kimbalover schreef:daantjuhhh schreef:
@TS.
Ik heb een paar vragen voor je en wil graag een duidelijk antwoord!
Ik had het hierboven over een pony van 136, maar jij wil waarsschijnlijk iets van rond de 1,60??
Dat weet ik niet, ligt er aan wat ik tegen kom.
Stel je voor dat dat paard net zo word/is als die pony van 1,36.
Hoe ga je hem voeren?
Als hij in de wei staat leg ik het daar wel neer.
Hoe doe je hem naar stal of wei?
Vind ik wel een oplossing voor.
Hoe ga je naar een DA?
Die kan ook als het niet anders kan zelf komen.
Wat doe je als het echt niets meer word?
Ik probeer iemand te vinden die het nog wil proberen (iemand met verstand en ervaring!)
Wat heb je eraan als hij zo als de pony van 136 is?
Heb je er dan nog lol aan? of word alles met tegenzin?
Maar niet elke paard is zoals die pony...
Voor de duidelijkheid wil ik even wat zeggen:
Ten eerste vind ik dit topic een beetje offtopic gaan ik vroeg om site's en dergelijke en nu gaat bijna iedereen me afraden om niet zo'n paard te halen.
Als ik dus een paard ga halen (over een paar jaar) ben ik misschien allang van gedachten veranderd, maar nu is dit mijn beslissing en ik ga zelf wel kijken.
Jullie vertellen over jullie ervaring maar er zijn veel meer paarden dan die ene waar jullie het mee hebben gemaakt.
Dus alsjeblieft, ga er niet verder over door het is mijn beslissing, mijn risico...
Dit is dus niet JOUW RISICO< MAAR HET RISICO VAN EEN PAARD!!
Ik vind je antwoorden wel heel makkelijk, nee niet elk paard is zo als die pony, maar denk er wel over na dat dat kan gebeuren.
In de wei voeren?? ja dat zou kunnen (het stormd het regent en het sneeuwd... tja tja, der is niemand in de buurt om mij ff te helpen het beest naar binnen te doen.. pfff?
Ja ik vind wel een oplossing???
Dat zijn geen antwoorden,
JE MOET GEEN OPLOSSING VINDEN JE MOET ZE HEBBEN!!!!!
Ik had dus zelf een licht mishandelde pony,, en dat met ervaring van mij en van de mensen waar hij stond heeft het nog een jaar geduurd voordat ik er uberhoubt maar ietsa mee kon, en dan nog had ie een bui.
Ik ben weleens door de bakrand met pony en al gegaan.. zo omslaan kon ze.
En dan zeg je dat is mijn eigen risico... nee want jij hebt verandwoording voor dat paard... dus dan is dat tevens het risico voor het paard.
Zoals hier al eerder werd gezegd, koop geen mishandeld paard zonder ervaring met mishandelde paarden.
Koop een verwaarloosd paard, daar is psygisch vaak niet zoveel mis mee alleen lichamelijk.