lowara schreef:ikzelf zou ook gewoon een bijdrage in de kosten vragen, voor jou is het immers ook niet gratis, en om zover te gaan om voor een ander zijn hobby te bekostigen?
Ben het helemaal met je eens.
Het commentaar van 'ze helpen jou toch, je zou er eigenlijk voor moeten betalen' vind ik ook belachelijk. Net of ze het voor hun 'werk' doen ipv van 'hobby'. Je kan mij niet vertellen dat verzorgers zich aanbieden alleen om jou uit de brand te helpen ipv uit hun eigen belang om hun hobby uit te kunnen oefenen 
yokie schreef:Een volwaardig bedrijf gaan vergelijken met een doorgaans particuliere situatie; geven de mensen die geld van hun bijrijders ontvangen, dit ook op aan de belasting? Denk het niet. Mooi zwart zakcentje
Tja, denk je dat als iemand die persoon betaald om hun paard te rijden, dat die persoon dan ook dat opgeeft als inkomstenbelasting etc.
Iedereen heeft hier andere ideeen over, en dat zal altijd zo blijven.
Mijn zusje heeft ook een bijrijdster voor haar pony, dit meisje hoeft niet te betalen. Maar dat komt omdat haar pony artrose heeft en dus beperkt is in zijn doen en laten (niet springen etc).
Als ik zie wat mijn bijrijdster allemaal mag/kan met mijn pony vind ik het echt niet raar om daar dan geld voor te vragen, ze mag alles en mag ook mijn trailer gebruiken om naar wedstrijden etc te gaan.
Ik heb haar ook ingeschreven voor Bestgaand bij de keuring afgelopen zaterdag, dat betaal ik voor voor haar gewoon als waardering dat ze mijn pony zo goed verzorgt/behandeld.