fietsen naast je paard..ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: fietsen naast je paard..ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:05

Ik doe het ook wel eens puur voor de afwisseling.Zo doen ze weer eens wat anders.Met mijn eigen neem ik hem gewoon mee ann het halster en zo laat ik hem ook naast me galloperen gaat geweldig af en toe kijkt hij dan eens kwaad naar mij en ik maar trappen ik vind het wel leuk om te doen.Met de pony van mijn vriend doe ik het iets rustiger die doe ik wel een hoofdstel in en die laat ik ook niet galopperen.

Mijn vriend werkt wel eens bij een grote hengstenhouderij en handelstal en daar nemen ze wel eens 2 paarden tugelijk mee.Dat zou ik dus niet durfen maar het gaat altijd goed daar.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:07

Ik doe het af en toe met de kleinste shet hier.
Het is inderdaad gevaarlijk, als hij schrikt of opzij springt, hang jij erachter of hij knalt tegen je op.
Daarom doe ik het niet zo heel vaak

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:21

ik fiets met een super schrikkerige koudbloed van zo'n 750 kilo, van en naar de wei, omdat lopen gewoon et veel tijd kost.

Bijons wordt met ieder paard/pony gefietst om die reden.

Mijn paard vindt het superleuk en omdnaks dat ie erg schrikachtig is, is er nog nooit iets gebeurd aan de fiets, zo'n paard is echt niet gek hoor, die springt echt niet in die fiets en hij sleurt me er ook niet vanaf.

het is met de boer 1 x mis gegaan, maar dat was een foutje in de communicatie: toen ik mijn paard ophaalde kwam ie uit een weiland rechts van de boerderij en de boer nam hem mee naar z'n nieuwe weiland, dat was links van de boerderij, de boer zei niet, paard dacht we gaan rechts,logisch..... toen kreeg de boer vliegles en wij hadden de slappe lach.....

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:46

ik doe dit ook, wel met n shetlander dan.. gaat normaal altijd goed, je moet alleen zeker weten dat je hem onder controle kan houden, want je kan natuurlijk helemaal niks doen als ze raar gaan lopen doen naast je fiets

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:05

Ik fiets ook regelmatig met mn paardje.
Gaat super goed, en ze is heel braaf.
Zodra ik ook maar iets langzamer ga, remt zij ook af.
Stop ik ineens, remt zij ook meteen.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:29

Ik heb dit ook wel eens gedaan. Een meisje ging toen haar pony naar de wei rijden mar was nog niet gevordert genoeg om dit alleen te doen dus ben ik mee gegaan met de fiets. Touw aan het bit geklikt. Dit ging prima en deze pony zal ook niet gauw ergens van schrikken, maar toch... het blijft een levend dier en ze had natuurlijk wel ergens van kunnen schrikken en in mijn fiets kunnen springen. Gevaarlijk blijft het dus altijd.... hoe braaf je paard ook is!