Welke middeprijs klasse zadel is goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk middeklas zadel zou jij nemen?

kentaur
3 (30%)
Euroriding
2 (20%)
Jorge canvas
2 (20%)
Rossner
2 (20%)
BR
Geen stemmen
Night Rider
Geen stemmen
Overige ( graag invullen in topic)
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

germie

Re: Welke middeprijs klasse zadel is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:01

Destinietje schreef:
Ik vind Kieffer's rotzadels. Maar Rossner en al die andere "b-merken" vind ik ook troep. Voor 400/500 E kan je echt wel een 2e hands Passier, Prestige, Stubben, enz voor kopen, die WEL goed van kwaliteit zijn, een GOEDE naam hebben.. Deze zullen wel wat ouder zijn, maar een rossner van 5 jaar oud, is OUD, een Passier van 20 jaar oud kan nog jaren mee! Onthoud dat ook...
Als je interesse hebt weet ik nog wel een Stubben Scandica te koop, in zeer goede staat, die binnen je budget ligt. Als je interesse hebt kan je me even pm'en.

Er zit toch nog wel heel veel verschil tussen B merken. Zaldi vind ik eigenlijk geen B merk meer, ook niet qua prijs, schuift dicht tegen de Amerken aan (zit toch al op 859 euro).
Rossner hou ik zelf ook niet zo van. Kentaur is ook nog wel redelijk goed.
Niet alle A-merken zijn even goed, en zo zijn ook niet alle B merken bij voorbaat slecht.
Maar ik ben het met je eens dat je voor 500 euro best een leuk A-merk tweedehandsje kunt kopen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:49

janne8 schreef:
kan alleen geen gegevens van sta Rho vinden..
waar ligt rhoon?

en hebben ze ook een beetje knappe 2e hands?
kun je je eigen zadel er in ruilen?
mijn bleek toch niet verkocht te zijn

Rhoon ligt vlak bij Rotterdam.
Volledige adres is Werkersdijk 34, 3161 Rhoon. Tel. 010-5015578.
Ze hebben er zeker knappe 2e hands zadels, ze hebben echt van alles liggen, ze hebben enorm veel 2e hands zadels in alle prijsklassen, veel meer dan ik bij andere ruitersportzaken ben tegengekomen.
Je eigen zadel kun je inruilen, ook op een 2e hands zadel.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:39

Ik vind Euroriding geen middenklasse zadel, maar dat kan aan mij liggen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:10

DeedeJee schreef:
Ik vind Euroriding geen middenklasse zadel, maar dat kan aan mij liggen.

Euroriding heeft ook een goedkoper type, de Jade. Die zitten nieuw zo ongeveer rond de €700,- geloof ik. Toevallig gister nog geïnformeerd wat een nieuw Jade springzadel kost, dat was €600,-

Kwaliteit van de Jade is ook minder dan van de andere types, maar ik vind het voor die prijs geen slecht zadel. Ze worden trouwens ook in een andere fabriek gemaakt dan de andere Euroriding zadels.

Fabb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:08

Ik zit toevallig ook te kijken naar een kentaur zadel.. In Noord holland heb ik veel ervaring met zadel pas service. Mijn ervaring is dat Vroegop er echt geen verstand van heeft, ik had eerst op mn oude pony een kieffer, toen is hij daar opgevuld en hij paste ineens niet meer en ze zeiden dat hij nooit meer zou gaan passen. Het zadel klapperde heel erg. Toen heb ik een Wintec pro gekocht, was op die pony een lekker zadel maar nu rij ik er mee op een paard en dat is toch niet helemaal ideaal. Dus ook op zoek naar een ander zadel.. Maargoed in Heemskerk zit een ruitersportzaak, die ik altijd erg professioneel vind. De winkel heet stubenitski. Deze rekenen echter wel voorrijkosten, maar ik geloof dat iedereen dat doet hier in te buurt. Misschien is het zo dat de voorrijkosten komen te vervallen als je een zadel koopt. Succes!

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:26

ik heb zelf een jc shapir en vind het echt een heel fijn zadel. het zit super lekker en heeft dikke knie wrongen. ik heb een arbierxwelsh, met lage schoft en rond lichaam en het zadel ligt perfect dus hoe iemand erbij komt dat het vooral een zadel is voor bredere paarden weet ik niet! tuurlijk kun je de kwaliteid een jc niet vergelijken met een stuben, passier enz. maar het is niet zo dat een duur zadel perse het beste ligt op je paard.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:15

sabien schreef:
ik heb zelf een jc shapir en vind het echt een heel fijn zadel. het zit super lekker en heeft dikke knie wrongen. ik heb een arbierxwelsh, met lage schoft en rond lichaam en het zadel ligt perfect dus hoe iemand erbij komt dat het vooral een zadel is voor bredere paarden weet ik niet! tuurlijk kun je de kwaliteid een jc niet vergelijken met een stuben, passier enz. maar het is niet zo dat een duur zadel perse het beste ligt op je paard.

Misschien bedoelden ze voor paarden met lage schoft en rond lichaam (--> zijn meestal de bredere paarden)

Zou zo'n zadel dan passen op een paard met hoge schoft ?!

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:42

dat hoeven hellemaal geen bredere paarden te zijn hoor! en mijn zadel past idd ook op paarden met hoge schoft! rij namelijk ook wel is andere paarden met mijn zadel.