2 zadels = 2 kasten op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Re: 2 zadels = 2 kasten op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:44

ik vind 1 paard=1 kast.
Stel dat iedereen 2 zadels voor zijn paard zou hebben bij jullie op stal, daar is toch geen beginnen aan?
Paardenmensen kunnen altijd meer kasten gebruiken dan waar ze recht op hebben.
Een oud verhaal is "hoe meer ruimte, hoe meer spullen"
Dus ik zou zeggen gewoon mee naar huis nemen of het zadel waar je het meeste mee rijd daar laten of evt. een extra zadelbeun in de kast maken of 2 zadels op elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:48

Ik had de luxe dat ik mijn eigen kast op pension had staan.
Hier passen met gemak 2 zadels in.
Was ook wel fijn dat ik in de tijd dat ik een paard van de pensionhouder reed, mijn spullen fijn bij elkaar had liggen Lachen

Bij de rest was het 1 paard, 1 kast
2 paarden 2 kasten.

Er was wel plek aan de andere kant van de stal om daar een kast neer te zetten als je wilde. Dus voor al je extra rommel Lachen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:53

Op de stal waar ik nu sta huur ik 2 stallen dus heb ik ook 2 kasten. In 1 kast heb ik 2 zadels en in die ander ook nog 1. Toen ik nog op een andere stal stond had ik twee kasten voor 2 zadels, maar dit waren wel mijn eigen kasten die je in een kelder neer kon zetten.

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:07

wij hebben gewoon onze zadels op zadelsteunen hangen.. Tong uitsteken
we hebben wel 1 kast maar daar zit amper dingetjes in voor de paarden
en een kist met dekens en dan gewoon een poetskist bij de stal

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:45

Wij hebben op stal sinds kort ook allemaal een kast, tis een hele grote kast, de meesten hebben er 1 zadel in, maar er is ook een kast met 2 zadels, past makkelijk, t zijn dan ook luxe kastjes hand gemaakt Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:43

Rivjenn schreef:
ik vind 1 paard=1 kast.
Stel dat iedereen 2 zadels voor zijn paard zou hebben bij jullie op stal, daar is toch geen beginnen aan?
Dus ik zou zeggen gewoon mee naar huis nemen of het zadel waar je het meeste mee rijd daar laten of evt. een extra zadelbeun in de kast maken of 2 zadels op elkaar.

ben ik het niet mee eens. Ik heb een redelijk grote kast van divoza met 2 steunen er in en boven aan een plankje. Op die plank ligt mn cap, daarnaast mn handschoenen en dan passen er nog een paar kleine dingen bij (invet spul enzo) verder heb ik mijn dressuurzadel op de bovenste steun en op de onderste 3 ankypads gepropt en onderin de kast ligt mn zweetdeken en daarop mn longeersingel en dan zit hij vol. En dan moet mijn hoofdstel, halster/borstels/shapoo's/ peesbeschermers/ etc er allemaal nog bij. Ik heb alleen een fiets als vervoersmiddel en krijg dat op de fiets toch echt niet mee. Mijn hoofdstel kan ik zoiezo niet bij mn zadel naast hangen omdat als ik hem aan de deur hang mn kast niet dicht kan en aan de zeikant zit hij beknelt, ook niet zo bevordelijk. Heb er dus wel 2 nodig.

en 2 zadels op mekaar lijkt me ook niet bevordelijk voor je zadels Lips are sealed

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:16

Breitling schreef:
Rivjenn schreef:
ik vind 1 paard=1 kast.

ben ik het niet mee eens. Ik heb een redelijk grote kast van divoza met 2 steunen er in en boven aan een plankje. Op die plank ligt mn cap, daarnaast mn handschoenen en dan passen er nog een paar kleine dingen bij (invet spul enzo) verder heb ik mijn dressuurzadel op de bovenste steun en op de onderste 3 ankypads gepropt en onderin de kast ligt mn zweetdeken en daarop mn longeersingel en dan zit hij vol. En dan moet mijn hoofdstel, halster/borstels/shapoo's/ peesbeschermers/ etc er allemaal nog bij. Ik heb alleen een fiets als vervoersmiddel en krijg dat op de fiets toch echt niet mee. Mijn hoofdstel kan ik zoiezo niet bij mn zadel naast hangen omdat als ik hem aan de deur hang mn kast niet dicht kan en aan de zeikant zit hij beknelt, ook niet zo bevordelijk. Heb er dus wel 2 nodig.

en 2 zadels op mekaar lijkt me ook niet bevordelijk voor je zadels Lips are sealed

lijkt me ook niet goed voor je zadels nee, maar ja, als je 2 zadels hebt, je kunt er maar met een tegelijk rijden Clown
straks komen er mensen met 2 zadels, een tuig voor de kar, 6 dekken, grote poetskist, longeer dingen, 8 shabraks, 3 hoofdstellen, 4 halsters, 2 emmers, enz, mag ik even 4 kasten? (en dit zijn geen fantasie aantallen)
Het lijkt me voor de stalhouder geen beginnen aan, die heeft toch ook een bepaalde ruimte en niet meer..
Bij een huis krijg je toch ook geen 2 schuren omdat je zoveel fietsen hebt, bij wijze van spreken dan...
Zelf kan ik natuurlijk ook wel meer kasten gebruiken, maar schone shabraks bijv. heb ik thuis liggen en als de ander vies is ruil ik het weer om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:01

Breitling schreef:
Rivjenn schreef:
ik vind 1 paard=1 kast.

Die kast heb ik dus ook op stal staan dat is mijn '2de' kast.
Zitten idd 2 zadelsteunen in, maar prop er maar is 2 zadels in, dat gaat dus echt niet!!
Ik heb er nu een springzadel inliggen en dat is geloof ik alles Haha!
Plankje is idd wel fijn, kan je wat spullen opleggen.
Op het balkje onder mijn springzadel zal ik weer eens wat dekjes ophangen, mama is blij als ze thuis wegzijn Haha!
Hoofdstel erin is ook echt niet fijn, of je hangt hem aan de deur, valt ie eraf, hang je hem in de kast komt ie er geplet uit omdat ie ertussen zat.

Maar 2 zadels op elkaar leggen lijkt me niet erg goed, aangezien ze meestal 22/7 op elkaar zullen liggen.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:35

Ik heb mijn dressuurzadel in de zadelkamer op een steun hangen met mijn hoofdstel eronder. Daar hangen ook dekenrekken.
Morgen krijg ik een kast van ongeveer een meter hoog waar ik mijn springzadel en de rest van mijn spullen in leg.
En alles wat ik niet (bijna) dagelijks gebruik heb ik thuis op zolder liggen en hangen.

Als je uit gaat van 2 paarden = 2 kasten, zou dat voor mij wel mooi zijn. Ik heb één stal in gebruik waar merrie met veulen in staan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:39

Op de stal waar wij eerst stonden had 1 mevrouw 1 ijslander.
Ze heeft 1 zadel, maar weet je hoeveel kasten? 3!
Dat is toch best wel veel volgens mij?

En een andere vrouw heeft 1 paard en 2 kasten (zadels, maar beide zadels in 1 kast)

En wij hadden dus 3 pony's en 1 kast, hoe oneerlijk verdeeld....

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:05

ik heb 1 kast en daar liggen 2 zadels in, een tweespantuig en een stel hoofdstellen. dan heb ik nog een kastje met mijn enkelspantuig, poetsspullen en dat soort dingetjes. (tandemtuig, leidsels, bandages, peesjes etc.)
ik heb niet van die manege kasten maar gewoon zo'n oude stalen kast waar papa dan mooi haken enzo in heeft gehangen. die andere is gewoon een kast met planken. volgens mij kan je die zelfs gebruiken als kledingkast Lachen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:21

Ik heb mijn dressuurzadel op stal en mijn springzadel heb ik thuis liggen (dat doe ik nl niet zo vaak).. Aangezien wij niet veel kasten hebben heeft ierdereen 1 kast per paard ter beschikking Knipoog

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:49

Ik heb net als Ymke veel mazzel. 1 paard en een kast/hok van 3 bij 3. met 3 zadel steunen en 6 haken en nog en kast voor rommel en 2 buizen voor dekens en dekjes.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 07:53

Heb gisteren dus te horen gekregen dat ik uberhaupt geen 2 kasten mag hebben staan, zelf aangeschaft of niet... Boos!
Dus misschien ga ik toch maar hard sparen voor een kast met 2 steunen, of zelf iets maken! Ondertussen ligt een van mn zadels dus thuis....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:14

Mag bij ons eigenlijk ook niet, maar ik heb het ze niet eens gevraagd, moeten ze maar zorgen dat ze fatsoenlijke kastjes maken, ipv kastjes waar net 1 zadel en 1 hoofdstel in past.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 08:16

vonneke schreef:
Mag bij ons eigenlijk ook niet, maar ik heb het ze niet eens gevraagd, moeten ze maar zorgen dat ze fatsoenlijke kastjes maken, ipv kastjes waar net 1 zadel en 1 hoofdstel in past.

Maar wij hebben gewoon grote.... Haha! Bloos
2 zadels is gewoon een luxe....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:04

ik heb ook 2 zadels, dus vind ik dat ik 2 kastjes mag of iig een kast waar 2 zadels in kunnen en me 2 hoofdstellen en wat kleine troepjes.Haha!
Bij ons mogen de pony's kisten langs de bakrand zetten.
Ik heb ongevraagd (aan stalhouder) een ijzeren divoza kist van iemand overgenomen.

Nu kan ik alles prima kwijt.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 21:28

Mijn zadelkastprobleem (= luxe probleem Haha! ) is ook opgelost! Ja
Bij ons op stal krijgt iedere pensionklant een kast. Die kasten zijn bijna allemaal verschillend van elkaar, en het toeval wilde vandaag dat ik met een relatief nieuw stalgenootje sprak die een kast met 2 zadelsteunen had. En opzoek was naar een grotere met veel vakjes (mijn "oude" kast)!
Binnen no time hadden we dus gewisseld van kast! Haha!
Klein nadeel is dat deze dus een stuk kleiner is, en ik mn spullen heb moeten sorteren op gebruiksfrequentie... wat inhoudt dat bandages en onderlappen zowieso naar huis zijn, Kore is voortaan springpaard! Haha! En nog een hele berg meer zooi, ik ga denk ik maandag een uitmestdag houden op zolder en in mn auto, die begint onderhand ook op een zadelkamer op 4 wielen te lijken! Bloos

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:51

Amethyst schreef:
Als je een beetje handig bent kan je ook zelf een kast maken Pling

Bij mij op stal kon dat gewoon Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:38

Rijdende zadelkamer die heb ik ook Haha!
Dekens zijn bij de wasserette geweest, dus in omdat ze schoon waren hoefde ze niet in de kofferbak, dus netjes opgevouwen in op de achterbank en bijrijdersstoel, verder nog zakken voer, zwepen en dingen die ik niet weet Tong uitsteken

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:49

ik heb 3 zadels en een tuig.. en 1 vrij kleine kast Bloos
ik heb een tijdje een extra kastje gehad omdat die leeg stond, maar die is inmiddels ook door een pensionklant in gebruik.
in mijn oude kastje hebben we een extra zadelsteun kunnen schroeven, zodat ik nu 2 zadels in 1 kastje kan houden (nadeel is dat er verder bijna niks meer bij past Knipoog ). voor mijn tuig heb ik nu een plekje bij mijn wagen. En het 3e zadel (die ik weinig gebruik) moet ik maar mee naar huis nemen, de vraag is alleen of ik er thuis een plekje voor heb Scheve mond

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:01

Ik heb een klein kastje op stal waar een zadel in past, 4 spijkertjes voor halsters/hoofdstel e.d. aan de zijkanten en precies nog plek voor een grote poetskoffer eronder. Trek ik die eruit valt de rest van de troep (dekje en longeersingel) er mee uit heel irritant. Mijn rijlaarzen liggen helemaal beknelt erin dus ben blij dat die niet zo nieuw meer zijn. Gelukkig heb ik een kastje aan de bovenkant zodat ik nog wat spullen bovenop kwijt kan. De rest van mijn paardenspullen ligt in de hal onder de trap aangezien ik in een 2 kamerwoning woon. Op een vorige stal had ik een zadelkamer achterin mijn stal waar ik zelf 2 kasten in had gezet, 3 voertonnen, baal stro of zaagsel en heleboel haken. Is flink wennen dus en mijn auto kan ik dus ook niet meer gebruiken om boodschappen te doen aangezien ik mijn dekens ook niet ergens kwijt kan. Als ik ze voor de stal hang aan de buis waar iedereen aan poetst kan het zien dat ze opgevreten worden.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:33

ik vind een kast per paard ( box ) zat.
heb ook 2 zadels , maar heb er een mee naar huis genomen omdat ik daar bijna niet op zou gaan rijden .
heb je bijv. spring en dressuurlessen , dan neem je toch alleen je prongzadel mee als je spring les hebt?
anders vragen of je een extra kast zou kunnen huren

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:00

LPtjuh schreef:
ik vind een kast per paard ( box ) zat.
heb ook 2 zadels , maar heb er een mee naar huis genomen omdat ik daar bijna niet op zou gaan rijden .
heb je bijv. spring en dressuurlessen , dan neem je toch alleen je prongzadel mee als je spring les hebt?
anders vragen of je een extra kast zou kunnen huren

dat zou ik zoiezo al niet kunnen want het is niet erg bevordelijk voor mn zadel om hem mee te nemen op de fiets Clown