Jettie schreef:Citaat:
(OK, sommigen hebben het geld niet, maar dat zijn een paar uitzonderingen in de paardensport)
wat een enge opmerking..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jettie schreef:Citaat:
(OK, sommigen hebben het geld niet, maar dat zijn een paar uitzonderingen in de paardensport)

Citaat:Veiligheidsbeugels, lijkt me verstandig, maar nog verstandiger is misschien wel met om met het juiste schoeisel te rijden, dan kun je ook niet blijven hangen (en niet te grote beugels...)

Ik begrijp gewoon niet dat je zonder cap wilt rijden. Omdat jouw paard zoiets niet overkomt? Omdat het te warm is? Omdat je toch nooi valt? Nee, ongebrijpelijk... runningkawa schreef:Verder juist wel brede beugels, kom je altijd eerder uit dan smale

.
.
. 
doubledream schreef:Ik rijd met cap als:
Op wedstrijd(verplicht)
Met springen (verplicht)
Op jonge paarden(eigen keuze)
Paarden die ik niet ken (eigen keuze)
Paarden die bloed link zijn. (eigen keuze)
geen cap:
Dressuur rijden (eigen keuze)
buitenritten. (eigen keuze)
Zouden ze nou een body protector verplicht stellen dan begrijp ik het en dan vind ik het ook goed, helemaal op maneges e.d
nu ben ik meteen een aso en ben ik dom maar ik denk dat in sommige gevallen een cap juist veel gevaarlijker is dan dat je zonder cap rijd. En nog steeds vind ik dat je zelf zo volwassen moet zijn om je eigen keuze te maken of je wel of niet met cap rijd en de gevolgen voor eige risico moet nemen.
) maar nouja.. ik heb zo'n lichtgewicht ding, 't weegt geen klap, zit niet irritant, is neit warm, dus, waarom niet?
maar als ik naar de ponyclub ga of als ik buiten rijd doe ik hem uiteraard wel op! Skitter schreef:doubledream schreef:Ik rijd met cap als:
Op wedstrijd(verplicht)
Met springen (verplicht)
Op jonge paarden(eigen keuze)
Paarden die ik niet ken (eigen keuze)
Paarden die bloed link zijn. (eigen keuze)
geen cap:
Dressuur rijden (eigen keuze)
buitenritten. (eigen keuze)
Zouden ze nou een body protector verplicht stellen dan begrijp ik het en dan vind ik het ook goed, helemaal op maneges e.d
nu ben ik meteen een aso en ben ik dom maar ik denk dat in sommige gevallen een cap juist veel gevaarlijker is dan dat je zonder cap rijd. En nog steeds vind ik dat je zelf zo volwassen moet zijn om je eigen keuze te maken of je wel of niet met cap rijd en de gevolgen voor eige risico moet nemen.
Voorbeeldje?
(niet dus). Dan kan je beter zonder rijden.
.
)...