de chip is anders dan het paspoort van mn paard!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: de chip is anders dan het paspoort van mn paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:33

hippisch recht is een vak apart....
Ik zal de laatste zijn die je je recht niet gunt, maar aan de dingen die je aan de telefoon verteld zijn kunnen geen rechten worden ontleend.... en zij hebben het verhaal maar van 1 kant gehoord.... maw ik geloof er weinig van dat iemand aan de telefoon, zomaar verteld dat je gelijk hebt... ga je voor het gerecht... sjips heeft die persoon je toch verkeerd begrepen of was je dit of dat vergeten te vertellen bye bye centjes....

en voor de rest... ik hoop voor het dier dat alles goed komt....

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 06:24

zit het allemaal te lezen en iedereen maar steeds, breng het beest terug... wie neemt het voor dit paard op?
Wat is dit dier allemaal al door gegaan de laatste tijd?
Sorry hoor, maar ik vind dat je als koper ook een verantwoordelijkheid hebt tegenover je aangeschafte paard... ben ik de enigste die dit denkt?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:21

Ik ben het daar in ieder geval niet mee eens. Juist door zo'n paard terug te brengen zet je de verkopende partij aan het denken en komt er in de toekomst misschien verbetering.

Daarbij denk ik dat het voor het paard niets uitmaakt of hij bij de koper of verkoper staat zolang er maar voor gezorgd wordt.

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:20

Ik ben het er ook niet mee eens; dat zou betekenen dat iedereen die 'bedonderd' wordt met de aankoop van een paard dat paard moet houden en dan? Daarmee stimuleer je toch alleen maar dat mensen elkaar blijven bedonderen en dat kan vast de bedoeling niet zijn.

Gewoon het paard terugbrengen; ze zijn verplicht het terug te nemen omdat ze je niet het paard verkocht hebben dat je dacht te kopen. Hoe het met het castreren zit... Dat weet ik niet, eigenlijk. Verward

Maar ik wens de TS sterkte met dit probleem... Echt rot voor je! Ach gut

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:27

Om te kunnen bedonderen heb je 2 partijen nodig, die bedonderd en die bedonderd wordt.

Als er een aankoopkeuring wordt gedaan (waarbij ik me dan afvraag hoe het paard in orde is bevonden) dan wordt het chipnummer gecontroleerd.... Is met 1 piep te controleren Haha!

Er is hier niet het verkeerde paard verkocht maar een verkeerd papier bij het paard. (ga ervan uit dat het om het paard ging en niet de papieren)
Daarnaast zit TS met een onstoken wond bij dat dier..... en of de verkoper daar zo gelukkig mee moet zijn..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:54

Door wie is de aankoopkeuring gedaan? door de verkopende partij? ben je er bij geweest?

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 17:54

hallo
ja ik ben bij de keuring geweest.
maar de uitslag van de dna klopte niet met mij paard,maar met een ander paard wat hun ook gefokt hebben met dezelfde hengst,maar een andere moeder en ze hebben haast dezelfde aftekeningen,ze zijn nu het dna aan het afnemen van de merrie waar ze van denken dat dat de moeder van me paard is. het kwpn heb de vorige eigenaars gebelt en ze gaven nu toch wel toe dat er een fout is gemaakt!!!!

dus alane ze geven hun fout toe!!!
heb het idee dat jij er zelf weinig verstand van heb grote mond,maar weinig verstand!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:58

En toen was ik het zat en komt hier een slotje op. Boos! Je vraagt advies en ook al staat je dat niet altijd aan het is geen reden om zo te reageren.