeeel normaal vinden.