Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Loenz schreef:Word waarschijnlijk een fijn en goed sportpaard
Renske20 schreef:niet aanvallend bedoeld, amar je bent pas 13 en dna een compleet groene 3 jarige hengst willen kopen...
geen idee wat je moeder aan ervaring heeft, maar hoe dan ook, als je hem wil kopen laat hem iig castreren en op een goede africhtingsstal inrijden! voorkomt een heeeele hoop problemen!
ben zelf 23 en mijn 2 jarige wordt volgend jaar door anderen ingereden, teriwjl ik als werk zelf paarden heb ingereden en altijd veel verschillende dieren heb gereden, en dit alweer mn 3e eigen paard is
merk nu wel dat je geluk of pech kan hebben qua karakter van zo'n jong dier en no way dat ik mijn peuter zelf ga inrijden, veel te bang dat t fout gaat en dan is zo'n dier voor t leven verpest
hengst laten lijkt me ook niet echt verstandig...
maargoed, als je er toch voor wil gaan, castreren & door mensen met ervaring (en dan bedoel ik veeeel ervaring en niet iemand die al 20 jaar wat rondhobbelt op brave paardjes) laten inrijden en dan komt t wel goed
wel vind ik het echt nog een baby voor een 3 jarige, dus geef hem iig de tijd
MissVicky schreef:Das waar maar een hoop leren doe je van veel rijden en daar hoort inrijden toch ook bij? Hoe kun je nu ooit paarden goed gaan inrijden als dat niet kan omdat je t paard misschien wel verpest? Dat risico zit er altijd aan, je kunt er alleen maar van leren
Renske20 schreef:'bijven plakken' en 'wat ponys hebben ingereden' is heel wat anders dan een 3 jarige hengst inrijden en klaarmaken voor een 'sportcarriere'en als 13 jarige heb je nou eenmaal lang niet zoveel ervaring als iemand die al jaaaren meegaat in de paarden! simpelweg omdat ze nog zo jong is!
t kan best goed gaan, t kan ook heeeel erg fout gaan, en dat laatste gebeurd vaker dan het eerste!
idd! Het kan echt gevaarlijk zijn!
Mijn verzorgpaard was ook tot zijn 3de wild, kende geen halster, borstels enz. Maar op zijn 4de reed ik al wedstrijden met hem. Heb de eerste 2 maand alleen maar contact proberen te maken, dus aaien en daarna borstelen en toen halster om. Na het zadelmak maken (door professionele mensen laten doen) ging het niet altijd van een leien dakje en hij blijft altijd eenkennig (hij is nu 7 jaar) en heel dominant tegenover mensen. }> Als ik er niet bij ben is ie een ramp, maar in die 4 jaar is ie heel braaf geworden en loopt nu met mij M1 dressuur en we zitten op springles. Dus veel geduld, dan kom je er wel hoor.
En niet bang zijn om hulp te vragen, kan je veel ellende besparen.

Zit iedereen hier ruzie te maken om die hengst, koopt ze gewoon een andere