Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LecyTinker schreef:Maar wisten jullie dat behalve de traditionele plek, de lip, dit ding ook vaak op het oor wordt gebruikt? Heeft namelijk het zelfde effect, maar een aantal keer sterker...

Ze heeft echt totaal geen vertrouwen in nieuwe, vreemde mensen. Eerst ook niet in mij. De laatste keer met inenten hebben we het trouwens anders gedaan: met een soort verdovingsmiddeltje, en dat ging ook prima.

ik heb m bij mijn paard nog nooit gebruikt. LecyTinker schreef:@margreet... zullen we gewoon zeggen dat het idd niet de beste plek is, maar dat zowel medicatie als een praam op het oor voordelen en nadelen hebben als je ze gaat afwegen?

LecyTinker schreef:tja, ik heb geen praam in bezit omdat ik het mij een gevoel van onmacht geeft. Ik wil dat het paard het doet omdat ik het vraag en dat hij het dan wil doen. Ik blijf zelf eigenlijk atijd doorgaan totdat ik mijn zin heb. Praam is makkelijk, maar wat als ik het eens zonder moet doen... heb geheel geen probleem met praam, maar ik wil zelf alles in de hand hebben en niet afhankelijk zijn van hulpmiddelen...

Citaat:Jee, wat een Penny antwoord. Paarden hebben soms niets te willen, soms is het in hun voordeel als je een praam bij de hand hebt, soms moeten dingen gewoon. En dan kan het gewoon niet anders. Als ik bij een slagaderlijke bloeding moet gaan wachten tot mevrouw of meneer zin heeft, dan is het paard al drie keer doodgebloed voordat ik actie heb kunnen ondernemen!
en hij zal toch af en toe echt iets uit zijn auto moeten pakken... Regelmatig word ik naar stal gesleurd of stijgerd hij flink hoog.