Wat is er niet goed aan mijn advertentie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: [centraal] Wat is er niet goed aan mijn advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:09

Yvonniej schreef:
even offtopic

ik vindt het een leuk paard naadje24!

dank je wel!

vinden wij zelf ook nog steeds hoor
het doet ons ook echt heel veel pijn dat hij wegmoet
maar het is helaas niet anders
nu nog hopen dat er een goede lieve baas langskomt die wedstrijden met hem gaat rijden en af en toe een buitenrit
dit verdient hij echt!!

dat is ook zoiets wat ik graag even ontopic aan dit topic wil toevoegen:
vaak staat er in adjes dat hij superlief is..verkeersmak enz.. en blijkt dus bij bezichtiging het best een etterbakkie of onrustig buiten enz.enz..
daar moeten de mensen die wel eerlijk zijn over het karakter (ik dus )
onder lijden dat mensen het op een gegeven moment niet meer geloven
de 2 mensen die we tot nu toe hebben gehad zeiden ook: niks was gelogen aan jullie verhaal!
alleen jammer dat het niet klikte..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:40

Dat goede karakter zit anders wel tussen de oren van de verkoper, die vindt vaak echt dat het een ondeugens scheetje is.
De koper ziet echter een slechtopgevoede 4 jarige lummel staan die er totaal aan gewend is zijn zin te krijgen.

Ik zie dus liever staan correct opgevoed dan leuk karakter staan.
Het is maar net wat je leuk vindt. En het klinkt wat serieuzer

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:50

amondi schreef:
Dat goede karakter zit anders wel tussen de oren van de verkoper, die vindt vaak echt dat het een ondeugens scheetje is.
De koper ziet echter een slechtopgevoede 4 jarige lummel staan die er totaal aan gewend is zijn zin te krijgen.

Ik zie dus liever staan correct opgevoed dan leuk karakter staan.
Het is maar net wat je leuk vindt. En het klinkt wat serieuzer

ben het zeker met je eens maar karakter speelt toch ook wel degelijk een rol
onze grote jongen is vanaf het moment dat hij bij ons gekomen is (2 jaar oud) altijd al zachtaardig geweest
en uiteraard gaat opvoeden dan ook makkelijker
sommige paarden kan je opvoeden ,maar moet je toch voor op je hoede blijven
bij deze weet ik dat ik bij wijze van spreken de hele rit met mijn ogen dicht kan blijven of omgekeerd ga zitten en hij dan nog steeds geen fratsen uit zal halen
mijn andere grote kanjer die kan wel eens wat vuriger zijn..daar ben ik meer mee op mijn hoede
beide op dezelfde manier opgevoed
toch een stukje karakter dus

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:41

meiske16 schreef:
jah precies...1 prijs,en daar is aan te houden(ben wel benieuwd wat je er nu eigenlijk voor betaald hebt dan )
maar sommigen kunnen wel een beetje overdijven. als je dan de foto ziet...onderhals,rank,iel noemaar op met als titel super chique...
dan denk ik

Maar je moet je beest verkopen dus een klien beetje aanprijzen mag.

Ik zet er eigenlijk ook altijd neer.

Super shique hengst veulen, met veel uitstraling!
Zeer aanhankelijk, loopt makkelijk mee aan touwtje (hoort erbij is een stukje karakter)
Donker bruin, geen aftekening, komt goed aan de maat.
afstamming solitair x Casimir.
Correcte gangen.
Geboren 30-04-2005
gechipt en ontwormd.

Voor meer info bel: danielle : 06 12345678
Vraagprijs 2500
Omg hogeveen.

Dit zou mijn advertentie kunnen zijn.

Niet te lang.
Je mag je paard best iets aanprijzen.
Als je verder de info maar duidelijk erbij zet.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:01

"Shique" moet je dan wel even corrigeren met een "C" he

geintje...

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:24

Tuurlijk mag je een paard aanprijzen, maar je moet geen onzin gaan verkopen. Aanprijze is imo zijn sterkte punten nog net iets meer en beter naar voren brengen dan zijn mindere kanten.
Maar als een pony bv een onderhals heeft, je zn ribben kan zien, half dode manen heeft, weinig spier etc moet je er gewoon niet bij zetten zeer chique pony of iets in die richting.
Je kan imo toch het beste eerlijk blijven. Mensen komen misschien wel kijken als je mooie praatjes hebt, maar ze zien snel genoeg wat er wel en niet van klopt als ze de pony of het paard irl zien. En ik kan wel uit ervaring zeggen dat het niet leuk is elke keer weer teleurgesteld te zijn hoor. Je rijdt een heel stuk voor niks, je moet die mensen ook weer teleurstellen dat het paard niet is wat je zoekt enz.
Nee ik heb gewoon liever dat ze echt eerlijk zijn

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:07

Inderdaad.

Bij Nero werd ook gewoon verteld dat hij alles best vind ,je kan doen wat je wilt, het maakt hem niks uit.
Maar hij wel soms een eigen wil heeft,ook helemaal waar.
En dat hij luchtzuiger is en s&m-exceem heeft.
En dat in een nette advertentie, met de stokmaat erbij enzo.

Hardstikke duidelijk en ook geen woord van gelogen *resultaat, hij bivakkeert nu in m'n achtertuin *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:35

Ik heet Aukje, ik ben 14 jaar en ik woon in Amsterdam Zuidoost.
Ik rijd 1 keer in de week op manege Bleijenberg in Weesp.
Daar rijd ik ook FNRS-wedstrijden, wat erg goed gaat.
Ik rijd nu nog maar 2 jaar maar ik rijd in gevorderde lessen mee.
Ik heb hiervoor 1 verzorgpony gehad.
Daar moest ik helaas mee stoppen omdat hij net iets te ver weg stond.

Dressuur, springen, buitenrijden... Ik vind het allemaal even leuk en ik sta er open voor om nieuwe dingen te leren.
Klusjes doen vind ik helemaal niet erg.
Rijden vind ik ook absoluut niet het belangrijkst.

Ik ben ongeveer 1.65 lang en weeg 47 kilo.
Dus als het een kleine pony is, ben ik misschien een beetje lang maar in ieder geval niet te zwaar.
Ik woon in Amsterdam Zuidoost dus Abcoude, Driemond, Weesp en omgeving komen mij het best uit, zolang het maar te doen is op de fiets.

Groetjes, Aukje.

U kunt me altijd bereiken op m'n emailadres aukje91@hotmail.com.

Dit is de advertentie die ik op internet heb staan.
Vinden jullie dat er nog meer informatie in moet? Zoja wat dan?
En op welke punten moet ik het nog een beetje bijschaven?
Alvast bedankt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 06:41

Ik vind het een gevaarlijke advertentie voor internet.
14 jarig slank meisje uit Amsterdam is bereid om bij u langs te komen.

Ik zou nooit alleen gaan de eerste keer, altijd Pa of Ma meenemen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:12

aukje91 schreef:
Ik heet Aukje,
ik ben 14 jaar
en ik woon in Amsterdam Zuidoost.
Ik rijd 1 keer in de week op manege Bleijenberg in Weesp.
Daar rijd ik ook FNRS-wedstrijden, wat erg goed gaat.
Ik rijd nu nog maar 2 jaar maar ik rijd in gevorderde lessen mee.
Ik heb hiervoor 1 verzorgpony gehad.
Daar moest ik helaas mee stoppen omdat hij net iets te ver weg stond.

Dressuur, springen, buitenrijden... Ik vind het allemaal even leuk en ik sta er open voor om nieuwe dingen te leren.
Klusjes doen vind ik helemaal niet erg.

Rijden vind ik ook absoluut niet het belangrijkst.

Ik ben ongeveer 1.65 lang en weeg 47 kilo.
Dus als het een kleine pony is, ben ik misschien een beetje lang maar in ieder geval niet te zwaar.
Ik woon in Amsterdam Zuidoost dus Abcoude, Driemond, Weesp en omgeving komen mij het best uit, zolang het maar te doen is op de fiets.

Groetjes, Aukje.

U kunt me altijd bereiken op m'n emailadres aukje91@hotmail.com.

Dit is de advertentie die ik op internet heb staan.
Vinden jullie dat er nog meer informatie in moet? Zoja wat dan?
En op welke punten moet ik het nog een beetje bijschaven?
Alvast bedankt

dit is onder andere waar een "mafkees" naar zal kijken en hem zal opvallen en hem niet zal schromen jou te mailen

ik vind het goed dat je veel over jezelf wilt vertellen maar ik zou dat persoonlijk houden via mail

deze advertentie is echt gewoonweg te gevaarlijk voor openbaar internet
er lopen zoveel mafketels rond!

hou je advertentie kort en nieuwsgierig,verteld de andere dingen pas nadat ze jou gemaild hebben

veel succes

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:33

Ik heb mijn berichtje nu al best wel een tijdje op internet staan, maar het wil nog niet echt lukken. Ik heb 2 keer een reactie gehad wat véél te ver weg was, terwijl er (volgens mij) toch duidelijk staat waar in de buurt het kan zijn. Iemand tips? Het gaat om deze advertentie.

Hoi,

Ik ben Nancy(14 jr) en op zoek naar een leuk paardje om te verzorgen in de buurt van Oosthuizen. (Hoorn, Purmerend, Beemster, Kwadijk etc.) Het gaat om 1 á 2 dagen in de week. Ik heb al een verzorgpaard,en wil daar ook niet mee stoppen, maar het lijkt me leuk om nog een paardje te hebben. Ik wil wel graag rijden, maar uiteraard ook dingen die misschien minder leuk zijn. Aangezien ik best lang ben, zoek ik een pony die niet te klein is. Ik ben iemand die zich aan de afspraken houdt, en kom nooit zonder afbericht. Verder ga ik natuurlijk netjes om met de spullen en het paard. Ik hoop op een leuke reactie, dus ken of ben jij iemand die een verzorgster zoekt, stuur dan even een mailtje zodat we misschien wat af kunnen spreken!

Groetjes Nancy

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:01

Oh, en dan nog iets: al die mensen die hun "super-springende, best-bewegende springpaard" willen verkopen...
Zet er springfoto's bij ipv hoofdfoto/standfoto!!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:38

waar ik een hekel aan heb bij een paard dat te koop staat:
van die hele verhalen over het hele leven van het paard, en wat voor "ondeugende"truukjes te uithalen etc.
hou het inderdaad kort en bondig. en verkoop altijd met 2 foto's. standfoto en beweeg foto.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:50

Wat ik belangrijk vind in een advertentie (en ik heb er heel wat gezien het afgelopen jaar) is het volgende.

Een kort en bondige advertentie waar wel alle belangrijke informatie instaat.
Niets zo irritant als onduidelijke of incomplete advertenties en die sla ik dus ook direct over.

Als je een paard aanbied:

- Foto's
- Leeftijd
- ras
- stokmaat (en als het een jong dier is de stokmaat van de ouders)
- hoe lang in bezit
- waarvoor gebruikt, welk niveau, verkeersmak etc.

Hele uitgebreidde verhalen hoeven van mij niet, maar wat voor type karakter vind ik wel handig. Dus bijv. pittig karakter, erg koelbloedig etc.

Als je spullen aanbied:

- Foto's
- kleur, maat en staat
- Schoonmaken van de spullen voor het maken van foto's en aanbieden
- bij een zadel duidelijk de maten en op wat voor paarden het heeft gelegen.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:47

Even een vraag: Wat vinden jullie wat er zeker in moet bij iemand die een advertentie heeft van: Gezocht verzorgpaard

Ik zoek namelijk een verzorgpaardje en wil graag een advertentie hier op bokt zetten en op marktplaats maar wil natuurlijk wel een goede advertentie zodat ik tenminste wat reacties krijg..

Groetjes

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:11

Waar?
Paard of pony?
Ervaring?
Leeftijd?
Wat wil je doen, echt verzorgen of ook rijden. Of juist rijden en ook een beetje verzorgen?
Ambities( naar les of naar de club?)

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:14

Oke is goed.. Ik zal een adv. maken en die eerst hier neerzetten voordat ik hem echt plaats..

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:33

Hallo

Ik zoek een paardje die ik kan verzorgen en ook bereiden.
Waar Nijverdal en omstreken. Op fietsafstand
Paard/Pony Pony, C of D, maar een kleinere vind ik ook leuk. Ik hou van stevigere pony's (Haflinger, Fjord, Shetlander) maar wat luxere zijn ook goed (New Forest, NRPS, Welsh)
Leeftijd Ik ben zelf 14, leeftijd van de pony maakt niet zoveel uit liefste van 2 tot 25 jaar.
Ervaring Ik heb al meerdere pony's verzorgt, rijd bij een manege. Rijd 5 jaar en ben bereid om dingen te leren. Ik doe ook mee aan wedstrijden op de manege en heb meegedaan aan spelletjesdag bij de Hertruitertjes in Hellendoorn. Hellaas heb ik nog geen kansen gehad om wedstrijden te rijden.
Mijn verwachtingen De verzorging, stallen (evt. weide) uitmesten, poetsen, erf vegen, het tuig onderhouden. Ik zoek eigenlijk een paardje waar mee ik kan rijden, en waarmee ik (als er vervoer is, me ouders kunnen dat niet) mee naar les mag. Aan spelletjesdagen meedoen zou ik ook erg leuk vinden maar eigenlijk wil ik alleen maar dingen leren.

Heeft u een leuk paardje, of kent u iemand met een leuk paardje? Mail mij dan. **e-mail adres**

Groetjes

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze adv. heb ik net gemaakt en staat verder nog nergens op internet (behalve hier) wat is jullie mening hier over?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:49

Klinkt m.i. goed, wel de eerste keer altijd met een volwassene meegaan, niet iedereen is helaas betrouwbaar!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:32

Hallo, ik zoek een 'bijrijdpaardje' om dus echt op te rijden. En nou wou ik graag weten hoe ik het beste een advertentie kan opbouwen.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:53

Ik doe minimaal. Als mensen een Lusitano willen is de afstamming meestal wel belangrijk, dus die zet ik er bij. Maar verder niet zoveel. Ja schofthoogte en wat er mee gedaan is/wordt. Mensen die reageren kunnen een hele batterij foto´s krijgen en foto´s van de papieren of papieren van de ouders en rijfoto´s als die bestaan en filmpjes. Dat hoeft niet allemaal in de advertentie.
Verder vind ik karakter omschrijven hopeloos. Een paard reageert op zijn mens. Maar ik doe wel een poging. Wat meestal eindigt in:"Is een braaf paard." Want dat zijn de paarden die ik selecteer voor de verkoop nu eenmaal. Ik wil graag een goede naam opbouwen, en ga dus geen vreselijke paarden naar Nederland en België laten komen.
De meeste paarden die ik verkoop zijn hengsten. Ik zet erbij hoe ze al of niet reageren op merries, ik denk dat zoiets wel belangrijk is voor mensen in het buitenland.
Ik kan me niks voorstellen bij die "klik" die ze zo nodig vinden. Kan aan mij liggen, maar ik heb zo´n 500 paarden gereden en ik had ze allemaal wel willen hebben. De een rij en verzorg je zus de ander zo. Gewoon aanpassen. Als je kinderen krijgt, neem je ze toch ook gewoon zoals ze zijn en voed je ze naar je beste kunnen op?
Ik snap wel dat je bepaalde capaciteiten zoekt voor het doel waarvoor je ze wilt gebruiken.
Prijs zet ik er niet bij, omdat ik bemiddel en geen eigen paarden verkoop. De eigenaren willen de prijs nog wel eens aanpassen als een jong paardje weer wat ouder is, of als ze ingereden worden. Soms zakken ze ineens omdat ze er vanaf willen. Dus de prijs kan veranderen. Bovendien zie ik liever mensen die persee een Lusitano willen, dan een paard van een bepaald bedrag. (Hoewel ik ook wel voor mensen Lusitanos zoek naar hun budget).
Wat ik ook zie is dat mensen onredelijke eisen hebben. Ze willen een goed paard voor zo weinig mogelijk geld. Aan de andere kant vertrouwen ze het niet als je een Lusitano goedkoop aanbiedt, dan moet er in hun ogen wel wat aan mankeren. Tja...dan wordt het moeilijk. Ik vind de reacties op sommige advertenties even vreemd als sommige advertenties. Ik bied bv een 3,5 jarige hengst aan. Vraagt iemand welk niveau dressuur hij loopt. Excuse moi, paardje is net een paar maanden onder het zadel! En raar opkijken dat hij een beetje duur is, terwijl er bij staat dat vader landelijk dressuurkampioen is geweest en moeder een van de beste merries van het land!
Ik zal wel willen lezen wat men in een advertentie van een Lusitano zou willen zien.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:16

BellyBel schreef:
Hallo

Ik zoek een paardje die ik kan verzorgen en ook bereiden.
[
[/quote]

Hoe? Met een lekker room sausje?
Dit zijn dus dingen die naar mijn idee niet kunnen. Natuurlijk kan je fouten maken, laat daarom een vriendin of je ouders je advertentie even nalezen op spel/taal fouten

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:08

Moet je er ook even bij vertellen dat bereiden dus tot maaltijd maken is, en berijden erop zitten... Ook vriendinnen en ouders kunnen moeite hebben met spellen...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:39

_Marinke_ schreef:
Hallo, ik zoek een 'bijrijdpaardje' om dus echt op te rijden. En nou wou ik graag weten hoe ik het beste een advertentie kan opbouwen.

Ik zou erin zetten:
Je leeftijd, je niveau, hoeveel dagen per week je zou willen komen (als je niet elke dag zou kunnen komen), welke discipline je rijdt, in welke omgeving je een paard/pony zoekt en je telefoonnummer en evt. bijzondere eisen (als je per se op concours wilt, een bepaalde maat pony zoekt, of het met het openbaar vervoer bereikbaar moet zijn oid). Alle andere dingen zijn denk ik later wel te bespreken.

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:20

Met een roomsausje , die vind ik geslaagd , sorry maar dat is mijn humor nu eenmaal