Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Re: Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:49

wat het ras is: KWPN
hoe oud zij toen was: 11 jaar
en in hoeverre beleerd: L bevestigd
Kregen jullie er nog spullen bij?: hoofdstel, deken en uiteindelijk ook zadel

Ik heb ontzettend veel mazzel gehad met mijn meisje. Haar vraagprijs was €2500,- dit was voor haar al wat lager omdat ze net nog net een pony is (156,5 ) en omdat ze al 5 maanden stil stond waardoor ze geen conditie meer had en een buik waarvan je dacht dat ze een ander paard had opgegeten. Dit bedrag was inclusief hoofdstel en deken exclusief zadel. In conditie had ze tussen de €2800,- en €3000,- op moeten brengen mede omdat ze een speciaal kleurtje heeft. Ik heb haar uiteindelijk kunnen kopen voor €2200,- inclusief zadel hoofdstel en deken. Mooi bedrag en ik heb een superlief, super mooi en (sinds kort ook duidelijk) bomproof paardje.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:27

Ik had een hengsten fjordenveultentje van 4 maanden (v.Tunar) gekocht voor 500 gulden.. Haha! Maar na drie kwart jaar weer terug verkocht aan de man waar ik hem van gekocht had..
En daarna heb ik een kwpn-er gekocht van 9 jaar..
EstebanxVesins
Dressuur M2+ 14
Springen Z
hier heb ik 14x zoveel voor moeten betalen als voor mijn fjordje en dan geen guldens maar euro's.. En hier zat geen zadel enz. bij... Voor een goed passend zadel heb ik overigens een half jaar voor gezocht Bloos
Die kwpn-er heb ik nog steeds en ben er heeeel blij mee en leer erg veel van hem.. Ik ben er overigens wel over aan het denken om volgend jaar een veulen erbij te kopen.. Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:33

1000 euro voor een 2-jarige hengst met KWPN-moeder (v Ulft) en een arabische vader.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:35

Ik denk dat ik de kroon span!
Ik heb een veulen van mijn schoonvader gekocht (gehad Knipoog ) voor 1 euro!! Haha!
Ze is uit de KEUR merrie: Wisper x Painted Black.
echt een leuk diertje, kan goed bewegen en kreeg ook op de late veulen keuring een eerste premie!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 11:47

zo dat doe je goed! Kan je over drie jaar voor een ton verkopen Knipoog!!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:07

Ik heb mijn Friese merrie gekocht toen ze twee jaar oud was. Uiteraard onbeleerd Knipoog Ik heb 8000 gulden voor haar betaald en heb er niks bij gekregen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:12

Dancer
leeftijd: 6 toen ik heb kocht
kon: niks, alleen hard rennen. Je kon erop rijden, dat wel.
spullen: niks, alleen een halster, dat had hij om
Kosten: 1600 gulden

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:13

Volgens mij heeft mijn paard (Donau x Kilanca, en NRPS van 1.72m, toen 7 jaar, L-springen, wat betreft dressuur geen wedstrijdervaring wel op L-niveau beleerd) tussen de 7000 en 8000 euro gekost. We kregen daar nix bij en hebben geloof ik 1000 euro betaald voor een ingerichte kast (zadel, 2 dekjes, 2 hoofdstellen, alle materialen wat betreft hoef&leerverzorging), maar pin me op deze prijs niet vast want zeker weten doe ik het niet!

Palermo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:16

Voor mijn E-pony hebben we 3500 Gulden betaald. Het is een NRPS (Prins Alfred x Eduard) Hij was toen 4 (bijna 5), maar was verkeerd aangereden, Alleen een dressuurproefje gereden met 136 punten...

Nu is hij 8 en inmiddels Z dressuur Lachen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:18

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 01-04-25 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:20

Bombarie schreef:
wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..
Kregen jullie er nog spullen bij?

*Juke-box, ruin, KWPN, 13 jaar, 1.65, M niveau, nee, € 3000,-
*Ezariose, merrie, KWPN, Stermerrie, 19 jaar, 1.65, M niveau, nee, € 1000,- (mama van Jukie)
*Jody, merrie, NRPS, ong. 25 jaar, halster+touw, GRATIS (ivm artrose)
*Zara, merrie, bonte mix, erg sierlijk, 1 jaar, wordt b/c maat, halster+touw, € 380,-
*Sofie, merrie, mini shet/falabella, 2 jaar, € 400,-
*Belle, merrie, mini shet/falabella, 2 jaar, € 400,-

JoanneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:16

mn eerste paardje was een shetlanderje.
50gulden voor betaald en kregen we halster en touw bij.
hij was veder onbeleerd.grote maat shetje dat wel maar het was toen een hengstje.Nu inmiddels ruin en staat op pensioen.

toen kocht ik een kleine new forest zo 1.40
had geen papier en was ook onbeleerd.we betaalde daar 2750gulden voor.we kregen er zelfs geen halster bij.

een jaartje geleden heb ik een veulentje gekocht.
geen papier was toen 7 maanden een hengstje en betaalde we 375euro voor.

ook had ik laast nog een shetlandertje voor me dochtertje gekocht en betaalde ik 100euro voor.met ze halstertje en het is een ruintje.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:20

Ivanka heb ik 3 jaar geleden gekocht.
Ivanka is een merrie van 1.63m hoog, van 1991, zonder papieren, met paspoort. Heel braaf karakter en kent de oefeningen allemaal tot de Z, daar kent ze er ook nog een paar van (maar ik niet Clown ). Ze is hartstikke braaf met buitenrijden en ik kan er echt alles mee doen!

Ik heb haar gekocht voor 1500 euro. Ik kwam er later achter dat ze zomereczeem heeft, maar dat kan ik tot nu toe nog redelijk verlichten Lachen.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:10

Nadiem (Ismir x Oscar de Revel x Gibramino) als 1 jarige.

1000 euro voor Nadiem zelf
100 euro voor het bijbehorende papier en
50 euro vervoerskosten
------+
1150 euro.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:44

Bombarie schreef:
Ik vraag me af hoeveel jullie voor je paard betaald hebben, Ik wil binnenkort nog een paard gaan kopen dan kan ik me ook vast orienteren Haha!

wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..
Kregen jullie er nog spullen bij?

Ik heb veelste veel betaald, maar het maakt me niet uit, ze is perfect voor mij Haha!:D

Kruizing connemara x warmbloed paard, maar oogt als een spaanse:P
merrie, 3 jaar en 3 maanden, kon nog niets, amper goed aan een halster mee lopen. Heb alleen een halster erbij, en ze koste 2500.

showdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:29

Voor mijn toen net 4 jarige KWPN ruin, net zadelmak, superbeweging en idem afstamming, 1.70m hoog, heb ik 10.000 euro betaald. Verder, behalve een halster, niets erbij.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:08

MIjn eerste pony kostte ons 1500 gulden. Een welsh merrie van 1.32 m. Een schimmeltje van toen 7 jaar. Kende alles, geen papieren, geen wedstrijd ervaring. Zat wel alles bij, zadel, hoofdstel, halsters etc etc.

Afbeelding

En het paardje dat ik nu net sinds 5 weken heb heeft ons € 2175,- gekost. Merrie, bijna 5 jaar. Kent de basis.. kun je de B mee starten.. kan springen..met papieren. NRPS van 1.60. Een valk kleurige en echt een schatje!!!!!!!!!! SUPER lief!!!!!!! Hier zat het hoofdstel, staldeken, zweetdeken, halster en een zak brokken bij.

Afbeelding

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=HIJUH6AT
[/img]

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:10

Afbeelding

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:30

1e pony:
Heavens Touch; NRPS, 6 jaar, hengst, L dressuur M springen, incl. zadel+hoofdstel; 3000 gulden.

2e:
Kelvin's Way; KWPN, 13 jaar, ruin, wel wedstrijden gelopen, niveau (nog) niet bekend, excl. zadel/hoofdstel, 1750 Euro.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:50

Flip was 11 toen wij hem kochten. Hij heeft 2500 euro gekost, heeft geen papier. Maar is wel M dressuur en L springen bevestigt. We kregen zn halster erbij..

draver1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:27

Ik kocht mijn dravermerrie voor 1450 euro (ze was toen net 6) en kreeg zelfs het halster niet mee! Maargoed dat had ik inmiddels zelf al gekocht.Ik wist niet dat ze pas 3 maanden onder het zadel was en ook niet dat het een draver was.Achteraf hoorde ik dat ze "vers" van de baan kwam en eigenlijk naar de slacht moest omdat ze te langzaam was op de baan.Ik heb haar nu bijna een jaar en ze is waanzinnig opgeknapt in dat jaar! Maar eigenlijk ben ik belazert (eigen schuld was meteen al gek op haar en heb haar niet laten "keuren" o.i.d)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:51

Mijn aller eerste paard was een tuiger en die heb ik destijds gekocht voor 2750,- gulden

toen heb ik haar verkocht en heb toen een kwpner gehad.
fairplay/ulft/heidelberg
heb ik maar 2weken gehad maar bleek een luchtzuiger te wezen is weer terug gegaan naar de verkoper. heb ik 4900,- gulden voor betaald

toen heb ik niks terug gekocht van die verkoper en gewoon hals over kop een advertentie gelezen in de krant over bont veulen.
Heb ik uit medelijden gekocht en 1500,- gulden voor betaald.

Helaas door mijn hernia moet ik haar na 6 jaar verkopen door dat ze een kruising was fries/bontrijpaard en erg lompe grote gangen.Heb haar verkocht voor 1850 ,-euro

Heb nu een haflingertje endie is er nog steeds en ben er erg blij mee.
Haflinger zonder papier 6 jaar B dressuur+7 van 8 wedstrijden
1.44 ruin heb ik toen hij helemaal niks kon 1500,- euro voor betaald
wel veel maar wist dat is mijn kanjer en had het geld liggen dus Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:46

Ik ga ze niet allemaal noemen, hoor! Haha!

Yorghos, gekocht in 1999 als 2 jarige ruin, tinker, stokmaat 1.58, 5000 gulden
in 2004 verkocht voor €2650,-
Gekocht zonder spullen en verkocht zonder spullen

Quirijn, gekocht in 2000 als jaarlinghengstje, tinker, effen zwart met 4 witte voeten. Gekocht voor 1500 gulden

Kaylo, gekocht in 2000 als 5 jarige ruin, tinker, bereden en betuigd, stokmaat 1.41. Inruil Quirijn + 700 gulden, dus 2200 gulden.
Kaylo is nu van mijn zusje.

Countryside's Paladino, kruising welsh cob x appaloosa, ruin, 8 jr., stokmaat 1.61, schimmel, nauwelijks aangereden en erg angstig, gekregen in juli 2004 voor €0,- Ik kreeg zelfs geld toe Haha!

Bij geen van de paarden zaten spullen. Alleen het halster en touw.

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:27

Djinn, een 7 jarige Brandenburger ruin met hele goede (duitse) papieren (Convoi (vader Contender) x Ratina) en paspoort. Hele mooie sierlijke bouw en hele rechte rug. 1,67 hoog.
Goed ingereden, loopt perfect aan de hulpen en mooi laag nageeflijk, kan heel ver komen in de dressuur als k dat zou willen.
Een gouden karakter, heel makkelijk en lief in de omgang, enige nadelen zijn dat hij niet alleen op de wei kan (dan springt hij over t hek) en dat hij aan een oog blind is. Heb er 4000 euro voor betaald en dat was inclusief een keer hoefsmit en het vervoer.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:31

Mijn paard is M2 dressuur, L springen en alles met wp. SPringt heel braaf en kan over hindernissen van 1.40M. Zijn afstamming is Burggraaf x Ditmar X L. Ronaldo en hij is 9 jaar. HIj was al verzekerd en heb hem toch opnieuw laten keuren. Ook is hij heel mooi, er zit ee ndikke nek op en hij heeft veel uitstraling. Hij is braaf in het bos en ik heb er 8000 euro voor betaald.