Wie heeft er slechte ervaringen met Foto4U.nl??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruiker1

Re: Wie heeft er slechte ervaringen met Foto4U.nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:48

Onderstaande mail heb ik net naar meneer van Eijkelenkamp gestuurd.

Geachte heer Eijkelenkamp,

Via deze weg laat ik u weten dat ik de KNHS en mijn rijvereniging De Nieuwe Heuvel heb ingelicht over uw het feit dat u uw afspraken niet nakomt. Dat betekent concreet dat ik een maand geleden foto's heb besteld en nooit iets ontvangen heb. Ook heb ik u een aantal keren gemaild en op uw voice-mail een bericht achtergelaten (2 keer). U heeft genoeg gelegenheid gehad om contact met mij op te nemen. Bovendien ben ik op een forum terecht gekomen (www.bokt.nl in de subkop 'vraag maar raak' zie pagina 1) waarin een topic is geopend dat over uw diensten gaat. Daar heb ik van verschillende mensen vernomen dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft met u. Omdat u nalatig bent heb ik het volgende ondernomen:

Ik heb de KNHS verzocht een brief te sturen naar alle landelijke rijverenigingen om te waarschuwen u geen toegang te verlenen tot het wedstrijdterrein en geen foto's bij u te bestellen wegens bovengenoemde reden. Ook mijn eigen rijvereniging zal haar leden waarschuwen. Ik vind het erg jammer dat het zo afgehandeld moet worden maar ik zie geen andere mogelijkheid. Indien u zich toch nog geroepen voelt om contact met mij op te nemen en de foto's te leveren zoals afgesproken is mijn nummer ****. Dit zal ik dan uiteraard doorgeven aan de KNHS en mijn rijvereniging. Ik hoop dat u spoedig contact met mij opneemt voordat bovengenoemde acties een feit zijn.

Met vriendelijke groet,
M.R. van Hoffen
Laatst bijgewerkt door Katja op 29-06-05 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Telefoonnummer verwijderd.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:43

Wauw, goede mail! Tong uitsteken Ik ben benieuwd wat hij gaat antwoorden.. ( als die dat teminste doet! )

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:10

Goede bieven van beide!

Ik heb tot nu toe al zoooooo vaak geprobeerd te bellen,mailen,schrijven maar werkelijk niks helpt!
Ik sprak Ton heel vaak op concours en het was een aardige sociale fotograaf en dan flikt hij zoiets, kan ik echt boos om worden!

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 23:32

Hoi,

Ik heb e-mail contact gehad met Ton. Als het goed is krijg ik binnenkort de foto's. Dat laat ik jullie uiteraard nog weten. Mocht je meer willen weten, stuur dan even een PB.

Groetjes,
Martine

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 08:44

Pff, wat een gedoe. Beetje heeel jammer dat je eerst een brief moet schrijven met zulke dingen, voordat hij eindelijk de fotos opstuurd!! ARG Boos! Ik hoop dat hij de andere ook gelijk de fotos op stuurd!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:43

Ook ik heb inmiddels mail terug gehad, en als het goed is krijg ik de bestelde foto's voor volgende week vrijdag!

Uponastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 02:00

Hebben jullie (de gedupeerden) wel eens gedacht om een tv-programma als : 'Kassa', 'Radar', 'Kat in de zak' of misschien wel 'Opgelicht' in te schakelen ? Dit soort consumentenprogramma's kan soms wonderen verrichten.

Daarbij denk ik dat het toch slim is om 'gewoon' aangifte bij Politie te doen.....en hoe meer aangiftes.....des te meer poot om op te staan..

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:33

Hoi,

Inmiddels heb ik de foto's ontvangen en ze zijn prachtig. Ik heb Ton gesproken en hij beloofde mij de foto's binnen een paar dagen te leveren en die belofte is hij ruimschoots nagekomen.

Ik denk (aangezien er ook mensen zijn die wel foto's krijgen) dat er e.e.a. logistiek/administratief niet helemaal lekker loopt. Dat is geen excuus, maar dat en 'oplichter' is nogal een verschil. Waarom zou je de één wel oplichten en de ander niet, dat is ook een gek verhaal. Ik heb in ieder geval aan mijn rijvereniging doorgegeven dat mijn 'zaak' positief is afgerond en de KNHS heb ik teruggebeld dat ik het zelf heb kunnen regelen.

Ik hoop dat iedereen die foto's heeft besteld ze nog krijgt. Ga er in ieder geval wel achteraan want ze zijn absoluut de moeite waard!

Groetjes,
Tinusje

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:55

Mooi dat je je foto's toch nog hebt gekregen, maar ik blijf het toch vreemd vinden. Je hebt er heel wat voor moeten doen om ze te krijgen, dat zou niet moeten...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:18

Een fotograaf heeft ook een prive leven. Weten wij veel of er misschien iets aan de hand is.....

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:30

stef schreef:
Een fotograaf heeft ook een prive leven. Weten wij veel of er misschien iets aan de hand is.....

Ja, maar als dat zo is, vermeld dat dan op de site of mail de mensen die foto's besteld hebben even dat hij privé problemen o.i.d. heeft. En maak dan ook geen foto's als je geen tijd hebt...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:38

hoe kan je daar nu over oordelen? Je weet heel niet of er iets speelt en wat er dan speelt.
Ik zie ton gewoon niet als een oplichter, en vind het best erg dat ie hier zo afgeschildert wordt.
Ik heb het hele verhaal doorgegeven aan een collega die vrij veel contact met hem had, en hij kan hem op 3 verschillende nrs niet bereiken.
Dit hele gebeuren is gewoon absoluut niks voor Ton, en daarom denk ik dat er meer speelt (alleen geen idee wat)

Deirdre_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:58

Dit krijg ik als ik de foto's bekijk :

Email blijkt nog altijd veel schadelijke virussen te bevatten. Heeft u niet binnen 24 uur een antwoord op uw vraag, boeking of bestelling gehad?
Waarschijnlijk is uw email dan automatisch verwijderd door de virusscanner en kan het oorspronkelijke bericht niet meer achterhaald worden,
en dus kan er via de mail geen bevestiging worden gedaan. U kunt het beste dan even telefonisch contact opnemen: ****

Toch maar even bellen naar dat telefoonnummer? Misschien krijg je de foto's dan alsnog.
Laatst bijgewerkt door Katja op 29-06-05 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Telefoonnummer verwijderd.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 21:13

Hallo, ik ben er weer!

Terug van een weekje Almelose Ruiterdagen!!
Fijn dat sommigen van jullie alsnog de foto's hebben ontvangen. Helaas, ik heb nog steeds niets van Ton vernomen, erg kinderachtig!!

Maar goed, ik blijf hiermee doorgaan totdat ik mijn foto's heb! En ik kijk goed rond op de concoursen of ik die Ton zie!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:40

stef schreef:

Als je je werk niet van je prive leven gescheiden kunt houden, dan moet je je werk tijdelijk opzij zetten. Uit de reacties hier blijkt dat meerdere mensen nog zitten te wachten op foto's en geen contact met Ton kunnen krijgen. Dat vind ik echt een hele slechte zaak.

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:33

Hij was vanavond aan het fotograveren bij het CH in Oudleusen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 00:40

In een ander topic (viewtopic.php?f=2&t=454880&hilit=) is inmiddels dit geplaatst:

Citaat:
Hi allemaal,

Ik vind het jammer dat zoveel mensen, die niet eens weten waar het precies om gaat, meteen klaar staan met een veroordelende uitspraak.

Ik ben fulltime paardenfotograaf.
Op concoursen, evenementen en talrijke fotoshoots door de weeks.

Kort gezegd, tuurlijk gaan er wel dingen fout. Maar dat gebeurt in jullie leven niet ? Dan prijs je zeer gelukkig.

Vele klanten zijn zeer tevreden over het werk dat ik lever. En terecht.
Het zijn gewoon gave foto's op kwaliteitsmateriaal.

Per dag besteed ik aan die foto's gauw een uur of 16 - 18.
Waarom, om een zo goed mogelijk product af te leveren.

Aan hen die NIET de mails kennen die bepaalde klanten mij sturen, aan hen die NIET de gegevens uit mijn administratie kennen, aan hen die opzettelijk mijn mobiele telefoon terroriseren waardoor je wel onbereikbaar blijft, kortom als je niet precies het fijne er van af weet,
en nooit iets hebt besteld, oordeel daar dan niet over. want dan kun je er niet over oordelen.

Zij die gedupeerd voelen, hoewel ik dat een vreemd vind, verzoek ik dan ook vriendelijk mij zelf te mailen.
Moet je je vorstellen als we alles op bokt gaan zetten als je het ergens niet mee eens bent, nou, dan krijg je leuke dingen.

Hier laat ik het bij v.w.b. bokt.

Groet
Ton

Als mijn schoenmaker/boekenhandel/bakker mij niet levert, dan heb ik niks te maken met het privéleven of de administratie van diegene, maar met het feit dat je overeenkomst niet nagekomen is.
Heel simpel; BW7a art. 9:1
De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren.
BW7a art. 23
Beantwoordt het geleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen: a. aflevering van he ontbrekende, etc.

Nouja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Bedrog zal het niet zijn, eerder tekortkoming in de nakoming, oftewel wanprestatie. De klant kan dan nakoming, vervangende schadevergoeding of ontbinding vorderen.
De fotograaf mag zich beroepen op overmacht als hem niets te verwijten valt, maar dit moet wel te bewijzen zijn.

Maar los van dit juridische praatje;
Als je een zaak hebt, hoor je gewoon in goed fatsoen en klantvriendelijk te handelen. Doe je dit niet teken je op langere termijn je eigen doodvonnis. Dan kan je gaan dreigen met advocaten wegens smaad; (wat weinig zin heeft; verdediging tegen smaad is dat het verweten feit waar is, en dat het in het algemeen belang was om dit feit te verspreiden) als je je zaakjes gewoon op orde hebt is dit helemaal niet nodig. Als de BCC bij mij op de hoek lange wachtrijen heeft of mij een kapotte oven levert, zeg ik dat ook tegen mijn buurman. Mond tot mondreclame heet zoiets, en ja, negatieve publiciteit helaas.

Misschien is het verstandig dat Foto4U intern orde op zaken stelt, de communicatie naar klanten verbetert en een klantvriendelijker bedrijf gaat voeren. De foto's zullen schitterend zijn, maar daarmee ben je er niet.

(ohja, ik ken inderdaad NIET de gegevens uit de administratie, das wel een beetje een non-argument natuurlijk Ik heb WEL verstand van bedrijfsvoering en administratie en privaat en ondernemingsrecht.)

Ik heb begrepen dat de foto's van topicstarter inmiddels die kant op gestuurd zijn. En als dit de volgende keer vlug gaat en de foto's zijn inderdaad gaaf; dan komt er wellicht wel weer een topic dat Foto4U een aanrader is. Marktwerking

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:07

Jammer dat het zo moet lopen met deze fotograaf.
Er kan altijd wat misgaan, maar daar moet je dan de volle verantwoordelijkheid voor nemen. B.v.: deze week hebben wij een poster opgestuurd naar iemand, maar hoewel deze goed verpakt was, is hij toch beschadigd (uit de koker gehaald waarschijnlijk). Natuurlijk kan je dan bij tante Pos reclameren, maar het siert je als fotograaf natuurlijk niet om te zeggen: "Het is fout gegaan, dus dat is dan pech voor jou, zoek het maar uit" en dat doen wij dan ook niet.
Nog een voorbeeldje: een paar weken geleden hebben we naar iemand de verkeerde foto opgestuurd, wel van haar paard maar niet de foto die zij besteld had. Ze bood aan om die terug te sturen. Natuurlijk mag zij deze foto gewoon houden en krijgt zij z.s.m. de goede opgestuurd. In het geval van Foto4U kunnen wij natuurlijk denken: "Fijn, weer een concurrent uitgeschakeld", maar zo werkt het niet. Een fotograaf die slechte service verleent, kan het voor alle andere verprutsen, dus we hopen dat jullie de foto's z.s.m. alsnog toegezonden krijgen.
@Laura: zo te zien ben jij jurist. Ik ben zo vrij om je een pb te sturen met een vraagje. Hopelijk vind je dat geen bezwaar, anders hoor ik het wel.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:10

Helaas heb ik nog steeds geen foto's gekregen (foto's besteld en betaal nov 2004).
22 juni had ik een afspraak met Ton gemaakt dat de foto's voor de vrijdag na de 22e na mij toegestuurd zouden zijn. Maar helaas heb nog steeds niks..

Ik snap zijn brief wel die hij heeft gezet op bokt.
Maar als je toch meerdere malen contact hebt gehad met de persoon die een bestelling bij je heeft gedaan en deze heeft betaald en 2 keer over beloofd dat de foto's zsm zullen komen en ze er nog steeds niet zijn. (dit is dus in mijn geval) Dan begrijp ik de bokkers die nog steeds geen foto's hebben ontvangen ook wel hoor!
Alhoewel Ton het natuurlijk meer munt op de mensen die niks hebben besteld of geen contact met hem hebben gehad.

Goed, ik heb gister iig wéér een mail naar Ton gestuurd en ik hoop dat ik nu toch eindelijk is een keer mijn foto's krijg!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:47

Zoals ik al eerder zei; kijk uit met de term oplichter!
Ik heb zelf een webwinkel, en ik heb al 3 sterfgevallen dit jaar gehad. Dat maakt indruk, en je werk lijdt daar onder, of je nu wilt of niet. Er zijn klanten die daar prettig op reageren, er zijn ook klanten die het geen r**t interesseert en de term "oplichting" direct naar je hoofd gooien. Het doet me denken aan die nieuwe SIRE reclame; We hebben vaak een kort lontje in dit landje.
Feit is dat concrete beloftes nagekomen moeten worden, maar komt iemand die niet na dan is hij nog niet direct een oplichter. Het is een gevaarlijke term.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:52

Pfff, ben ik even blij dat ik nog geen foto's besteld heb! Er staan een paar mooie op van het concours in Gorinchem, maar van bestellen was het nog niet gekomen. Ik wacht nog even de reacties af en als het er toch nog goed uitziet bestel ik ze alsnog, want het zijn gewoon mooie foto's, dat wel

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:20

Het woord oplichter zul je mij niet horen gebruiken, dat vind ik gelijk wel een hele zware beschuldiging.
Ik heb ook best begrip ervoor als het leveren van de bestelling langer duurt dan verwacht ivm persoonlijke omstandigheden. Maar ik zit ondertussen al 9 maand op mijn foto's te wachten!!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:42

van het concours in gorinchem heb ik wél foto´s besteld en ook keurig gekregen. Er stond wel vaag iets dat het allemaal wat langer zou duren met technische blablabla´s maar ik heb ze toch redelijk "snel" gekregen
Ik had eerst wel 2 mailtjes gehad met zelfde bestelling maar met verschillende bestelnummers, heb toen een berichtje gestuurd van dat het niet de bedoeling was dat ik 2 keer de bestelling zou krijgen en heb diezelfde dag nog een mailtje terug gekregen dat het een fout in het systeem is en dat hij automatisch 2 mailtjes stuurt en "bedankt voor de oplettendheid"

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 17:51

Ik, als topicstarter, wil graag even vermelden dat ik eindelijk mijn lang verwachtte foto's heb mogen ontvangen van Ton.
Het blijft jammer dat ik er zo lang op heb moeten wachten, maar de kwaliteit is wel écht super!

Het heeft heel wat voeten in aarde gekost, en dat blijft nog wel een teleurstelling, maar ik heb ze binnen!
Kan mijn foto in het lijstje wat ik lang geleden al had gekocht voor de betreffende foto...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:00

Fijn dat het toch nog goed is gekomen bij jou, ik hoop dat het bij de rest ook goed komt!