Hogere prijs voor grote box?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Hogere prijs voor grote box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:07

sjakie schreef:
ik vind het naar grote van paard/ pony betalen eigenlijk niet altijd even eerlijk. Er zijn genoeg pony's die meer verbruiken dan paarden. Als je wil gaan letten op verbruik moet je met een kale huur gaan werken met daarboven op het verbruikte voer (kracht en ruw) en het stro of andere vulling.

De paarden en pony's krijgen bij ons voer na grote (de eigen paarden en pony's heb ik het dan over de manege paarden en pony;s krijgen meer omdat die veel meer werk doen) eigen paarden en pony;s die doen bij ons allemaal even veel. Alles wat hij meer moet krijgen moet zelf aangeschaft worden. Dus het is zeker wel eerlijk want een a pony heeft veel minder nodig dan bijv mijn paard

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:34

maar dan heb je het over een groot verschil in formaat. Ik vind met name de grens tussen D-E pony's en kleine paarden heel klein.

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 23:46

gekke_koei:

Het gaat niet om de winst, maar we moeten er niet failliet aan gaan.

We krijgen geen vergunning voor een binnenbak, was het maar zo mooi. Vraag me niet waarom, maar de gemeente is echt zo vervelend. Een paar lichtmasten bij een buitenbak is een drama, want dat is licht vervuiling. (Klopt die oranje achtige gloed die je 's nachts vanuit het Westland ziet komen is de zon.) Maar een vergunning voor een binnenbak ho maar. Je zou toch zeggen, dat je dan van het lichtvervuiling probleem af bent. (Niet dat ik geen buitenbak wil, maar ok.)

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 01:03

Kun je niet 2 maten aanhouden? Ik vind 3x3 echt een ponybox hoor, dan zou je bijvoorbeeld voor de paarden 3,5x4,5 kunnen doen om maar een voorbeeld te noemen Knipoog

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:49

3x3 is een prima maat voor een normaal paard hoor maar dan moeten ze gewoon niet de hele dag op stal staan. Gewoon lekker een paar uurtjes naar buiten om de beentjes te strekken.

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:34

Ik zet mijn paard (1,61m) niet in een box van 3 bij 3 ondanks dat ze elke dag buiten komt. Ik vind het gewoon te klein, ik zie hoe ze geniet om heerlijk languit in haar box te kunnen liggen en hoe makkelijk ze kan draaien zonder haar hoofd schuin te doen ed.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:24

Tja waar zou ik meer voor willen betalen... op zich niet voor een grotere stal, wel voor een stal met uitloop, een buitenbox, lichte stallen, meerdere malen per dag voeren (4x ipv de standaard 2x) en verder natuurlijk afhankelijk van de overige faciliteiten op de stalling (binnenbak, uitmesten, warm water bij spuitplaats, buitenrijmogelijkheden).

Nu ik er wat langer over nadenk, denk ik dat iedereen zijn eigen specifieke wensen tov een stalling heeft, afhankelijk van het type paard/pony dat je hebt, het gebruik ervan (wedstrijd/recreatief) en persoonlijke voorkeuren. Wellicht zijn er dus wel mensen die er meer voor zouden willen betalen, maar ik dus niet Knipoog

Btw heel veel succes met het opzetten van het geheel!

Is er trouwens zowieso nog vraag naar een nieuwe pensionstalling bij jou in de buurt (bij mij in de buurt weet ik nl dat er veel pensionstallen leegstand hebben)?

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:55

narretje schreef:
Ik zet mijn paard (1,61m) niet in een box van 3 bij 3 ondanks dat ze elke dag buiten komt. Ik vind het gewoon te klein, ik zie hoe ze geniet om heerlijk languit in haar box te kunnen liggen en hoe makkelijk ze kan draaien zonder haar hoofd schuin te doen ed.

Ieder zijn eigen mening zullen we maar zeggen maar wettelijk gezien in ieder geval groot genoeg. Knipoog

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 14:07

mmouse: Toen wij de vergunning aangevraagt hebben en dat is echt jaren geleden, was er zeker vraag naar. Maar nu word het echt heel moeilijk. Er zit nu al zoveel geld in dat je zo ie zo niet zo snel meer stopt. Als ik zelf rondkijk vind ik alleen dat b.v. weidegang, service en boxmaten nogal tegenvallen. Daar moet iets mee te doen zijn.

Maar succes zullen we zeker nodig hebben. Bedankt

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 14:14

Menske.

Ik ben het helemaal met je eens. Heel veel paarden (en pony´s), vinden het heerlijk om gestrekt te kunnen liggen in een box. Dan moet alleen de maat van de box het wel toe laten.
Ik heb zelf een klein hengstje, die de hele dag buiten loopt. ´s avonds gaat hij naar binnen en dat is ook de enige plek waar hij languit gaat liggen slapen. Buiten gaat hij niet liggen, dus hij is heel blij met zijn ruime box.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:23

bij somige van jullie is het goedkoop!!
ben jarloers Bloos