Wat zou jij in een nieuw paardentijdschrift willen hebben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Wat zou jij in een nieuw paardentijdschrift willen hebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:16

IcePrincess schreef:
Wat ik zo lees hier allemaal doet me heel erg denken aan 'de wereld van pony en paard' en superleuk blad van 'vroeger' bomvol nuttige informatie en leuk omte lezen. Eigenlijk zou die terug moeten komen en in een nieuw jasje worden gestoken, dat zou ik iig meteen kopen .

Dat was inderdaad een leuk blad... hoorde toch bij de penny?

Heb ik destijds een hoop leuke info uit gehaald
Waarom zou het niet meer bestaan... toch geen vraag naar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:16

Ik heb de Bit ook opgezegd... Ik was lid sinds nr. 2 (en had nr. 1 kado gekregen), maar na al die jaren en al die nummers heb ik genoeg van de zoveelste trailerspecial, de zoveelste veulenspecial, het zoveelste interview met een dressuurruiter die ik niet ken of wil kennen, en de 55 pag. van de 105 pag. die gevuld zijn met advertenties.

Het is een kopie van zichzelf geworden, en zeker sinds Elsevier het blad enkele jaren geleden heeft overgenomen, geeft het zo'n commerciële indruk (al die advertenties en tetst met dure kleding en trailers, etc.) dat ik het alleen nog maar had om plaatjes in te kijken.
Want de plaatjes zijn over 't algemeen prachtig!

Ik vond de eerste twee amazones ook niet echt super interessant, maar wat wil je, als je last-minute met een klein team (dat elkaar nog niet echt kent) een start moet maken aan het zoveelste paardenblad? De conurrentie is moordend en de lezers zijn kritisch.
Bovendien kun je dan ook niet verwachten dat nr. 1 en 2 van een nieuw tijdschrift al direct aan het niveau toppen van het best verkochte paardenblad in Nederland.
Laat ze er lekker ingroeien, en geef ze de kans/ruimte om te groeien.

Nummer 3 ligt nu in de winkel en is al echt een wereld van verschil met nummer 1 en 2.

Ja, het is glossy (leuk toch?), ja de letters zijn groot (fijn, goed leesbaar, krijg je na 2 uur lezen tenminste geen pijn in je ogen), en het staat niet BOM vol met reclame (zoals Bit laatst met 55 v/d 105 pag. gevuld met reclame).

Het is niet zo vreselijk duur, en het is "fun" en leerzaam (bijv. artikel over angst voor paarden, of "Zadelmak, en nu".

En bekijk het ook eens van deze kant: het is tenminste niet het zoveelste blad dat met de wedstrijdsport geobsedeerd is. Het levert weer eens wat anders. De markt voor mensen die echt willen leren omgaan met hun paard op een 'paardachtige' manier groeit enorm, en hierop is Amazone enorm toegespitst. Wat dat betreft heeft het een enorm vooruitkijkend vermogen.

Wat ik in een nieuw paardentijdschrift zoek?
- Prachtige foto's/illustraties: ik lees een artikel pas als de foto's me aanspreken.
- Interessante artikelen over een zo natuurlijk mogelijke omgang met je paard.
- Reportages over bijzondere paardenmensen, niet de zoveelste dresuur/springruiter die hoog in de sport presteerd.
- Het aantal advertenties op een 'normale' schaal (Laten we zeggen max. 20 - 35%, dus geen 55 pag. advertenties v/d 105 pagina's totaal)
- Een luxe uiterlijk
- En natuurlijk een mooie, in verhouding liggende prijs. Want voor een goed, dik blad wil ik graag geld neerleggen, voor een slecht blad natuurlijk niet.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:29

Tjongejonge, ondertussen kan dit topic wel worden verplaatst naar EA/Commercieel

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:38

Hypofocus schreef:
Ik vond de eerste twee amazones ook niet echt super interessant, maar wat wil je, als je last-minute met een klein team (dat elkaar nog niet echt kent) een start moet maken aan het zoveelste paardenblad? De conurrentie is moordend en de lezers zijn kritisch.

Dat hadden ze beter drie maanden kunnen wachten en niet last-minute werken!

Het is ontzettend moeilijk een nieuw tijdschrift op poten te zetten. Ik zit in de uitgeverswereld en "wij" (voor mijn tijd) hebben ook een dierenmaandblad geprobeerd te maken... Kortgezegd: het was een flop, na 10 maanden was het over. Zoiets kost enorm veel geld en het risico is groot. Dan snap ik écht niet waarom je niet wat meer tijd aan teambuilding en de inhoud besteedt en dan met een GOED eerste nummer komt en een nog betere tweede.

Je kunt nu eenmaal maar 1 x een eerste indruk maken.

Natuurlijk is het moeilijk en zal je je aan moeten passen aan de vraag van de lezer, maar sommige dingen kun je van te voren weten/uitzoeken. Ik begreep dat dit blad de opvolger van Baroque was en dat de ervaring dus aanwezig is... Ik denk dat nu de Andalusiërs met vrachtwagens tegelijk uit Spanje komen en de lusitano ook steeds meer bekendheid krijgt, dat de markt voor dat blad elke dag groeit.

Ik hoor weinig positieve reacties op Amazone en dat is jammer want er is volgens mij wel behoefte aan nog een blad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:44

PeruaansePas schreef:
Ik begreep dat dit blad de opvolger van Baroque was en dat de ervaring dus aanwezig is... Ik denk dat nu de Andalusiërs met vrachtwagens tegelijk uit Spanje komen en de lusitano ook steeds meer bekendheid krijgt, dat de markt voor dat blad elke dag groeit.

Ik hoor weinig positieve reacties op Amazone en dat is jammer want er is volgens mij wel behoefte aan nog een blad.

Het blad is niet de opvolger van Baroque... het is voor 50% van dezelfde uitgever als Baroque. Zij heeft Baroque al die jaren in d'r eentje laten draaien, naast de gewone baan, en dat was te zwaar. Uiteindelijk is ze ermee gestopt en is ze samen met Media Primair aan Amazone begonnen.
Dus alleen vanaf die kant is er "ervaring" aanwezig. Maar er bestond nog geen team.

Weinig positieve reacties op Amazone?
Ik zit op (bijna) alle nederlandse forums die over paarden gaan, en bokt is het enige forum waar ik zoveel negatieve reacties over Amazone hoor. Alle andere fora geven 95% positieve reacties.
Dus ik was een beetje verbaasd toen ik hier al de negatiefs las... maar waarschijnlijk komen die reacties ook alleen van de mensen die nr. 3 nog niet in handen hebben gehad.

Goed... ik vertrek nú op vakantie, en ben op 31 juli weer terug.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:03

JoT schreef:
Er is een Engels blad 'Your Horse' en daar zou ik wel een soort Nederlandse versie van hebben. Dat blad heeft een hoog praktijkgehalte, een lezer krijgt bv. les en daar wordt met een foto-reportage verslag van gedaan zodanig dat je er als lezer ook wat mee kan.
<knip>

Voeg daar dan Horse & Rider aan toe, samen met een flinke scheut Freiseit im sattel en je hebt een goed blad!
Als je gewend bent aan de kwaliteit van deze bladen, dan zijn de Nederlandse bladen maar slap gezever aan de oppervlakte.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:06

Hypofocus schreef:
Weinig positieve reacties op Amazone?
Ik zit op (bijna) alle nederlandse forums die over paarden gaan, en bokt is het enige forum waar ik zoveel negatieve reacties over Amazone hoor. Alle andere fora geven 95% positieve reacties.
Dus ik was een beetje verbaasd toen ik hier al de negatiefs las... maar waarschijnlijk komen die reacties ook alleen van de mensen die nr. 3 nog niet in handen hebben gehad.

Goed... ik vertrek nú op vakantie, en ben op 31 juli weer terug.

In mijn omgeving zijn er meer niet-enthousiaste reacties (negatief is idd wat anders, ik ben niet tégen het blad ofzo. Het heeft mijn interesse niet) of beter gezegd reacties van mensen die het blad niet aanspreekt dan positieve, enthousiaste reacties van potentiele leden.

Natuurlijk roep je op een forum al snel alleen postivie reacties op: DIE mensen reageren namelijk veel sneller op zo'n vraag met hun mening.
Dat het op bokt anders is, komt misschien wel doordat het zo groot is. En bovendien, als er één schaap over de dam is met een negatieve reactie.....

Nog wat: ik denk dat ik (en de mensen in mijn omgeving) gewoon niet tot de doelgroep behoor. Wat is bv de leeftijd van de beoogde doelgroep?

Veel plezier op vakantie BTW.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:12

Ik zou een blad willen waarin ze aandacht besteden aan ruiters en amazone's in de landelijke klasses. En niet alleen maar nationaal en internationaal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:15

Zoals de Paard & Sport???

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:19

Test- producten
Voor leuke wegen te paard of zo iets en voor leuke getjes ofzo