Hoe krijg je een sjabrak schoon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judith_slu

Re: Hoe krijg je een sjabrak schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:10

.. Wat dacht je van de wasmachine

Die van mij gaan ook heel vaak in de wasmachien, zitten er nooi langer op dan max. een week eignelijk.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:21

Kom op mensen, we hebben het hier over een sjabrak wat op een paardenrug ligt!

Iedere keer wassen is echt onzin. Of was je je paard ook iedere dag met shampoo (en misschien een beetje deo in de oksels)!

Zo'n beest komt uit de wei, heeft lekker in het zand liggen rollen, etc. Natuurlijk poets je hem als je gaat rijden, maar een dekje wat een paar keer gebruikt is en weer goed droog is, maakt echt niets uit. Dat paard zal echt niet denken: wat een vies dekje krijg ik op ! Zo werkt dat bij paarden niet. Bovendien hoe vies wordt een dekje bij normaal gebruik?? Dan zit er toch geen zand en modder op; hooguit wat haren. Als het echt vies is gaat het natuurlijk in de was.

Je eigen kleding is iets anders, maar wij zijn ménsen.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:16

wil ook wel graag weten wat voor borsteltje het is

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:11

Netje schreef:
Kom op mensen, we hebben het hier over een sjabrak wat op een paardenrug ligt!

Iedere keer wassen is echt onzin. Of was je je paard ook iedere dag met shampoo (en misschien een beetje deo in de oksels)!

Zo'n beest komt uit de wei, heeft lekker in het zand liggen rollen, etc. Natuurlijk poets je hem als je gaat rijden, maar een dekje wat een paar keer gebruikt is en weer goed droog is, maakt echt niets uit. Dat paard zal echt niet denken: wat een vies dekje krijg ik op ! Zo werkt dat bij paarden niet. Bovendien hoe vies wordt een dekje bij normaal gebruik?? Dan zit er toch geen zand en modder op; hooguit wat haren. Als het echt vies is gaat het natuurlijk in de was.

Je eigen kleding is iets anders, maar wij zijn ménsen.

KOm mijn shabrakken maar eens bekijken. Wat nou als een paadr zweet, er komt wat vuil naar buiten etc. Die van mij zijn an gauw erg vuil !!

Heb trouwens ook altijd geleerd dat dat neit erg goed is, een zwetende paardenrug, in combinatie met vuil en een shabrak, lijkt me erg oncomfortabel Gaat lekker schuren, lekkere plaats voor schimmel noem maar op :/

Ieder zijn eigen mening daar over Mijn shabrakken, gaan lekker naar een paar keer gebruik in de was.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:55

Alane schreef:
Famke_a4pje schreef:
Ik gebruik mijn ene sjabrak nu al 2/3 maanden zonder te wassen. Het is nu wel nodig, maar zolang je de haren er goed af haalt en na het rijden uithangt om te drogen lijkt het mij niet zo nodig om een sjabrak na elke keer rijden te wassen. Vooral nu het zomer wordt is het wel vaker nodig om ze uit te wassen, maar in de winter was het toch echt niet nodig..

En je rijkleding, incl. sokken, draag je ook 2 a 3 maand zonder te wassen?
of je sportkleding?

Antromorfisme: een mens is geen paard en dus niet doen alsof je paard een mens is.

Dit is appels met peren vergelijken. Ik hang mijn dekjes te drogen en ze gaan behoorlijk lang mee, misschien ook wel enkele maanden. Maar zolang er een aangekoekte haren onder plakken of de boel erg stinkt vind ik het wel best. Overigens was ik ook mijn eigen rijkleding niet na een keer rijden, ik rijd geen wedstrijden alleen maar recreatief en de boel mag van mijn best goed vies worden voor ik het in de was gooi. Thuis gekomen douche ik en trek ik toch wat anders aan. Ik blijf niet aan het wassen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:11

Antromorfisme: een mens is geen paard en dus niet doen alsof je paard een mens is.

het is antroPOmorfisme

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:15

O, ok

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:42

Haha heb toevallig mijn dekje gister gewassen. Ik heb eerst de haren eraf gehaald met de stofzuiger en daarna uhm op 50 graden gewassen :$ oeps.
Hij is er wel mooi uitgekomen en hij ziet er weer uit als nieuw
Dus op hogere temp kan ook .

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:25

oh ik doe vaak ook hogere tempratuur hoor, mijn vader doet dta altijd, en wast ze vrij heet

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 18:25

even een hele andere vraag, welk merk hebben jullie dan? ik merk dat mijn ene dekje veeeeel langer mooi blijft dan het andere terwijl er echt niks geks mee gebeurd

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 19:48

ik heb meerdere van Harry s horse, één divoza huismerk, en 2 van Br

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 19:54

Ik had er een stuk of 5 van BR.
Gingen gewoon in de wasmachine op 40 graden. Eerst haren eraf gehaald met een kledingborstel en dan de wasmachine in

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 23:29

Ik was ze altijd op 30 graden, heb er ooit een gehad die kromp met 40. Als ze slecht schoon worden smeer ik ze in met vanish en laat dat eerst een half uurtje intrekken.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:29

DanielleJ schreef:
Hoeveel shabrakken kunnen er in per was? Ik vind dat met eentje de wasmachine al aardig vol zit.. Of kunnen er ook 2 in?

En wat voor rubber borstel is dat bij de Blokker? Hoe ziet ie eruit?
Waarvoor wordt ie gebruikt? (Ws niet om paardenharen van dekjes af te halen.. ) hondenharen verwijderen ofzo?

Het is een kunststof borstel, handvat met daarop een breder stuk met kunstof flexibele pinnetjes (lijkt erop). Volgens de verpakking is het om allerlei haren te verwijderen en je wieldoppen van je auto schoon te maken

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:53

Ik was mijn dekjes nadat ik er een paar keer mee gereden, soms na twee keer, soms rijd ik er een keer of vier mee. In de wasmachine op 30°.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:08

met ossegal zeep op de erge vlekkebn... de zwarte bijv,. van t tuig krijg je die er ook weer uit verder gewoon in de wasmachine

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:53

Ik haal ook altijd eerst de haren er af en dan was ik ze vaak op de hand, mn moeder verklaart me dan voor gek maar ik heb liever niet dat ik de wasmachine sloop(A)... en als ik dan tog de haartjes er af aan het halen ben kan ik het dekje net zo goed ff snel in een emmertje biotex/of dat-spul-uit-dat-roze-bakje-van-de-reclame leggen toch?:P

Bij mij is het ook heel verschillend hoevaak ik mn dekjes was.. Een hengst die ik rijd is met 5 min al bezweet (jong en geen conditie;)) dus dan gaan ze wel sneller mee naar huis om te wassen.. Mijn zin moet er ook naar staan.. soms liggen "vieze" dekjes wel eens een week te wachten voor ik ze mee neem;)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 19:00

nou echt bij 1 verzorpony doet de eigenaresse dat altijd hoeven we maar bij de wasmachine te leggen!! Lekker gemakkelijk en op de ander plaats: nou ligt eraan hoe vaak ik het gebruikt heb en dan ook waarvoor. Ik kijk gewoon zijn ze echt vies dan doe ik ze in de wasmachine zwarte plekken met afwasmiddel instrijken) Zijn ze gewoon wat nat of zoiets dergelijks pak ik een grote emmer doe er een scheut shampoo of zoiets dergelijks bij ik mengel dat goed spoel het uit en laat het gewoon een nacht staan in water, volgende dag gewoon uitspoel laten drogen en klaar!!! Heb je ook zo gedaan, zweet is eruit, geen ouders die mopperen dat het dekje weer gewassen moet worden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:08

Ik heb nu de laatste 2 x gedaan dat ik een kruiwagen vol liet lopen met water, daar een emmer heet water met biotex in, dekjes er een halve dag ofzo in laten liggen. Daarna met de hogedrukspuit erover (alle kanten) worden ze echt mooi schoon van en het wasmiddel gaat er goed uit. Viel me nu op dat mijn paard ook niet meer die bultjes op zijn rug heeft, wat ie al vanaf dat ik hem heb wel heeft gehad!