wat voor beenbescherming heb jij bij je paard/pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloe

Re: wat voor beenbescherming heb jij bij je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:43

met springen peesbeschermers en strijklappen met dressuur deed ik het wel, maar ik krijg anders niet alles in 1 x meegesjouwt en de paarden hebben een tijdje last van schimmel gehad hier en verder nog bandages, maar dat is alleen dat zijn voetjes wit blijven in de stal voor een wedstrijd. gebruik het verder niet met rijden ofzo

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:35

Voor en achter 3 in 1 beschermers van Action, voor ook nog springschoenen van eskadron.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:50

Peesbeschermers en strijklappen van BR, omdat hij zich anders raak trapt

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:58

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:10

Mijn instructrice rijd altijd met Legwraps. Ze vind ze erg fijn in gebruik. Ik ga persoonlijk liever voor de 3 in 1 beschermers van Action want voor mijn gevoel beschermen die net even wat beter rondom de kogel.

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:52

gebruik altijd met rijden peesbeschermers en strijklappen van Eskadron

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:18

Peesbeschermers voor, strijklappen achter en springschoenen
Vroeger geen springschoenen maar hij heeft zich een keertje goed aangetikt en een mooie wonde was het gevolg.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:38

Peesjes en strijklappen

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:54

ik gebruik het liefst pijpenkousen van ..(merkloos) maar ik vindt de br bescherming ook heel goed met springen heb ik br peesbeschermers met bont en strijklappen en ook nog een springschoenen.. vraagje sijn 3 in 1 beschermers zoveel meer beschermernd dan dat hierboven? zinj ze duur? oja ik rij altijs met bescherming aan de voor benen je weet maar nooit!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:59

Meestal vierkant in de bandages en voor springschoenen, maar als ik te lui ben ik of ik ga alleen even kort aan het werk, peesbeschermers van (jaja, hoe origineel!) BR, wit, en strijklappen van eskadron, wit, achter, en springschoenen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 23:05

Helemaal niets Voorheen meestal met strijklappen en peesjes, of rondom in de 3in1 beschermers. Hij streek toen nog, dit doet hij nu niet meer dus ik vind het onzin om er iets omheen te doen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 23:19

als ik tijd genoeg heb: vierkant in de bandages, en vooraan springschoenen van eskadron, met bont randje (hij is nogal gevoelig)
bij minder tijd: vierkant in peesjes met springschoenen.
xxx

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 08:33

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:07

kattebeest schreef:
Iemand ervaring met de legwraps? (soort verkorte bandage)
Dank alvast.

Jajajaja ikke

Ik gebruik ze altijd in als ik in de bak aan het rijden ben. Vind ze persoonlijk erg fijn maar een stalgenootje is er wat minder blij mee..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:10

Niks, heeft ze niet nodig.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:12

Saar heeft geen beenbescherming, kan makkelijk zonder

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:15

pees beschermers van BR en strijklappen van eskadron.
met sgw's rijd ik meestal met bandage's omdat het nogal vaak voorkomt dat mn pony takjes tussen de peesbeschermers krijgt en daarom kreupel gaat lopen.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:55

sidneey schreef:
ik gebruik het liefst pijpenkousen van ..(merkloos) maar ik vindt de br bescherming ook heel goed met springen heb ik br peesbeschermers met bont en strijklappen en ook nog een springschoenen.. vraagje sijn 3 in 1 beschermers zoveel meer beschermernd dan dat hierboven? zinj ze duur? oja ik rij altijs met bescherming aan de voor benen je weet maar nooit!

3 in 1 beschermers zijn echt helemaal rondom het hele been beschermend. Ik gebruik altijd die van Action maar die zijn vrij prijzig ( €80,- per 2). De goedkoppste (tot zo ver ik weet) zijn die van Harry's Horse. ( ongeveer €30,- per 2). Schijnen ook heel fijn in gebruik te zijn.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:04

Heey,

Nou... laat ik het zo zeggen. Ik rij altijd op Kea en heb al een paar dingen aan geschaft. Een mintgroen setje en rouge setje, met bandages. daarbij ook passende halsters Eigenlijk zijn de bandages gewoon voor de mooiheid zeg maar Dan ziet ze er tenminste niet zo manege paard-achtig uit vind ik.. Zo ziet het er wel beter uit. En bandages zijn goedkoper

xxx

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:00

Ik heb altijd wat om zijn benen, altijd voor de zekerheid. peesbeschermers van Eskadron. Maar waarom rijden sommige mensen inderdaad op wedstrijd met bandages? pees beschermers zijn toch veel makkelijker! Bandages zijn wel mooi!!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:29

Ik rijd met bandages. Ik heb een tinker, dus aardig wat sok en flinke benen. Peesbeschermers passen niet, daar krijgt hij drukkingen van en hij laat ook merken dat hij ze vervelend vind door ernaar te happen als hij ze om heeft. Ze zijn altijd te smal, bij fullsize krijg ik maar net aan het klittenband dicht.
Hij tikt zichzelf weleens aan, vooral omdat het een enorme neuroot kan zijn. Dus dan bandages, blijven die witte sokken ook nog enigszins schoon.
Ik heb wel die 3-in-1 beschermers van Harry's Horse gezien, die zagen er ook heel fijn uit, denk dat ik die maar eens ga proberen.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:40

ik heb best wel veel verschillende beenbeschrermers,
voor de dressuur heb ik een 2 paar peeskappen voor voor(zwart en zacht geel) die gele heb ik ook in strijklappen voor achter, maar meestal gebruik ik van die lange voor achter die je ook bij divoza heb. of bandages.

en voor het springen en het bos heb ik altijd die dikke kieffers voor voor en springschoenen en achter weer die lange.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:14

Supertje schreef:
Ik rijd met bandages. Ik heb een tinker, dus aardig wat sok en flinke benen. Peesbeschermers passen niet, daar krijgt hij drukkingen van en hij laat ook merken dat hij ze vervelend vind door ernaar te happen als hij ze om heeft. Ze zijn altijd te smal, bij fullsize krijg ik maar net aan het klittenband dicht.

Bandages zijn voor sokkenpaarden juist slecht. Dat gaat broeien en omdat sokkenpaarden sokken hebben is dat al de bescherming (Aangezien bandages zo weinig bescherming bieden dat het bijna nutteloos is). Beter is sokkenpaarden helemaal niks om te doen.
Eigen keus mijn ervaring

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:29

Ik heb van alles voor d'r benen, maar ze krijgt er meer schade van als ik ze om doe dan zonder (drukkingen, witte haren) tijdje met bandages gereden maar daar kreeg ze het ook van. Dus nu rijd ik zonder en tikt ze niet aan.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:37

@xxappiexx, als je witte plekken krijgt betekent het dus dat er wat kneld en dat je ze waarschijnlijk niet goed omdoet en dat er iets dubbel zit...