wie rijd er met een witec pro ? advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: wie rijd er met een witec pro ? advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 22:40

ja ik denk ook dat ik gewoon eff met mijn oude kreng uit zit en door spaar voor het wintec pro of tot ik een mooie 2 de hands tegen kom voor een zachte prijs

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:01

Hou ook marktplaats en bokt dan in de gaten. Of plaats zelf een bericht. Is altijd makkelijk kiezen uit meerdere zadels die jij krijgt aangeboden!
Veel succes en we horen wel als jij tzt met Wintec rijdt!

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:19

ik vind het best fijne zadeltjes, maar als je echt dressuur wil gaan rijden vind ik hem niet fijn, je zit er echt heel erg op en om, terwijl je in een duurder zadel er lekker in zit. het is maar wat je fijn vind.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:15

nou het is dus niet echt om voor de volle 100 % te gaan dressuuren eerder voor alles en springen doen we zowieso nog niet omdat hij nog jong is 3 jaar en het is dan ook nog totdat hij is uitgegroeid omdat ik niet om het anderhalf jaar een nieuwe wil aanschaffen snap ie

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:21

Ik heb zelf een Wintec Pro dressuur gehad zonder verwisselbare boom, dat was een superfijn zadeltje wat je overal op kon knopen en zat ook gewoon prima. Had m 2ehands gekocht.
Ik heb ook op de nieuwste Isabell Werth gereden, maar dat vond ik echt een drama, evenals de wintec500 vzh en de wintec200 vzh.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:23

ow hoezo was dat een drama op dat nieuwste model die lijkt me juist het fijnste met die diepe zit

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:24

Heel fijn zadel! Ik mijn vorige zadel was de boom gebroken en als dat nu gebeurt gooi ik er gewoon een nieuwe in En het zadel is ook super licht echt heel fijn! Ik zou las ik jou was gewoon de zadelmaker laten komen en even erop gaan proefrijden.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:27

Heey ik heb een wintec isabelle werth , hele diepe zit zit echt super . Ik had het zadel tweedehands was 2 jaar oud maar geen 1 beschadiging duss zeker kopen zo'n zadel is echt super ! xx

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:30

ja nou het ersgte is dat de zadel maker wat bij ons op stal komt helemaal niks van die zadels wil weten :| en ze dus ook niet verkoopt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:11

Ik had een advertentie op marktplaats met gezocht eigenlijk vhz, maar toen krijg ik een mail met een in zeer goeie staat verkerende wintec pro.
Dus ik door vragen. Ja incl. nieuwe singel, beugels +riemen en dekje. Ziet er nog als nieuw uit 250 euro. Dus je moet echt rond kijken en inderdaad misschien zelf een advertentie plaatsen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 13:55

ach jij ja kan ik zeker doen ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:46

mijn pro Cair zit prima, ook met springen of dressuur. de niet al te diepe zit zorgt ervoor dat je je zitbeentjes kan bewegen, erg belangrijk!! en ook ik heb dat irritante extra riempje er afgehaald, ik vond het erg overbodig!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:26

Hmm... ben geloof ik een van de weinige die de wintec-zadels niet fijn vindt. Ik heb ervaring met de Wintec pro dressuur en met een Wintec veelzijdigheidszadel (sorry, weet niet welk type). Bij het dressuurzadel vind ik persoonlijk de zit niet diep genoeg en de beenligging niet fijn. Bovendien word je met name bij het lichtrijden erg naar voren gedwongen (hier hadden meerdere mensen last van, terwijl ik dat bij andere zadels niet heb), waardoor je dus erg voorover zit.
Bij het veelzijdigheidszadel was de beenligging absoluut niet goed. Je kon geen rechte lijn vormen met schouders, heupen, kuiten. Mijn kuiten werden gedwongen om veel te ver naar voren te liggen en dit was niet te corrigeren.
Het kunststof is op zich wel stevig, daar heb ik geen aanmerkingen op. Probeer de verschillende soorten Wintec-zadels goed uit, zodat je voor jezelf kan kiezen welk zadel je prettig vindt zitten. Misschien vind jij ze wel fijn.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 11:35

ja ik ben er nog zwaar over aan het denken ik moet ook een echte dichte stevige zit hebben ik heb laatst bij iemand op haar pony gezeten die had een nieuw zadel gekocht majong wat een zadel was dat je ging zitten en je hele houding werd gecorigeerd dus ik ben nog flink in overleg en aanegzien ik een tegenvaller heb gehad gisteren mijn auto is stuk gegaan

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:43

onley schreef:
dat vervelende riempje toch
hahaha heeft iemand mischien een voorbeeld/foto ervan ben nu wel heel erg nieuwsgierig

ik heb laatst een topic geopend mss is het daar wel op te zien (kiwi@work ofzo)