Die van mij gaan ook heel vaak in de wasmachien, zitten er nooi langer op dan max. een week eignelijk.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Netje schreef:Kom op mensen, we hebben het hier over een sjabrak wat op een paardenrug ligt!
Iedere keer wassen is echt onzin. Of was je je paard ook iedere dag met shampoo (en misschien een beetje deo in de oksels)!
Zo'n beest komt uit de wei, heeft lekker in het zand liggen rollen, etc. Natuurlijk poets je hem als je gaat rijden, maar een dekje wat een paar keer gebruikt is en weer goed droog is, maakt echt niets uit. Dat paard zal echt niet denken: wat een vies dekje krijg ik op ! Zo werkt dat bij paarden niet. Bovendien hoe vies wordt een dekje bij normaal gebruik?? Dan zit er toch geen zand en modder op; hooguit wat haren. Als het echt vies is gaat het natuurlijk in de was.
Je eigen kleding is iets anders, maar wij zijn ménsen.
Gaat lekker schuren, lekkere plaats voor schimmel noem maar op :/
Mijn shabrakken, gaan lekker naar een paar keer gebruik in de was. Alane schreef:Famke_a4pje schreef:Ik gebruik mijn ene sjabrak nu al 2/3 maanden zonder te wassen. Het is nu wel nodig, maar zolang je de haren er goed af haalt en na het rijden uithangt om te drogen lijkt het mij niet zo nodig om een sjabrak na elke keer rijden te wassen. Vooral nu het zomer wordt is het wel vaker nodig om ze uit te wassen, maar in de winter was het toch echt niet nodig..
En je rijkleding, incl. sokken, draag je ook 2 a 3 maand zonder te wassen?
of je sportkleding?
:$ oeps.
DanielleJ schreef:Hoeveel shabrakken kunnen er in per was? Ik vind dat met eentje de wasmachine al aardig vol zit.. Of kunnen er ook 2 in?
En wat voor rubber borstel is dat bij de Blokker? Hoe ziet ie eruit?
Waarvoor wordt ie gebruikt? (Ws niet om paardenharen van dekjes af te halen..) hondenharen verwijderen ofzo?