Hulzebos zadels..... goede ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Hulzebos zadels..... goede ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:22

Margreet schreef:
Ik heb zelfs een Daaleman van 40+ jaar oud!
Hij past niet, dus daarom gebruik ik 'm niet, maar er mankeert technisch niks aan!

Ja die van mij had dus ook wel 40 jaar oud kunnen worden, maar de vorige eigenaar heeft hem ooit laten lijmen na het opvullen inplaats van naaien.
En door het vele rijden en zweten wat er daarna gebeurt is laat de lijm los en doordoor is hij op, een zadel wat gelijmd is kunnen ze schijnbaar niet meer naaien en niet meer opvullen.
Maar als de vorigew eigenaar een andere beslissing had genomen was hij nog wel 20 jaar mee gegaan.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:29

ik heb verschillende paarden gereden die een hulseboszadel hadden en ik vond t nooit wat. Ik vind de zit van hulsebos vreselijk. Je zit helemaal klem en ik had dus helemaal geen bewegingsvrijheid meer. Misschien is dat niet bij alle modellen zo, dat weet ik niet.
Ik rij zelf met passier en daar ben ik helemaal weg van. Ik heb 1 zadel en die ligt goed op al mijn 3 paarden. Ik kan me trouwens een topic herinneren op bokt dat iemand met andalusier ook op zoek was naar een zadel en dat een model van passier goed paste. Moet je anders even kijken bij passier bij de vragen over zadels hier op bokt.
En van triest in meppel is idd een goeie, daar ga ik ook altijd heen!!!
Laatst bijgewerkt door guusje op 12-07-05 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:57

Nee ik heb ook geen problemen met de rug van mijn paard, terwijl hij al een jaar of 4 een Hulsebos op zijn rug heeft liggen Ook iemand die ik ken, die veel verstand heeft van zadels en hun pasvorm heeft 2 Hulsebossen. Nou zo iemand met verstand neemt dan toch niet zo'n zadel als het niet goed zou zijn

Ik denk dat de meningen sterk verdeelt zijn. ik ben iig geval super tevreden met Hulsebos

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:01

cornelie schreef:
Nee, geen maandagmorgen modelletje.
In het zadel zelf zit een probleem waardoor er uiteindelijk een zeer klein draagvlak ontstaat. Dus juist als bij gebruik de kussens zich wat gaan zetten. Dit is bij alle hulsebos zadels zo. Dit is ons getoond bij een opengesneden hulsebos zadel. De veren in het zadel maken een te kleine hoek, daardoor dragen de veren niet volledig maar op een kleiner vlak. En dit komt dan weer op de rug van het paard. En ook een diepe zit komt helaas de pasvorm niet ten goede. Dit is bekend bij de makers maar men doet er niks aan omdat de consument graag een bepaald type zadel wil. Ik raad je echt aan om eens in dit zadel te kijken als je de kans krijgt. De buitenkant is verder prima

Niet alle Hulsebosjes hebben veren in het binnenwerk

En verder blijft het idd veel tegengestelde meningen.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:55

Zelf geen ervaring. Maar er zijn veel mensen bij mij op stal met een HB en die zijn hier zeer goed over te spreken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:47

Ben niet van plan om me zadel open te snijden haha. Maarre, waar zitten dan de zgn "drukpunten"? Dus waar draagt ie wel, en waar niet?

(jullie hebben m ewel een beetje bang gemaakt hoor!)

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 19:37

Wat je ook op Bokt aan topics over 't een of ander neer zet, de meningen zijn altijd verdeeld. Wat de een fantastisch vindt, vindt de ander waardeloos. Daarom zal ik niet zo snel een dergelijk topic openen, je wordt er niets wijzer van! Nu wil het geval dat ik onlangs een Hulsebos vzh zadel heb aangeschaft voor mijn brede Tinker. Een mooie bruine en ik ben er superblij mee! Ben ook op een normale manier behandeld, geen vuiltje aan de lucht. Een stalgenootje van mij heeft bijna gelijktijdig een zadel laten aanmeten. We zijn beide door dezelfde meneer geholpen. Blijkt dat het zadel van haar helemaal niet goed lag. Beest last van zijn rug, meneer Hulsebos erbij, hij zag het probleem ondmiddellijk en heeft het zadel weer meegenomen. Er wordt nu een heel nieuw zadel voor haar gemaakt. Ondertussen rijdt ze op een bruikleenzadel. Ze is tot nu toe prima behandelt, maar baalt natuurlijk als een stekker.

Maar ik ben nog steeds blij met mijn heerlijke mooie zadel. Overigens zijn er bij mij op stal meerdere mensen met een Hulsebos en ook zij zijn dik tevreden!

mijn peerd en zijn Hulsebos outfit
Afbeelding

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 19:44

In mijn omgeving hadden ook een aantal mensen een hulsebos zadel, en nadat ik dus eens op een hulsebos had gezeten kon ik op een ander zadel niet meer zitten. ik heb nu ook dus al een jaar een hulsebos en ben er zeer tevreden over, het zit GE-WEL-DIG!!en het ligt super op mijn paard. Bij mij op stal zijn er dus ook mensen met een hulsebos, en in totaal zijn ze er wel tevreden over maar je hoort er ook minder positieve reacties over. Maar dat is bij alle zadels zo. Ze zijn niet het goedkoopst maar de kwaliteit ben ik zelf tevreden over.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:18

Vind de prijs op zich nog wel meevallen. (ik heb misschien wel de goedkoopste, dat weet ik niet) Ik betaalde 1350 euro. En ik zie veel zadels die daar nog ver boven komen qua prijs.

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:30

Zelf heb ik geen ervaring met Hulsebos. Ik heb even serieus gekeken naar de uitvoering "endurance" maar helaas ligt deze op dit moment wat boven mn budget.

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Daaleman! Ik heb jaren geweldig op dat zadel gereden. Het zat als een huis en lag als een huis. Mensen zijn erg behulpzaam en nemen alle tijd voor je.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:23

Ik zweer bij hulsebos en heb al 2 jaar. Mijn stalgenoot al bijna 5jaar en ook helemaal super tevreden. De boom was kapot en daar is helemaal kosteloos een nieuwe in gezet en hij is weer als nieuw!!!!

Het is ook maar net wie je treft bij Hb want wij hadden ook een keer iemand bij Hb die na het bijvullen niet goed gestikt had: resultaat na 2 weken konden we weer. Helemaal kosteloos + de volgende keer ook kosteloos!
Ik vindt dat ze best en goede service hebben en wij zijn super tevreden.
Ik zweer bij mijn HB

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:29

Ik rij nu ook op een hulsebos maar ik vind dat je nogal in 1 houding gedwongen word, vooral mijn bovenbenen kunnen geen kant op. Maar als ik er over nadenk hoeft dat ook eigenlijk niet, ik irriteer me er ook zelden aan, het zit wel lekker 'vast'. Het is dus maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:13

Ik ben echt weg van Hulsebos , mijn zadel ligt als een huis , en het past op verschillende pony’s , ideaal dus !! Ik zou er ook graag een springzadel van willen hebben , maar zo rijk ben ik ook niet !

Jamila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:15

Hulsebos vind ik echt tóp !! Het zijn prachtige zadels , qwa kwaliteit maar ook qwa het uiterlijk !! Ze zijn echt supermooi en elegant , en ze zitten werkelijk als een huis !!

eurohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:16

Hulsebos !!

Mijn zadel ligt ook echt top ! En het past ook op verschillende pony’s & paarden , toendertijd heeft het F 3100.- gulden gekost , en het is nog steeds een prachtig zadel !!

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:21

GEWELDIG !! Ik vind ze ideaal !! De keuzes die je kunt maken , van dikte van de kniewrongen tot lederkeus . Super ! Ik heb een spring & dressuurzadel ervan , en mijn vader heeft er ook nog een paar , en ze passen inderdaad vaak op ‘verschillende’ ruggen , perfect ! Ook de service is bij ons altijd top geweest , nooit problemen . Een zadel om aan te raden , ik spring er al erg lang mee , en nu gaan we voor het eerst ermee naar het EK !

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:48

Joey's Hulsebos zadel zat echt super lekker, voor mij dan, helaas was het voor hem wat minder, jammer dat we daar pas zo laat achter kwamen (geen ernstige gevolgen hoor) maar omdat iedereen van die super verhalen over Hulsebos had durfde ik amper te twijfelen aan het zadel, jammer genoeg. Helaas had ik een echt maandagmorgen zadel waaraan steeds iets mankeerde (nieuwe bij Hulsebos gekocht) van singelstoten die los gingen, popnagels die losschoten en uiteindelijk een boom die brak doordat er zo vaak nieuwe popnagels in waren gezet (door Hulsebos)... Maar eerlijk is eerlijk het zadel zat als een huis (vhz richting spring..)

(als iemand nog intresse heeft in een Hulsebos met gebroken boom... )

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:49

Overigens ben ik niet de enige met klachten, kan je zo nog een lijst opnoemen, weliswaar wel netjes opgelost door Hulsebos, maar het had beter niet kunnen gebeuren...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:59

joelle schreef:
ineens de boom gebroken

Marije1984 schreef:
Mijn stalgenoot al bijna 5jaar en ook helemaal super tevreden. De boom was kapot en daar is helemaal kosteloos een nieuwe in gezet en hij is weer als nieuw!!!!

Hetja schreef:
een boom die brak

Ligt het nou aan mij of breken die bomen opvallend vaak?!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:13

Er is mij verteld, door een goede zadelmaker, dat de zadels van Hulsebos na een jaar of 5 a 6 opvallend veel gebreken vertonen, voornamelijk aan de boom. (of dit ook echt is weet ik niet, maar naar de dingen die ik heb gehoord en meegemaakt klopt dit redelijk, nu weet ik niet hoe dat met andere zadels zit, heb ik me nog nooit in verdiept nl.) En dan nog de maandagochtend produkties... (die zullen vast ook wel bij andere merken voorkomen)

Ik was toen ook super blij met mijn zadel, helemaal naar eigen keuze gemaakt, achteraf gezien had ik toch liever een standaard model zadel (lees ook ander merk!!) gehad die voor minder ellende had gezorgd en waarschijnlijk nu nog in gebruik was....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:16

5 jaar... Da's geen erg lange levensduur.

Mijn beide zadels (geen HB) zijn toch al een stukkie ouder en technisch nog in prima staat.

Pech kun je altijd hebben, met ieder merk, geluk ook. Maar ik vind dit toch wel opvallend hoor....

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:22

Mijn pony heeft een kieffer, 12 jaar lang en ik had 'm tweedehands gekocht, als zeven jaar oud, zadel is overigens nog steeds in (dagelijks) gebruik, al zou het wel een opknapbeurt kunnen gebruiken, maar iig nog nooit problemen mee gehad...... (zelfs singelstoten zijn nog in orginele en goede staat)

Joey heeft nu een Kentaur, deze hebben we nog geen maand (opvolger van de Hulsebos) hier kan ik dus nog niets van zeggen, maar de service is in ieder geval super!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:26

Ik heb een KN uit '96 en een Stübben uit (waarschijnlijk) '79.
En nog een lijk van een Daaleman
De KN is nog als nieuw, de Stübben is wat sleets, maar mankeert niks aan. Beide recent nagekeken.

Valt mij trouwens wel vaker op, dat ze vroeger toch beter wisten wat kwaliteit is dan nu. Komt ook door milieu-eisen e.d. natuurlijk.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:36

Tis dat ik geen geldboom in de tuin heb, anders was er voor Joey ook een Kieffer (of inderdaad Stubben, mijn zus heeft ook al een hele oude, is wel iets verkleurd, maar zit en ligt verder nog super, ook nooit problemen mee gehad!!) o.i.d. gekomen...
(ben nu wel heel nieuwsgierig naar hoe die Kentaur over een paar jaartjes bevalt! Qua prijs ligt ie een stuk lager dan de bekende merken maar een vijf jaar zal hij het toch wel volhouden...)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:55

Dat is nou precies wat ik ook bedoel, ik lees net van iemand die zei dat er een JC boom in de hulsebosch zadels zit, tja en JC zadels zijn erg fijn maar ook bijna allemaal scheef, dus dat verklaart een hoop.
Het probleem is dat de Hulsebosch zadels er van de buitenkant echt geweldig uitzien, en ze zitten ook fantastisch, MAAR het binnenwerk is PRUT, dus daar betaal je dan wel gemiddeld 1500 euro voor, ik kan dan werkelijk niet snappen dat ze niet een paar euro meer uitgeven aan de fabriek en er een goed binnenwerk in laten zetten.
Het is onderhand een feit dat de Hulsebosch zadels vrij snel gebreken gaan krijgen, onder andere op de boom.

Nou sorry maar dan kan het nog zo`n mooi en fijn zadel zijn van de buitenkant, maar zo`n zadel komt niet op mijn paard.

Ik heb 15 jaar een Kieffer gehad, zag eruit als nieuw, NOOIT iets mee gehad, paste op elk paard, alleen ik vond hem te hard, dus heb hem verkocht, en een JC gekocht, daar had ik gelijk problemen mee want die was dus scheef, en toen ik een nieuwe uit mocht kiezen omdat de fabriek erkende dat ie scheef was, was het nieuwe zadel in de winkel ook al scheef, dus heb toen maar een GOED zadel gekocht, Prestige Top Dressage, daar is laatst nog een test over geweest dat dat onderhand de beste zadels zijn qua prijs, kwaliteit enz, past op alle 6 mijn paarden.

Tuurlijk heeft ieder zijn eigen smaak qua zadel, maar ik vind het echt belachelijk dat je 1500 euro moet betalen en je boom na een paar jaar moet laten vervangen of iets anders wat al stuk is.....

Daarbij ken ik Hulsebosch en hun manier van werken dus ... nee die die zadels komen er bij mij niet in, erg jammer, want ze zijn echt mooi