Paard kopen; moeilijker dan ik dacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefje23

Re: Paard kopen; moeilijker dan ik dacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 20:24

leuk len en denice! zo kan het dus ook!!!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:15

Tja heb een hoop verschillende ervaringen (ben ook al met paardje nr 4 bezig )

De eerste, kreeg ik op mijn 9e samen met mijn zus. Een maand nadat we op een vakantiepark met pony's (collendoorn) waren geweest kregen we te horen dat we een pony of paard mochten. We wilden geen groot paard en anders werd het een ijslander, maar daar moesten we dan nog een jaar op wachten ivm hoge aanschafkosten.
Maar we waren al helemaal verliefd geworden op een shetje daar in t park, die was niet te koop maar die hebben we via de radio toch gekocht.

De 2e was als gezelschap voor de 1e pony. Elke week in de viavia kijken naar pony's, na een maand ongeveer eens gaan kijken en die pony ook gekocht.

De 3e was voor mij en mijn toen huidige vriend, nu dus ex en hij heeft die pony nu nog. Dat was iets lastiger, hoop stallen en handelaren afgeweest. We wilden snel een pony dus uiteindelijk de leukste binnen ons budget uitgekozen.

Die pony ging dus weer weg na een jaar en toen had ik besloten dat ik eerst een jaar ging sparen en dat ik dan alle keus zou hebben voor mijn eerste paardje wat echt helemaal van mij zou worden. Ik had toen maar 1000 euro te besteden en toen kwam ik ineens mijn droompaardje tegen op bokt. Nog maar 2 jaar oud dus ipv dat jaar sparen werd het een jaar opfokken Deze had ik al gekocht op aanbetaling voordat de vorige pony weg was (erg spannend allemaal, als ik pech had gehad had ik met 4 pony's in 1 keer gezeten en als student had ik dat toendertijd nooit kunnen betalen)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:30

Ik heb mijn paard nog geen twee weken, en heb eigenlijk niet naar hem gezocht. Ik heb op dit moment zoveel te rijden dat ik het eigen paard een beetje op de achtergrond had staan. Maar ik had in de hengstenwei bij stal wel een hele leuke jaarling zien staan voor niet heel erg veel geld (prijs/kwaliteit verhouding dan, want eigenlijk was het voor mij veel te veel geld). Op een avond kwam ik thuis en vertelde mijn vriend dat hij voor mijn verjaardag een paard voor me wilde kopen (de lieverd ) Hij had gespaard en kwam dus uit bij een bepaald bedrag. Ik mocht zelf kiezen wat ik wilde kopen, maar hij zag die jaarling wel zitten. Ik heb er even over nagedacht, want voor dat geld kon ik ook een aardig ingereden paardje kopen, maar geen hele goede. Na een half uur was ik eruit, ik wilde de jaarling. Helaas was die nog steeds iets buiten zijn budget, en heb ik zelf wat bijgelegd, maar dat had ik er graag voor over. Ik heb dus niks gezocht, mijn paardje heeft mij eigenlijk gevonden. We zijn al aardig aan elkaar gewend, als ik roep in de wei komt hij naar me toe en ik kan hem overal aanraken.
Hij is een beetje gekeurd, de da heeft naar zijn hart en longen geluisterd en even helemaal bekeken van een afstandje, hij is namelijk errug wild, ze zei dat zij het zou wagen voor dat geld, dus dat hebben we dan maar gedaan, en ik ben er echt superblij mee!!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:31

ik was helemaal niet op zoek naar een eigen paard , ik wist wel dat ik er over ong. 6 maanden een zou mogen kopen .
dus ik keek zo'n beetje elke dag op marktplaats om te zien wat er op stond wat mij aansprak.
tot ik op een morgen het paard van mijn dromen zag staan . meteen mijn moeder gebelt en die ging meteen kijken en zei : nou kom op mailtje sturen kijken wat ze zeggen.
ik proberen te mailen , maar het lukte maar niet ... ik lichtelijk in paniek want ik moest dit paard zien.
diezelfde middag op een andere pc toch het mailtje verstuurd ( was op een donderdag) kreeg antwoord , en we ginggen bellen , die vrouw zei al meteen dat het goed voelde en bla bla bla, zaterdag ben ik gana kijken en rijden, ik was helemaal verliefd! zondag op gaan halen ondaks het super ver was en mega slecht weer , we moesten nog een omweg nemen omdat er op bepaalde wegen teveel wind stond en je werd afgeraden daar met een trailewr te rijden ...
het paard werd niet gekeurd ( stom achteraf en stom om na 1 keer rijden een paard te kopen, maar het klikte) ik heb nog geen dag spijt gehad dat ik mijn beste vriend zo heb gevonden en meteen heb mee genomen

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 10:39

Zo zie je maar weer dat het heel verschillend kan gaan, vindt het echt leuk al die verhalen te horen! Het blijft toch altijd een gok ook al heb je hem gekeurd. Het kan ook alijd nog later blijken dat het toch niet klikt! Ik ben ook voornamelijk op mijn gevoel afgegaan bij Robin, het kwam opeens over me, dit moet je doen! We zullen zien wat het ons gaat brengen!!!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:20

Ik heb nu net 6 weken een nieuw paard. Ik heb 12 paarden bekeken. Toen ik mijn pony verkocht dacht ik dat ik binnen 2 weken wel weer wat anders had, niet dus.