Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
achteraf schaam ik me dood, omdat het beestje er zo slecht aan toe was, en er echt niet vanaf kon komen... maar ik was dus nog heel klein. Nu besef ik dat ik toen wel heel erg gemeen was, en ik zou een dier ook nooit meer zo laten lijden...
Ze had allemaal bloedingen van binnen (aangereden... met een auto) en kon niet beter worden. Maar dan wacht je toch niet tot ze vanzelf dood gaat? Dan vind ik het wel het allerbeste om het diertje te laten inslapen...
ging even niet over paarden... Maar bij paarden heb ik wel dezelfde mening...
)

Olympia schreef:maar je kan wel je beessie uit zijn of haar lijden lossen.. en dat kan je niet bij mensen..
Cassidy schreef:Olympia schreef:maar je kan wel je beessie uit zijn of haar lijden lossen.. en dat kan je niet bij mensen..
Dat is niet waar: dat kan ook bij mensen en dat heen euthanasie. Moet de patient alleen wel zelf willen en ook aangeven, als derde mag jij daar idd geen beslissing over maken.
Jura schreef:Maar hoe weten wij nou in hoeverre een paard pijn heeft en of hij daar niet mee door zou kunnen/willen leven. Heel veel mensen hebben ook dagelijks pijn, varierend van een klein ongemakje tot heel erge pijn. Maar willen alle mensen met pijn ook per definitie niet meer leven? Met bepaalde pijnen is prima te leven, iedere dag weer. Begrijp me niet verkeerd, als een paard écht pijn heeft, altijd kreupel loopt, met zijn hoofd moedeloos naar beneden hangt en doffe ogen heeft...ja dan is het duidelijk.
Mariek87 schreef:Ik kan hem niet laten lopen als ik niets meer met hem kan, en hij moet dan dus plek maken voor een ander paard.
Klinkt hard, maar het is de waarheid, niet?
Antoinette schreef:
Daarom...zo egoistisch wil ik zelf nooit worden. Het welzijn van mijn paard staat voorop!
Zelf heb ik er ook vaak genoeg over gedacht mbt Magic, maar als ik zie hoeveel lol ze heeft en hoe gelukkig zij nog is op het land vind ik het zeker nog geen tijd worden. Dan alleen omdat ze niet meer in de sport kan?
Mocht je dan zelf niet de voorzieningen (willen) hebben om het paard een 'oude dag' te geven geef (van mijn part gratis) het paard dan aan iemand die dat wel wil/kan geven.
Antoinette schreef:Daarom...zo egoistisch wil ik zelf nooit worden. Het welzijn van mijn paard staat voorop!
Zelf heb ik er ook vaak genoeg over gedacht mbt Magic, maar als ik zie hoeveel lol ze heeft en hoe gelukkig zij nog is op het land vind ik het zeker nog geen tijd worden. Dan alleen omdat ze niet meer in de sport kan?
Mocht je dan zelf niet de voorzieningen (willen) hebben om het paard een 'oude dag' te geven geef (van mijn part gratis) het paard dan aan iemand die dat wel wil/kan geven.
Antoinette schreef:Zelf kijken we ook al rond naar andere stallen..op onze (luxe) pensionstal hebben we geen land (wel paddocks en grote buitenbak waar ze in kunnen) en als je niet kan rijden is het vaak genoeg moeilijk plannen.
Als Magic helemaal niet meer onder het zadel kan gaat ze zeker naar een andere stal.
Maar...voor nu staat ze weer een aantal maanden op het land bij Esme_27. Daar mag ze ook gewoon blijven tot het weer slechter wordt of het land echt slecht wordt.
Lekker paardje zijn

Blue_Star schreef:Als ik dit allemaal hoor vraag ik me af of wij terecht bezig zijn
Paard heeft zwaar verleden gehad
Hij staat nu op supplementen waar hij afhankelijk van is
Als hij ze niet krijgt zakt hij door zijn achterbenen
Dus hij zal ze zijn hele leven nodig hebben
Hij is 18,zwaar verleden
Volgens mij is hij gewoon 'opgebruikt'
Geen gehinnik als ik aankom
Hoofd laat hij steeds hangen
Blue_Star schreef:En we weten niet of hij pijn heeft