Helppp alle zadels schuiven naar voren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Helppp alle zadels schuiven naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:43

hee het is avond laat mensen slapen en de reacties komen vanzelf! ik heb er zelf geen kijk op dus ik zeg nix

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:59

lotttttttt schreef:
Mizz_mol schreef:
Zelfde probleem hiero.. ook half arabier maar die staart riem heeft ze om hoor! het maakt mij niks uit wat de rest er van vind dat het zadel goed ligt vind ik net wat belangrijker!

maar ik wil wedstrijden gaan rijden met mijn pony , nu natuurlijk nog niet, maar als ik toch ooit van een staartriem af moet waarom zou ik dat dan nu niet gelijk op lossen ...
Je mag helaas geen wedstrijden rijden met een staart riem ..

heeft ze geen last van de staartriem? heeft ze ook zo'n smalle bouw van voren?

Mistral is ook smal van voren en ook ik blijf natuurlijk niet bij dit zadel. Maar zolang jouw pony nog jong is en nog word beleerd kan je het beter met een staart riem oplossen. Ze krijgt namelijk nog andere bespiering etc. Staart riem heeft mistral totaal geen last van ze heeft er meer last van als t zadel in der nek ligt lijkt mij. Mistral is al uitgegroeid maar heeft heel lang stil gestaan waardoor haar bespiering ook weg was. Mn zadel zat toen prima maar nu niet meer hij schuift en voor een kort termijn oplossing is een staartriem financieel ook nog eens fijn!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 23:07

Citaat:

Mistral is ook smal van voren en ook ik blijf natuurlijk niet bij dit zadel. Maar zolang jouw pony nog jong is en nog word beleerd kan je het beter met een staart riem oplossen. Ze krijgt namelijk nog andere bespiering etc. Staart riem heeft mistral totaal geen last van ze heeft er meer last van als t zadel in der nek ligt lijkt mij. Mistral is al uitgegroeid maar heeft heel lang stil gestaan waardoor haar bespiering ook weg was. Mn zadel zat toen prima maar nu niet meer hij schuift en voor een kort termijn oplossing is een staartriem financieel ook nog eens fijn!

maar het zadel zit ook niet lekker bij dr want ze bokt omdat ze er last van heeft...

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 23:08

BrittKitt schreef:
hee het is avond laat mensen slapen en de reacties komen vanzelf! ik heb er zelf geen kijk op dus ik zeg nix

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 07:22

staartriep

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 08:52

lotttttttt schreef:
Citaat:

maar het zadel zit ook niet lekker bij dr want ze bokt omdat ze er last van heeft...

Dat dacht ik eerst ook altijd tot ik erachter kwam dat het gewoon der karakter was . Ze doet het namelijk met longeersingel ook.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:08

Bij mijn paard schoven ook alle zadels naar voren. Ik werd er gek van.
Ze had ook nog eens behoorlijk wat schoft, dus het was echt opletten anders zat er nog een drukplek ook.

Ik heb ca. 30 zadels op mijn paard gehad. Alles schoof
Uiteindelijk op een Passier uitkomen, die niet schoof. Ik heb dit zadel gekocht. Helaas bleek toch dat zodra de vulling iets in elkaar ging zitten het zadel toch weer ging schuiven.

Ik heb er een zadelmaker bijgehad, die heeft 'm weer opgevuld.
Weer 2 maanden perfect en vervolgens toch weer wat schuiven.
Ik heb nu een onderlegger onder het zadel liggen, van een apart soort materiaal. Als je het er onder legt en de onderlegger koud is, is hij vrij dik, maar hij reageert op lichaamswarmte en wordt dan dun/vloeibaar.

Het voordeel is dat het stukje van de onderlegger wat aan de voorkant uitsteekt, dus dikker blijft als de rest van de onderlegger en daardoor het zadel goed op de plaats houdt. Ik heb de onderlegger eigenlijk gekocht voor onder mijn springzadel, maar dit is voor mij echt een perfecte oplossing.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 11:53

boemel schreef:
Bij mijn paard schoven ook alle zadels naar voren. Ik werd er gek van.
Ze had ook nog eens behoorlijk wat schoft, dus het was echt opletten anders zat er nog een drukplek ook.

Ik heb ca. 30 zadels op mijn paard gehad. Alles schoof
Uiteindelijk op een Passier uitkomen, die niet schoof. Ik heb dit zadel gekocht. Helaas bleek toch dat zodra de vulling iets in elkaar ging zitten het zadel toch weer ging schuiven.

Ik heb er een zadelmaker bijgehad, die heeft 'm weer opgevuld.
Weer 2 maanden perfect en vervolgens toch weer wat schuiven.
Ik heb nu een onderlegger onder het zadel liggen, van een apart soort materiaal. Als je het er onder legt en de onderlegger koud is, is hij vrij dik, maar hij reageert op lichaamswarmte en wordt dan dun/vloeibaar.

Het voordeel is dat het stukje van de onderlegger wat aan de voorkant uitsteekt, dus dikker blijft als de rest van de onderlegger en daardoor het zadel goed op de plaats houdt. Ik heb de onderlegger eigenlijk gekocht voor onder mijn springzadel, maar dit is voor mij echt een perfecte oplossing.

Bedankt voor je reactie!! ik ga nu ook zoeken naar een zadel dat in ieder geval beter blijft liggen dan die ik nu heb. als ik dan het zelfde probleem daarna hou, dat het na een tijdje weer gaat schuiven, kan ik ook altijd zo'n onderlegger proberen.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:49

Chrystal-gek schreef:
Wat voor boommaat heeft jouw pony nodig?
Want als ik jouw verhaal zo lees, heb je gewoon geen goed-passend zadel.
Ik zou niet allemaal hulp en lapmiddelen gaan gebruiken (zoals een staartriem, wat mij sowieso al niet fijn voor de pony lijkt zoals je zelf ook al zegt, want het zadel blijft dan misschien wel liggen, maar ligt nog steeds niet goed), maar op zoek gaan naar een goedpassend zadel.

Welke zadelmaker heb je nu?
Als deze je niet verder kan helpen (blijkbaar), zou ik opzoek gaan naar een andere.
Van Triest in Meppel is een super zadelmaker!
Voor adres en telefoonnummer zou je mij kunnen pb'en.
Bel hem eens op, leg je probleem voor en hoor eens wat hij erover te zeggen heeft.

Succes.

Helemaal mee eens. Mag mij ook bellen uiteraard( of mailen)

Een passend zadel schuift niet, maar is niet altijd voor 100% op te lossen maar 95 is ook al heel wat...

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:54

russel schreef:
Sommige paarden hebben een op maat gemaakt zadel nodig. Zoals sommige paarden een hele goede hoefsmid nodig hebben. Krijgen ze beide niet dan gaan ze naar de filisteinen (schrijf je dat zo?)

Ik spreek uit ervaring.

ieder paard heeft een hele goede hoefsmid nodig(evenals ee passend zadel)