Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Leo3hoekje schreef:Als er meerdere paarden op dezelfde stal luchtzuigen is het stalklimaat en voerbeleid vaak niet goed. Ik zou een luchtzuiger wel durven kopen. Vind het heel vreemd dat een 2-jarige dat al doet trouwens. Ik zou alleen geen paard kopen dat in de wei ook constant staat te zuigen. Maar meestal is het probleem in de wei wel over. De paarden eten daar continu waardoor ze meer te doen hebben en een natuurlijker voedingspatroon hebben.volgens mij nemen andere paarden het wel over, maar ik ben geen expert, ik weet alleen wel dat op mijn oude manege er een aantal paarden laan luchtzuigen deden, maar of ze dat van elkaar hadden over genomen, weet ik niet zeker....
Faniek schreef:
Ik zie trouwens erg veel onzin voorbij komen in dit topic

Breitling schreef:Faniek schreef:
Ik zie trouwens erg veel onzin voorbij komen in dit topic
Volgens jou is het ook onzin dat die pony van mn vriendin zo vaak koliek had door het lucht zuigen maar dat heb je toch niet helemaal goed

Breitling schreef:ja pony was verder kern gezond maar kreeg van het lucht zuigen elke keer koliek (was wel een erge lucht zuiger) en de laaste koliek is hem vataal geworden
Yuna schreef:Ik zou geen luchtzuiger kopen tenzij misschien als ik het paardje al echt zou kennen én er helemaal verliefd op zijn...maar dan nog...
Kijk over dat overnemen: normale paarden nemen dat misschien niet over, maar energieke prutsertjes heus wel hoor. Die doen alles na wat 'leuk' lijkt.
. 
WickedMie schreef:Er is bij ons op de manege ook 1 paard dat lucht zuigt, verder helemaal geen andere paarden. Ze zuigt alleen lucht als je net bij haar in de stal bent geweest en weggaat..
Ik weet niet of er een verband is maar verder doet ze het zelden...
Is die pony dan zo goedkoop omdat hij luchtzuiger is??
staan, die verzinnen iedere dag weer iets anders om mij het leven zuur te maken lijkt het wel
één daarvan is een jaarling die nogal wat gedrag en streken kopieert van de anderen, hij trekt ontzettend veel met de zware zuiger op maar heeft het tot nu toe nog niet overgenomen. ilovejuno schreef:WickedMie schreef:Er is bij ons op de manege ook 1 paard dat lucht zuigt, verder helemaal geen andere paarden. Ze zuigt alleen lucht als je net bij haar in de stal bent geweest en weggaat..
Ik weet niet of er een verband is maar verder doet ze het zelden...
Is die pony dan zo goedkoop omdat hij luchtzuiger is??
ja die meneer zei van wel.
hij zei zo jammer dat hij doet luchtzuigen anders was ie wel het dubbele waard.