liousca schreef:Even over naar de rechter gaan...
Dat waren wij al nooit van plan. We hebben alleen rechtsbijstand ingeschakeld, welke de wederpartij (advocaat vd handelaar) op de hoogte heeft gebracht van het probleem en ons voorstel.
Na het voorstel van ons om een schadevergoeding ipv ontbinding van de koop, heeft de wederpartij al sinds maart niets meer laten weten!!
Dus van gang naar de rechtbank is nog heel geen sprake geweest....
Dit bericht heb ik eigenlijk helemaal over de kop gezien en vind dat je verhaal hierdoor nog minder sterk wordt tegenover de verkoper.
De eerstvolgende stap die een rechtsbijstandverzekering voor je zou kunnen nemen is wel naar de kantonrechter. Meer kan de rechtsbijstand ook niet voor je doen.
Mocht je ontbinding van de koop nog voor ogen hebben, dan moet je er wel rekening mee houden dat de rechtsbijstand de spelregels inmiddels voor je heeft veranderd, doordat zij al namens jou een schadevergoeding hebben geeist en niet meer volledige ontbinding van de koop. Op dat recht kun je inmiddels niet meer terugkomen. Bovendien is de termijn nu ook veel te lang om nog enige kans te maken om zo'n zaak te winnen. Als je in maart al een brief hebt gezonden, zit een rechtbank ook niet meer op je te wachten. Die periode is te lang. De verkopende partij heeft niet gereageerd omdat hij denkt ammehoela, maar jij hebt zelf ook verder geen actie ondernomen. De termijn tussen het kenbaar maken van het gebrek en vervolg mag voor een rechtbank niet zo lang zijn.
Als de verkopende partij al die maanden niets van zich heeft laten horen dan ben ik bang dat je je er beter bij neer kunt leggen, hoe moeilijk dat ook is. De rechtsbijstandverzekering kan niet meer doen dan je adviseren en bemiddelen, maar als er geen bemiddeling mogelijk is met de verkoper omdat deze niet mee wil werken en je wilt niet naar de rechter (dat zou ik ook niet meer doen, dat is zeker niet goedkoop en ik verwacht niet dat je nog in je recht staat), dan houd het voor hen ook op.
Dit is niet om je aan te vallen, maar bedoeld om je een reeel beeld te geven over je kansen. Aan jouw zijde is er een hoop gevoel aanwezig, maar de wet kijkt soms helaas naar zwart witte lijnen....