dorientjuh schreef:Sorry, ik zal nu wel half bokt over me heen krijgen, maar ik vind het gewoon zo raar dat mensen die zo'n problemen hebben met hun paard, fat die dan niet eens denken over anders omgaan met hun paard, mbv natural horsemanship. Zo veel problemen zijn hier op een vriendelijke manier mee op te lossen. Dat mensen dan toch nog zo eigenwijs zijn dat ze de schuld aan hun paard blijven geven, daar kan ik gewoon niet bij.
Ik ben ik zelf absoluut geen expert op nh gebied, maar ik heb nog nooit een negatief verhaal gehoord over nh.
Ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebt. Quellian geeft nergens de schuld aan haar paard, ze is gek op dat beest en wil er alles aan doen om haar angst te overwinnen en het paard met plezier te kunnen houden.
Voor dit paard zou ik geen nieuwe methode introduceren, maar juist verder gaan volgens dezelfde principes als waarmee ze op dit moment wordt ingereden. Naar mijn mening geeft dit een paard veel meer vertrouwen, dan dat je bij thuiskomst meteen een compleet andere weg inslaat.