In een ander topic (viewtopic.php?f=2&t=454880&hilit=) is inmiddels dit geplaatst:
Citaat:
Hi allemaal,
Ik vind het jammer dat zoveel mensen, die niet eens weten waar het precies om gaat, meteen klaar staan met een veroordelende uitspraak.
Ik ben fulltime paardenfotograaf.
Op concoursen, evenementen en talrijke fotoshoots door de weeks.
Kort gezegd, tuurlijk gaan er wel dingen fout. Maar dat gebeurt in jullie leven niet ? Dan prijs je zeer gelukkig.
Vele klanten zijn zeer tevreden over het werk dat ik lever. En terecht.
Het zijn gewoon gave foto's op kwaliteitsmateriaal.
Per dag besteed ik aan die foto's gauw een uur of 16 - 18.
Waarom, om een zo goed mogelijk product af te leveren.
Aan hen die NIET de mails kennen die bepaalde klanten mij sturen, aan hen die NIET de gegevens uit mijn administratie kennen, aan hen die opzettelijk mijn mobiele telefoon terroriseren waardoor je wel onbereikbaar blijft, kortom als je niet precies het fijne er van af weet,
en nooit iets hebt besteld, oordeel daar dan niet over. want dan kun je er niet over oordelen.
Zij die gedupeerd voelen, hoewel ik dat een vreemd vind, verzoek ik dan ook vriendelijk mij zelf te mailen.
Moet je je vorstellen als we alles op bokt gaan zetten als je het ergens niet mee eens bent, nou, dan krijg je leuke dingen.
Hier laat ik het bij v.w.b. bokt.
Groet
Ton
Als mijn schoenmaker/boekenhandel/bakker mij niet levert, dan heb ik niks te maken met het privéleven of de administratie van diegene, maar met het feit dat je overeenkomst niet nagekomen is.
Heel simpel; BW7a art. 9:1
De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren.
BW7a art. 23
Beantwoordt het geleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen: a. aflevering van he ontbrekende, etc.
Nouja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Bedrog zal het niet zijn, eerder tekortkoming in de nakoming, oftewel wanprestatie. De klant kan dan nakoming, vervangende schadevergoeding of ontbinding vorderen.
De fotograaf mag zich beroepen op overmacht als hem niets te verwijten valt, maar dit moet wel te bewijzen zijn.
Maar los van dit juridische praatje;
Als je een zaak hebt, hoor je gewoon in goed fatsoen en klantvriendelijk te handelen. Doe je dit niet teken je op langere termijn je eigen doodvonnis. Dan kan je gaan dreigen met advocaten wegens smaad; (wat weinig zin heeft; verdediging tegen smaad is dat het verweten feit waar is, en dat het in het algemeen belang was om dit feit te verspreiden) als je je zaakjes gewoon op orde hebt is dit helemaal niet nodig. Als de BCC bij mij op de hoek lange wachtrijen heeft of mij een kapotte oven levert, zeg ik dat ook tegen mijn buurman. Mond tot mondreclame heet zoiets, en ja, negatieve publiciteit helaas.
Misschien is het verstandig dat Foto4U intern orde op zaken stelt, de communicatie naar klanten verbetert en een klantvriendelijker bedrijf gaat voeren. De foto's zullen schitterend zijn, maar daarmee ben je er niet.
(ohja, ik ken inderdaad NIET de gegevens uit de administratie, das wel een beetje een non-argument natuurlijk
Ik heb WEL verstand van bedrijfsvoering en administratie en privaat en ondernemingsrecht.)
Ik heb begrepen dat de foto's van topicstarter inmiddels die kant op gestuurd zijn. En als dit de volgende keer vlug gaat en de foto's zijn inderdaad gaaf; dan komt er wellicht wel weer een topic dat Foto4U een aanrader is. Marktwerking