Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Rivjenn schreef:ik vind 1 paard=1 kast.
Stel dat iedereen 2 zadels voor zijn paard zou hebben bij jullie op stal, daar is toch geen beginnen aan?
Paardenmensen kunnen altijd meer kasten gebruiken dan waar ze recht op hebben.
Een oud verhaal is "hoe meer ruimte, hoe meer spullen"
Dus ik zou zeggen gewoon mee naar huis nemen of het zadel waar je het meeste mee rijd daar laten of evt. een extra zadelbeun in de kast maken of 2 zadels op elkaar.
Breitling schreef:Rivjenn schreef:ik vind 1 paard=1 kast.
Stel dat iedereen 2 zadels voor zijn paard zou hebben bij jullie op stal, daar is toch geen beginnen aan?
Dus ik zou zeggen gewoon mee naar huis nemen of het zadel waar je het meeste mee rijd daar laten of evt. een extra zadelbeun in de kast maken of 2 zadels op elkaar.
ben ik het niet mee eens. Ik heb een redelijk grote kast van divoza met 2 steunen er in en boven aan een plankje. Op die plank ligt mn cap, daarnaast mn handschoenen en dan passen er nog een paar kleine dingen bij (invet spul enzo) verder heb ik mijn dressuurzadel op de bovenste steun en op de onderste 3 ankypads gepropt en onderin de kast ligt mn zweetdeken en daarop mn longeersingel en dan zit hij vol. En dan moet mijn hoofdstel, halster/borstels/shapoo's/ peesbeschermers/ etc er allemaal nog bij. Ik heb alleen een fiets als vervoersmiddel en krijg dat op de fiets toch echt niet mee. Mijn hoofdstel kan ik zoiezo niet bij mn zadel naast hangen omdat als ik hem aan de deur hang mn kast niet dicht kan en aan de zeikant zit hij beknelt, ook niet zo bevordelijk. Heb er dus wel 2 nodig.
en 2 zadels op mekaar lijkt me ook niet bevordelijk voor je zadels
Breitling schreef:Rivjenn schreef:ik vind 1 paard=1 kast.
ben ik het niet mee eens. Ik heb een redelijk grote kast van divoza met 2 steunen er in en boven aan een plankje. Op die plank ligt mn cap, daarnaast mn handschoenen en dan passen er nog een paar kleine dingen bij (invet spul enzo) verder heb ik mijn dressuurzadel op de bovenste steun en op de onderste 3 ankypads gepropt en onderin de kast ligt mn zweetdeken en daarop mn longeersingel en dan zit hij vol. En dan moet mijn hoofdstel, halster/borstels/shapoo's/ peesbeschermers/ etc er allemaal nog bij. Ik heb alleen een fiets als vervoersmiddel en krijg dat op de fiets toch echt niet mee. Mijn hoofdstel kan ik zoiezo niet bij mn zadel naast hangen omdat als ik hem aan de deur hang mn kast niet dicht kan en aan de zeikant zit hij beknelt, ook niet zo bevordelijk. Heb er dus wel 2 nodig.
en 2 zadels op mekaar lijkt me ook niet bevordelijk voor je zadels

vonneke schreef:Mag bij ons eigenlijk ook niet, maar ik heb het ze niet eens gevraagd, moeten ze maar zorgen dat ze fatsoenlijke kastjes maken, ipv kastjes waar net 1 zadel en 1 hoofdstel in past.

) is ook opgelost! 

En nog een hele berg meer zooi, ik ga denk ik maandag een uitmestdag houden op zolder en in mn auto, die begint onderhand ook op een zadelkamer op 4 wielen te lijken!
Amethyst schreef:Als je een beetje handig bent kan je ook zelf een kast maken
Bij mij op stal kon dat gewoon

). voor mijn tuig heb ik nu een plekje bij mijn wagen. En het 3e zadel (die ik weinig gebruik) moet ik maar mee naar huis nemen, de vraag is alleen of ik er thuis een plekje voor heb
LPtjuh schreef:ik vind een kast per paard ( box ) zat.
heb ook 2 zadels , maar heb er een mee naar huis genomen omdat ik daar bijna niet op zou gaan rijden .
heb je bijv. spring en dressuurlessen , dan neem je toch alleen je prongzadel mee als je spring les hebt?
anders vragen of je een extra kast zou kunnen huren