dochter verzorgt pony: wat moet je hiervan denken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: dochter verzorgt pony: wat moet je hiervan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:40

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Ik heb 4,5 jaar een paard gereden waarvan de eigenaar zo wispelturig was als maar bestaat. Ik was helemaal verliefd op het paard maar ze was lastig te rijden en al 12 jaar oud. De verhouding met de eignaar werd op een gegeven moment slechter en slechter omdat ik graag verder wilde met het paard en hij soms dagen had dat hij me gewoon naar huis stuurde en zei dat ik niet mocht rijden. Dan ging het weer een paar weken goed maar nooit voor lang.

Ik heb ook een tijd gedacht om dit paard te kopen van hem maar heb uiteindelijk met pijn in het hart besloten het niet te doen en op zoek te gaan naar een ander paard voor mezelf.

je moet jezelf niet door de omstadigehden laten dwingen om een paard te kopen. Zeker niet als je financieel hier niet toe in staat bent. ook moet je geen paard kopen wat niet bij je doelen past (wedstrijden, buitenrijden, karakter) Hier krijg je uiteindelijk altijd spijt van.

Ik weet hoe hard het allemaal klinkt maar achteraf gezien heb ik de juiste keuze gemaakt. De eerste weken dat ik mijn eerste eigen pard had was ik alleen maar verdrietig over mijn ex-verzorgpaard. Nu ben ik super blij met mijn paard; hij past prefect bij mijn en mijn doelen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:53

Nu ik de rest van het verhaal heb gelezen zeg ik helemaal: niet doen!

Je dochter legt de komende tien jaar van haar leven al vast. Ook al wil ze nu gaan werken voor haar paard, misschien dat ze na een jaar er achter komt dat werken ook niet alles is.verder studeren wordt lastig als je een eigen paard moet onderhouden.
Daarbij vragen ze te veel geld voor het paard en mankeert hij iets (overgewicht met mogelijk overmatige slijtage).

Er zijn zooooo veeeel paarden waar ze net zo veel van kan gaan houden, die beter geschikt zijn en waarbij de timing financieel gezien beter uitkomt. De grootste fout die je kunt maken is een paard kiezen met alleen je hart zonder naar je verstand te luisteren.

geloof me, ik heb ook tranen met tuiten gehuild toen ik mijn verzorgpaard kwijt raakte maar weet nu dat het de juiste keuze was.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 16:47

Mijn dochter hoeft niet zo veel uren in de maand te maken omdat mij man en ik zowiezo een groot deel betalen. Dit paardje kan objectief gezien minder waard zijn maar voor mijn man en dochter is ze het geld dubbel en dwars waard. MIjn dochter heeft geen wedstrijd ambities oid ze rijd puur voor de lol en zo lang haar paard zit heeft heeft zij het ook. Ze hoeft voor haar studie absoluut niet krom te liggen omdat ze goed kan leren en niet door gaat leren tot HBO niveau. Ze wil gewoon een baan war ze lol in heeft en dat een loon heeft waar ze van kan leven.