In het verkeer, dus op buitenrit, zorg ik dat ik mijn oortje aan mijn telefoon zit. ik rijd veel buitenritten met kinderen van de manege en dan bel ik of zelf weleens als er iets niet goed gaat, of om te overleggen waar en wanneer we aan een ijsje toe zijn.
Of soms word ik gebeld om iets te overleggen over de rit. Dan is het toch wel handig als je op kunt nemen. Vandaar ook het oortje, want dan kan ik dus handsfree bellen, is toch wel fijn als je met een ruiter op de grond en een stressende pony aan de hand om hulp probeert te bellen.
Als ik in de bak ga rijden, zit mijn telefoon vaak in mijn broekzak. Als ik dan net fanatiek aan het galoperen ben ofzo, laat ik hem bellen, ben ik net aan het stappen, dan neem ik op. Paard heeft er geen hinder van. Soms zit hij ook in mijn jaszak, dan heeft de beller zeker pecht, want dan hoor ik hem niet als ik op mijn paard zit en de jas ligt of bij stal of hangt over het hek ofzo...
Maar op zich heb ik niet zo'n moeite met bellen op een paard, als je maar op blijft letten.