Met 30 graden op de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Re: Met 30 graden op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:46

Quintus word kriegel van die blinde muggen.. heb nu knoflooksnippers gekocht en doe daar een paar eetlepels per dag door zijn brokken heen, ook als beloning geef ik hem knoflooksnippers (hij lust ze graag) nu kan hij dus gewoon de wei op, en hij kan ook naar de stal.. er staan 2 verse specivatten water Lachen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:41

m'n pony en m'n paard staan nu dag en nacht op de wei. wat m'n paard doet met die hitte weet ik nog niet (hij staat pas sinds kort op de wei), maar m'n pony die loopt zomers met hitte en volle zon vaak gewoon midden in de zon te grazen of te dutten.

vliegen en muggen vallen hier nu nog mee trouwens! dat is meestal in augustus erg.

ps: de wei waar ze lopen is ook in de randstad, m'n pony staat er 24/365, wordt in de winter wel wat natter, en bij het hek veranderd de wei in blubber, maar het is prima te doen voor hem (schuilstal, en niet de hele wei wordt blubber Knipoog)

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:52

mijn paard staat overdag alleen op het land.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:58

mijn paard staat nu dag en nacht in de wei,
heeft geen schaduw maar wel vers water wat automatisch bijvult als het leeg raakt,
dat is erg belangrijk,
dat er geen stilstaand water is,
dat is erg slecht met die hitte..
allemaal bacterien en dergelijke !

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:06

Op stal is het bij ons warme dan buiten, lekker naar buiten dus, gelukkig hebben ze wel bomer en voldoende water.

Wespel78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 21:13

Nou vandaag heeft ze heerlijk buiten gestaan en nergens last van gehad, zelfs de dazen vielen mee! Morgen maar lekker weer op het land!

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 21:45

Paard staat hier ook gewoon hele dag buiten met zn maatjes. Ze hebben niet veel schaduw maar zie ze dr ook nooit in staan! Water wordt regelmatig bijgevuld.
Trouwens zodra ik mijn paard van de wei haal is ie vaak wel wat sufjes (maar ja ben ik ook als ik in de zon heb gestaan) maar hij zweet amper! Staat ie 5 minuten op stal is ie echt bezweet. We hebben ruime stallen met luiken naar buiten dus echt warm of broeierig is het niet. Heb toch het gevoel dat ie zich op de wei het best op zn gemak voelt!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:03

ze staan 27/7 buiten maar er is wel beschutting/schaduw en uiteraad water.

je kan ze wel met lauw water afspoelen af en toe,vinden ze meest erg lekker.
en vergeet ook geen vliegenspray!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:24

Mn paard staat ook 24/7 buiten tot augustus.
De sloot is niets dus tis iedere x flink sjouwen met vers drinkwater,maar dat hoort erbij want op t moment stroomt de sloot niet dus ik vertrouw dat water nie zo.
Maar goed,regent t dan denk ik ,paard naar binnen en is t te warm dan is t voor mij ook nie goed,hoe dan ook ,ik maak me altijd zorgen om mijn paardje.
Dan denk ik ,is t te koud of is t te warm ,is t te winderig,is t te nat enz ,enz.
Maar als ze binnen staat dan ben ik ook weer nie blij,dan nheb ik weer met haar te doen Knipoog

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:56

Bij ons staan ze overdag ook in de wei, met wat schaduwplekjes en natuurlijk genoeg (vers) water.
Beter iig dan op stal te houden, onder die broeiende golfplaten.....

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 00:48

Mijne staan ook overdag op de wei, en hebben genoeg veel schaduw en vers water. Ze willen ook voor geen goud naar binnen, tenzij het etenstijd is Clown